Zeytinyağı İle Daha Uzun Yaşayın

Bu sağlıklı yağ, bir yandan bel çevrenizdeki yağları yakarken, diğer yandan yaşam kalitenizi arttırıp ömrünüzü uzatabilir…

Zeytinyağından bahsederken -ki bunu sık sık yaparız-, genelde tekli doymamış yağlardan söz ederiz. Zeytinyağı, bu özelliğe sahip olduğundan, sizin için çok yararlıdır. “Kötü” kolesterolü azaltmakla kalmayıp kardiyovasküler sağlınızı da geliştirir. Aynı zamanda benzin gibi de yanar; yani karnınıza yapışmaz.

Ancak genelde zeytinyağı ile bağlantılı olarak hidroksitirosolden bahsetmeyi atlarız. Şimdi bunu anlatmanın tam zamanı… Son derecede güçlü olan bu antioksidan, zeytinde bulunur.

Araştırmacılar, zeytinin Akdeniz diyetindeki olumlu etkilerin çoğundan sorumlu olduğuna inanıyor. En bilinen faydalarıysa, kanser, diyabet ve kardiyovasküler hastalık riskini düşürmesi olarak sayılabilir. Beslenme Biyokimyası Dergisi’nde yayınlanan son dönem çalışmaların birinde, bilim adamları farelerin yağ hücrelerine hidroksitirosol ekliyorlar. Buna bağlı olarak hücrelerin enerji fabrikaları olan mitokondrileri oluşturmaya odaklı gen aktiviteleri artıyor.

zy

Ne kadar mitokondriniz varsa, o kadar çok enerjiniz olur ve mitokondrileriniz sağlamlaştıkça sizi serbest radikallere karşı daha iyi korurlar.

Buna ek olarak zeytin açısından zengin diyetlerin veya hidroksitirosol takviyesinin; yağlanmayı, diyabeti ve kalp hastalıklarını önlemeye yardımcı olduğu ifade ediliyor.

Zeytinyağını diyetinize kolayca ekleyebilmeniz büyük şans. Onunla sote yapabilir daha çoğunu isterseniz salata sosuna katabilirsiniz. Bir diğer olasılık da besin takviyesi kullanmanız.

Daha sağlıklı ve zayıf yaşamak için zeytinyağı tüketin.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla