Muscle & FitnessBeslenme Önerileri ve İpuçlarıSürekli Yiyen ve Kilo Almayan Arkadaşınızın Neden Zayıf Kalabildiğini Biliyor musunuz?

Sürekli Yiyen ve Kilo Almayan Arkadaşınızın Neden Zayıf Kalabildiğini Biliyor musunuz?

Hiç adil değil, değil mi? Siz sürekli her yediğinize dikkat ederken yanınızda pizzaları, hamburgerleri mideye indiren birinin fit kalması… Bizce adil değil.

Bu eşitsizliğin nedenini öğrenmeyi istediğinize eminiz. Aslında sadece “genetik” diyip geçebiliriz. Fakat detaya inmekte fayda var.

Her insanın vücudu, farklı besinlere farklı tepkiler verebilir. Kağıt üzerinde yağ yakması gereken bir birey yağ yakamayabilir. Aynı şekilde kağıt üzerinde kilo alma ihtimali %100 olan bir birey de kilo alamayabilir. Çünkü metabolizma, kağıt üzerindeki verilerden çok daha fazlasıdır.

Diyetisyenler de bunun için çabalar. Her bireyin farklı metabolizmaya sahip olduğunu analiz ederler ve ellerindeki farklı verilere göre diyet hazırlarlar.

Beslenme, tıpkı giyim tarzı gibi kişiseldir. Her kıyafet her insana nasıl yakışmıyorsa, her besini her vücut aynı şekilde kaldıramayabilir.

Herkesin Böyle Sinir Bozucu Bir Arkadaşı Vardır

This Is The Reason Why That One Friend Of Yours Who Eats Everything But Never Gets Fat

Muhtemelen sizin de dünyaları yediği halde fit kalan bir arkadaşınız var. Üstelik ona bu nedenle içten içe sinir de oluyorsunuz. İstediğini yiyebilen ve yağ depolamayan bir insanı kim kıskanmaz ki?

Herkes bu kişiye sırrını sorar, antrenman ve beslenme tavsiyesi almaya çalışır. Aslında kendisinin de nasıl fit kaldığına dair hiçbir fikri yoktur…

Bizim fikrimiz var. Konu tabii ki metabolizmayla ilgili.

Yüce Metabolizma!

Metabolizma, yaşamsal aktiviteler için gerekli olan enerjinin üretilmesi ve yıkılması sürecindeki kimyasal tepkimelerin tamamı olarak tanımlanır. Vücudun kalori yakma hızı olarak da tanımlanabilir.

Bu her vücutta farklıdır. Kimi metabolizma verimli çalışıyorken, kimi metabolizmanın verimi düşüktür. Verimli olan metabolizma, o kıskandığınız arkadaşınızın metabolizmasıdır. Verim düştükçe, yağ depolama oranı artacaktır. Dinlenik haldeki kalp atışı gibi faktörler bu noktada etkilidir.

Peki Bu Arkadaş Neden Kilo Almıyor?

Image result for fit person

Metabolizmadan bahsettiğimize göre, konunun devamını getirebiliriz.

Arkadaşınız muhtemelen aktif değilken dahi epey kalori yakıyor. Ayrıca farketmeseniz de, bu arkadaşınız muhtemelen çok hareketli. Bu sayede epey enerji harcıyor. Bu da kalori ihtiyacını arttırıyor.

Çoğu zaman, zayıf kişiler kalori açığındadır. Dolayısıyla abur cuburu abartsalarda sürekli öyle beslenmedikleri için kilo almaları zordur. Hatta abur cubura yüklenseler de kilo alacakları miktarlarda yemezler. Sırf temiz beslenmedikleri için, çok kalori tükettiklerini söylemek doğru olmaz.

Dinlenik Halde Yakılan Kalori: Bazal Metabolizma

Bazal metabolizma hareket halinde olmadığınız durumda yaktığınız kalori miktarıdır. Bu kişiden kişiye birçok faktöre bağlı olarak farklılık gösterir. Ek olarak yaptığınız her aktivite, bu miktara kalori olarak eklenir.

İnsanlar egzersizin yağ yaktığını düşünse de asıl kaloriyi nefes alıp vererek yakarız. Egzersizin yaktığı kalori, bazal metabolizma kalorisine kıyasla çok azdır. Egzersiz yalnızca yardımcıdır. Egzersizin yoğunluğuna göre kalori ihtiyacı artıp azalabilir.

Genetiğinizi Suçlayıp Pes Etmeyin, Bu Durumu Değiştirebilirsiniz

Image result for amazing before after fitness

Tabii ki genetik, bahsettiğimiz kadar kritik rol oynuyor. Genetiğinizi değiştiremezsiniz.

Fakat diğer faktörleri zorlayarak, yese de kilo almayan arkadaşınız kadar fit olabilirsiniz. Efor ve sıkı çalışmayla başaramayacağınız bir şey yoktur. Fit olmak da düzenli ,devamlı uygulanan egzersiz ve diyetle mümkündür.

Yediklerinize dikkat edip, doğru şekilde antrenman yaparak sinir bozucu genetiği olan arkadaşınızla aynı kalori açığını yaratabilirsiniz.

Suçu genetiğe atıp sıyrılmak yerine çabalayın, beslenmeniz ve antrenmanlarınıza odaklanın. Kas miktarınızı arttırarak bazal metabolizma değerinizi yükseltin. Belki her istediğinizi her zaman yiyemeyeceksiniz fakat elinizdeki imkanları zorlayarak çok iyi bir konuma gelebileceksiniz!

4 YORUMLAR

  1. bir tane kucuk porsiyon yemek yesem hemen kilo alyorum yemek yemesem de 1 kilo veriyorum ortasn yapyorum hine kilo aliyorum

  2. Eskiden tabiri caizse hayvan gibi yemek yerdim 44-45 kiloydum, bir yıldır iştahım kapandı günde bazen iki öğüne çıkıyorum fakat bu yıl 50 kiloyu gördüm ilk defa. Bu pandemiden dolayı evde oturmaktan mı kaynaklı acaba? Alkol almayı kestim neredeyse haftada bire düştü ve 22 yaşındayım fakat insanların dediği şeyler bende ters işliyor sanki

  3. Selam öncelikle ben o sinir bozcu arkadaş oluyorum sanırsam. 😂 Çünkü şuan 17 yaşımda olmama rağmen hala kilo alamayan birisiyim 15/05/2021 saat:00.54 tam olarak 45 dk önce bildiğimiz 1 ekmek bitirdim içinde patatesli yumurta vardı ama ona rağmen kilo alamıyorum durmadan acıkıyorum şuan olduğu gibi (kusura bakmayın bu arada) yerimde dursam dahi kilo alamıyorum ve sabit bir kilo miktarında kalıyorum ben ne kadar yediğim önemli değil her türlü kilom sabit kalıyor şuan boyum 1.80 60-65 falan olmama lağzım ne kadar yesem’de 60 isem 61 dahi olamıyorum tuvalete de normal bir insan kadar az gidiyorum yani ter olarak galiba atıyorum. Ve hani metabolizmam okadar garipki boyuma göre kilom her daim uygun olarak gidiyor çarpık bir şekilde aslaha ilerlemedi. Bu arada bu korona virüs’den sonra durmadan evde kalamama rağmen hala bozulmadı yani gece gündüz pc başında oturuyorum evden çıkmıyorum tık şişmanlık yok. sinirinizi bozduysam kusura bakmayın 😂 inanmayanlar için instagram hesabım _eyup.tpc6

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!