Sağlıklı ve Sağlıksız Yiyeceklerin Kalori Karşılaştırmaları

Kalori konu olduğunda sosyal medyanın ne kadar yanıltıcı olabileceğine dair bir fikriniz var mı? Londralı Fitness Bloggerı Lucy Mountain, “sağlıklı” ve “sağlıksız” olarak nitelendirilen yiyeceklerin kalorilerini sizin için karşılaştırıyor.

Özellikle instagram her konuda olduğu gibi fitness ve yiyecekler ile alakalı insanları görsel şölene davet ediyor. Herkes en fit görüntüleri ve en zevdikleri “sağlıklı” yiyecekleri ile poz verirken, Lucy Mountain en doğal pozları ile herkes için “sağlıklı” yiyecek seçeneğinin farklı olabileceğini vurguluyor.

Bir avuç badem kime göre ve neye göre sağlıklı diyor Lucy. Ona göre yiyeceklerin kalorileri bir ölçüt değil, asıl önemli olan kişilerin yaşam stillerine, fitness alışkanlıklarına ve kendi hedeflerine uygun yiyecekleri seçip seçmemeleri.

Aşağıda Lucy Mountain’in günlük öğünlerimizde sıkça seçtiğimiz yiyeceklerden yaptığı kalori karşılaştırmaları listeleniyor

1. Bir avuç bademin kalorisi bir avuç şekerin kalorisine denk gelebiliyor.

Üstelik badem sağlıklı ancak şeker sağlıksız kabul ediliyor.

 

2. Bu durumdan dolayı sağlıklı yiyeceklerdeki durumu Lucy şu şekilde açıklıyor:

Sağlıklı dediğimiz yiyeceklerde mikro besin oranları daha fazladır. (Soldaki tuzlu cips, sağdaki ise tuzsuz meyve cipsi.)

 

3. Kendinizi neyi yerken daha iyi hissedeceğiniz önemli!

Kurutulmuş çilek yemektense taze sulu çilekleri aynı kaloride ve daha fazla tüketebilirsiniz.

 

4. Lucy, “tamamen sağlıklı” genel geçer bir diyete inanmıyor,

Diyetinizden dondurma gibi yiyecekleri tamamen kaldırmayı önemli görmüyor.

 

5. Yiyeceklerinize karşı ılımlı olmanızı öneriyor.

İkisi de fıstık ezmeli ekmek, sadece sağ tarafta ezme oranı daha fazla.

 

6. Her yiyeceğin kilo almanıza sebep olabileceğini,

tek bir yiyeceği suçlamamak gerektiğini belirtiyor.

 

7.  Mikro ve makro besinlerle dengeli beslenilmiş bir günün sonunda 1 tablet çikolata yemenin ölümcül olmadığını hatırlatıyor.

Üstelik sağlıklı olarak nitelendirilen bitter çikolata gördüğünüz gibi daha kalorili bir seçim.

 

8. Yediğiniz yiyecekten keyif almanız önemli.

Sizin seçiminiz hangi tabak olurdu?

 

9. Küçük değişikliklerin büyük kalori değişimlerine yol açabileceğine de örnek veriyor.

Sol tabakta parmesan yerine diyet peynir, ayçekirdeği yerine yulaf, beyaz ekmek yerine tahıllı kızarmış ekmek var.

 

10. Seçtiğiniz ürünlerin kalori değerlerinden önce makro besinlerine önem vermenizi istiyor.

Soldaki tabakta etin yağ oranı %5 ve sağdaki tabakta %12. Ayrıca yağ seçimlerinde de farklılık mevcut.

 

11. Görüntüye bakarak karar vermemenizi de ekleyelim.

Sol tabakta çilek, ananas ve kavun var. Sağ tabakta ise muz, hindistan cevizi ve passion fruit (çarkıfelek meyvesi).

 

12. Ayrıca ürün etiketlerinin yanıltıcı olabileceğini belirten Lucy dikkatli olmanızı öneriyor.

En soldaki smoothiede sadece whep protein ve badem sütü var; ortadaki bardakta whey protein, badem sütü, muz ve bal var; en sağdaki bardakta ise bunların hepsine ek olarak keten tohumu ve yer fıstığı ezmesi var.

 

Kaynak: Link

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla