Yiyecekler Hakkında 8 Yanlış Bilgi

Yeni araştırmalar bu beslenme hurafeleriyle ilgili gerçekleri gün ışığına çıkardı…

111- Mikrodalga besin değerlerini yok eder

Sebzelerin besin değerlerini iki faktör etkiler: Sıcağa ve suya maruz kalma. Bu nedenle Harvard Medical School’a göre en kötü pişirme şekli kaynatmadır ve yiyecekler mikrodalgada sıcağa daha kısa süre maruz kaldığından beslenme değerlerini daha fazla koruyabilirler. Bu yine de genel bir kural değildir, mesela havuçlar kaynatıldıkları zaman daha besleyici olurlar çünkü içerdiği besinler daha kolay sindirilir hale gelir. Yapılacak en iyi şey nasıl hazırlanırsa hazırlansın yiyebileceğiniz kadar çok sebze yemektir.

222- Yumurta kolesterol seviyesini arttırır

Bu doğru olsa da uzak durmak için yeterli bir neden değildir çünkü yumurta, yüksek yoğunluklu lipoprotein kolesterol içerir (sağlığınız için gerekli olan faydalı türünden). 2007’de ABD’de 10.000 yetişkin üzerinde yapılan bir araştırmada, normal yumurta tüketimiyle (günde bir tane ya da daha fazla) kardiyovasküler hastalıklar ve felç arasında bir ilişki olmadığı saptanmıştır. Yumurta ayrıca bolca protein ve sağlıklı yağ içerdiği için de en iyi kas yapma yiyeceklerinin de başında gelir.

333- Kırmızı et sağlığa zararlıdır

Kırmızı et tüketiminiz haftada 500 gramdan fazla olmamalıdır –Dünya kanser araştırma fonu bu sınırı aşmamak ve işlenmiş etten uzak durmanın bağırsak kanserine yakalanma riskini azalttığını açıklamıştır– fakat tümden bırakmayın. Yağsız kırmızı eti de içeren bir beslenme, düşük yoğunluklu lipoprotein (kötü) kolesterol seviyesini düşürür, omega-3 yağ asitlerinin emilimini arttırır ve European Journal of Nutrition dergisinde yayınlandığına göre de demir, çinko ve protein sağlar.

444- Kalp sağlığınıza faydası olan tek içki kırmızı şaraptır

Kırmızı şarapta, pek çok araştırmayla kalp sağlığına faydası olduğu ortaya konulmuş resveratrol adında bir madde bulunur. Fakat Harvard Üniversitesi’nde yapılan ve Circulation dergisinde yayınlanan bir araştırmaya göre, günde bir kez alkollü içki tüketmek, ister bira ister şarap olsun, kalp hastalığı riskini azaltmaktadır. Bundan daha fazlasını düzenli olarak içmek ise bu riski arttırmaktadır.

555- Az yağlı (light) yiyecekler faydalıdır

Etiketlere kanmayın. Az yağlı yiyecekler en az tam yağlı türleri kadar kalori içerebilir çünkü azalan yağın neden olduğu lezzet değişikliğini telafi etmek için içlerine daha fazla şeker konur. Journal of Marketing Research’ün yaptığı bir araştırmaya göre insanlar, üzerinde az yağlı veya light yazdığı zaman yüzde 28 oranında daha fazla çikolata yemeye eğilimli oluyor ve bu da tüketilen genel kalori miktarını arttırıyor.

666- Organik gıdalar daha besleyicidir

Daha pahalı olması daha faydalı olduğu anlamına gelmez. London School of Hygiene ve Tropical Medicine’in 50 yıllık bir zamana yayılmış 50.000 araştırma üzerine yaptıkları sistematik incelemeler sonucunda, organik olarak doğal yollardan üretilen gıdaların ilgili oldukları 13 besin kategorisinin 10’nunda kayda değer bir farklılık sergilemediklerini görmüşlerdir.

777- Tam yağlı peynir yememek gerek

Az yağlı versiyonundan daha fazla kalori içerebilir ama Stockholm Karolinska İnstitute’ün bir araştırmasına göre, günde bir kez tam yağlı peynir yemek daha fazla kilo vermenize yardımcı olabilir. Çünkü protein ve sağlıklı yağın kombinasyonu sizi tok tutarak abur cubur yemenizi önler. Ayrıca kemikleri güçlendiren iyi bir kalsiyum kaynağıdır.

888- Sadece taze meyveler yararlıdır

Taze meyveler en iyi C vitamini kaynağı olsa da kurutulmuş ve konserve meyveler de size önerilen günlük meyve ve sebze tüketimi ihtiyacınızı gidermenizi sağlarlar. Kuru meyvelerde yağ ve sodyum az, lif ve potasyum fazla olur. Illinois Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre konserve meyveler, taze meyvelerle aynı miktarda lif ve vitamin içermektedirler.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla