Muscle & FitnessAntrenman ve Fitness ProgramlarıYin Yoga 101: Esnerken Güçlenin!

Yin Yoga 101: Esnerken Güçlenin!

Sizi yeni favori hobinizle tanıştırmak üzereyiz! Ama önce kaslarınıza iyi gelecek bu hobiyle alakalı birkaç yanlış anlamayı düzeltelim istedik.

Öncelikle, yogayla ilgilenen birçok sporcu bunu genellikle tek bir amaç için yapar: daha esnek olmak. Yogayla beraber artan esneklik, yoganın en bariz faydalarından biri olsa da, bu fikir yoganın kapsamını daraltmaya sebep olan yanlış bir olgudur.

Aslında her yoganın insan vücuduna başka başka faydaları vardır. Yin yoga da tam da burada diğer yoga türlerinden ayrılır. Yin yoga birçok yoga uygulamaları gibi esnekliği artırır ancak bunu yaparken bağ dokusuna derinlemesine nüfuz etmek için özel olarak geliştirilmiştir.

Yin Yoga Nedir?

Daha önce de bahsettiğimiz gibi yoganın bir dizi fiziksel ve zihinsel faydası vardır ve salonlarda veya online derslerde sunulan tipik yoga stillerinin yanı sıra, birçok farklı yoga türü vardır. Kaslara, bağlara, eklemlere ve tendonlara odaklanan yavaş tempolu, meditatif bir uygulama olan Yin yoga da farklı ve oldukça etkili yoga türlerinden biridir.

Yin yoga uygulaması, vücudumuzdan geçen Qi (enerji) yolları olduğuna inanan eski Çin felsefelerine ve Taocu ilkelere dayanmaktadır. Yin yogada pozlar esnetilip derinleştirilir, tüm tıkanıklıklar açılır ve bu enerji serbestçe akması için serbest bırakılır.

Şu anda kafanızda canlandırdığınız Yin yogayı diğer yoga türlerinden ayıran şeyin ne olduğunu, daha da önemlisi antrenman rutininize neden dahil etmeniz gerektiğini öğrenmek için yazımızı okumaya devam edin!

Uzun Süren Yin Yoga Pozları

Öncelikle ve en önemlisi, Yin yoga pozlarını uygulamak beklediğinizden çok daha uzun sürer. Tek bir poz için en az üç dakika zaman ayırmanız gerekir. Statik esnemeleri 45 saniyeden fazla tutmayı başarabilen bir atlet olsanız bile, Yin yoga pozları size bile oldukça uzun gelebilir.

Yin ile klasik esneme arasındaki fark, vücudunuzun sınırlarını destekleyici bir şekilde zorlamaya devam etmenizdir. Bu nedenle, eklemler ve bağlar gibi kırılgan dokuları desteklemek için yastık gibi yumuşak destekler kullanmanız gerekir. Yin yogayla dokuların kapasitesini gerçekten genişletebilirsiniz.

Her pozda nefes alıp daha derin dokularınızı ve bağlarınızı hedefleyerek, vücudunuza ve kaslarınıza daha fazla oksijen getirirsiniz. Bu, kan akışınızı ve dolaşımınızı artırmanıza yardımcı olur.

Yin Yogada Vücudu Tanımanın Önemi

Yin yoga, sınırlarınızı zorlamanıza ve kaslarınızın sınırlarını bulmanıza yardımcı olur. Özellikle bir eğitmenle yüz yüze çalışmıyorsanız, vücudunuzun size verdiği ipuçlarıyla uyumlu hareket etmeniz gerekir.

Yine yoga pozlarını uygularken hassas dokuları sıkıştırmak ve çekmek için yerçekimini kullanmanız gerekir ve bu yüzden kendi vücudunuzu anlamanız gerekir. Örneğin hamstringlerinizdeki gerginliği azaltmaya çalışırken yanlış bir kas grubunuzu strese sokup sokmadığınızı anlamanız gerekir.

Sporcular İçin Yin Yoga

Yin yoga; sporcuların parasempatik sinir sistemlerine bağlanmalarına, vücutlarını hissetmelerine ve anlamalarına yardımcı olur. Bu onlara vücutlarının nasıl çalıştığına dair daha büyük bir farkındalık ve perspektif kazandırır. 

Vücudu tanımak, hem fiziksel hem duygusal açıdan sınırları bilmek, herkese özellikle de sporculara hayat boyu büyük fırsatlar sunar. Doğru şekilde nefes alıp kendinizi sabitleyerek veya performansınızı artırmak için daha bütünsel bir yaklaşım benimseyerek daha üretken olabilir ve tabii ki kaslarınızı doğru şekilde çalıştırabilirsiniz.

Yin yogada bağ dokuları gerçekten beslenir ve bu da kaslarınıza daha fazla esneklik sağlar. Çoğu zaman kaslarımız gergindir çünkü bağlarımızı, eklemlerimizi ve tendonlarımızı yeterince beslemeyiz. Bağlar ve eklemler yavaş sıkıştırma ve yerçekimi ile beslenerek gelişir. 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!