Yediklerinizi Kasa Dönüştürün – 3

Sizin için hazırladığımız basit yiyecek değiş tokuşları ve küçük eklentilerle, temel beslenme planınızı düzenleyebilir, vücudunuzu cılızdan kaslıya dönüştürebilirsiniz…

ydk31YAĞ SAVAŞÇILARI

9) Sandviçinizde şarküteri ürünleri yerine somon fümeyi tercih edin.

Kazanç: Somon füme ile yapılmış bir sandviç herkesin ağzını sulandırır. “Somondaki omega yağları, karın bölgesindeki yağları harekete geçirmek için faydalıdır” diyor Kleiner. Yaklaşık 85 gramlık bir porsiyonda bulunan 16 gram protein de tam bir bonus kazanç.

Daha iyi bir sonuç için: Krem peynir ve somon füme dinamik bir ikilidir. Ancak, az yağlı bir krem peynir kullanmak yararınıza olacaktır.

10) Protein içeceklerine, yulaf ezmesine ve acı sosa kakao ekleyin.

Kazanç: İşte size tatlı bilim: Çoğu araştırma, magnezyumun insülin direncini azaltmada ve kan şekeri değerini geliştirmede (ki bu ikisi yağ depolanmasını kontrol altına almada etkilidir) yararlı olduğunu söylüyor. Çok az sayıda gıda kakaodan daha fazla magnezyum içerir. Kakao tozunu seçerek çikolata barlarında yer alan yağ ve şekerden kurtulmuş olursunuz.

Daha iyi bir sonuç için: İşlem görmemiş, doğal kakao kullanmaya dikkat edin. İşlem görmüş (Dutch) kakao, vücut için yararlı olan flavonoid ve polyphenol değerlerini düşürür.

11) Sos olarak salsayı tercih edin.

Kazanç: İster tavuk, ister balık üzerinde sos olarak kullanın, salsa yemeğinize bol lezzet katacak. Üstelik sebzeden oluşan bir sos ve kemerinizi sıktıracak kalori, yağ ve şekerden tamamen uzak. Ayrıca, nadiren tatlı soslara ve marinatlara da uygulanır. “Az da olsa prostat kanseri riskini azaltan likopen ihtiyacınızı da karşılarsınız” diye ekliyor Bonci.

12) Salatalara, süzme peynire, pancake’lere ve kahvaltılık gevreklere ceviz ekleyin.

Kazanç: Obesity dergisindeki araştırmaya göre, düzenli olarak kuruyemiş tüketmek, istenmeyen kilo alımını yüzde 30 kadar azaltır. Kleiner, yemişlerin içeriğinde yer alan tekli doymamış yağ, mineraller ve lifin bunda etkili olduğunu düşünüyor. Diğer kuruyemişlerden daha fazla omega 3 içerdiği için mutfağınızdan cevizi eksik etmeyin.

Daha iyi bir sonuç için: Kavrulmuş ceviz iştahınızı kabartacaktır. Cevizi 170 derecede, 5-10 dakika boyunca fırınlayın.

13) Reçel yerine elma marmelatını tercih edin.

Kazanç: Elmanın en yoğun hali olan elma marmelatında, reçele oranla çok daha az şeker ve çok daha fazla lif yer alır. Çalışmalar, lif alımı ve obezite arasında ters bir bağlantı olduğunu gösteriyor. Dolayısıyla, aniden gelen yeme isteğini elma marmelatıyla gidermekte sakınca yok.

Daha iyi bir sonuç için: Süzme peynirin içine elma marmelatı ve tarçın ekleyip karıştırın. İşte size protein yönünden zengin, leziz bir atıştırmalık.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla