Yalnızca Annenizden Alabileceğiniz 5 Fitness Tavsiyesi

Görünen o ki tüm o anne tavsiyeleri, aslında birer fitness tavsiyesi  ve antrenmanlar için de çok yararlı…

Anneler Her Zaman Haklıdır

Anneler Günü geride kaldı, ancak biz anneleri her gün hatırlayanlardanız değil mi? Zaman zaman annelerimizin bize verdiği saf sevgi ürünü tavsiyeleri hatırlarız. “Keşke onu dinleseydim,” deriz kendimize. Ancak yalnız değilsiniz, gençken hepimiz inatçı oluruz ve onları pek de dinlemeyiz. Ne derler bilirsiniz: “Anneler her şeyin en iyisini bilir.” Eğer siz de benim gibiyseniz, her zaman onun söylediklerini dinlememişsinizdir. Aynada kendinize baktığınızda,neden annenizin belli şeyleri yapmanızı ya da belli şeyleri yemenizi istediğini hiç düşündünüz mü? Sonunda şunu fark ettim: Annelerin kararlı tavırlarının sebepleri var ve bugün o tavsiyelerin ne kadar yararlı ipuçları olduğunu size bir kez daha hatırlatmak istedim.

“DİK DUR!”

muscular-man-mirror_0İyi postüre sahip olmak herkes için çok önemlidir. Özelliklede antrenman esnasında bu daha çok ortaya çıkar. Spesifik olarak, kötü postür arka deltoid ve sırt hareketlerini kısıtlar ve sizi fazladan göğüs antrenmanı yapmaya zorlar. Tehlikeli bir şey yapmıyor bile olsanız, hareket formunun bozulmasına sebep olarak risk ortaya çıkarır. İyi postür demek, kemikleriniz mumtazam konumlanmıştır ve kaslarınız, eklemleriniz ve tendonlarınız çalışması gerektiği gibi çalışır. Bu da hayati organlarınız doğru pozisyondadır ve maksimum verimlilikle çalışıyor anlamına gelir.

“SÜTÜNÜ İÇ!”

Milk 12-6-13_1Hangi çeşit süt olursa olsun, her zaman aynı 16 esansiyel besin maddesinin kaynağıdır. Süt, ferahlatıcı ve besleyici bir içecektir. Vücudumuzu güçlendirmek için harikadır. Çocukken sevmeseniz bile sağlık yönünden faydalarını inkar etmenin bir anlamı yok. Süt ihtiyacınız olan kemik geliştirici besin maddelerini, özellikle de kalsiyum, D vitamini, protein, fosfor, magnezyum, potasyum, B12 vitamini ve çinko içerir. Ayrıca sütün her bir bardağında kas geliştirici proteinlerden 8 gram olduğunu söylemiş miydim?

“SEBZE YE BİRAZ!”

5-servings-fruit-veggies-mainKabul edin, anneniz sizi tatlı için bekletmekte haklıydı.
Sebzeler sağlık açısından hayati öneme sahip besin maddeleri bir başka kaynağıdır ve vücudun gelişiminde ve onarımında rol oynar. Ayrıca sebzeler sayesinde, düşük kalorili beslenerek kalori açığı yaratmak da mümkündür. Böylece kilo vermenize yardımcı olur. Yeterli miktarda sebze ve meyve içeren, kas lifi yönünden zengin bir diyet kalp hastalıkları, obezite, yüksek tansiyon ve tip-2 diyabet riskini azaltır.

“DIŞARI ÇIK OYUN OYNA BİRAZ!”

football-speed-image_0Takım sporları; sorumluluk, kendini adama ve liderlik yönünüzü geliştirmek ve hepsinden güzeli bir antrenman partneri bulmak için ideal aktivitelerdir. Başkalarıyla beraber antrenman yapmak sorumluluk sahibi ve hedefinize konsantre olmanızı sağlar. Sahada yapabiliyorsanız, ağırlık odasında da yapabilirsiniz.

“BÜTÜN GÜN KOLTUĞA YAYILMA!”

man-on-couch-no-excuses-promoStandart egzersizler vücut fonksiyonlarınızı geliştirir. Ancak spor salonuna gitmemek için üretebileceğiniz sayısız bahane olduğunu da biliyoruz. Kalp hastalıkları, diyabet ve diğer sağlık problemlerinin riskini azaltması bile egzersiz yapmak için sarf edilecek efora son derece değecektir. 2008’de Amerika’da yayınlanan Fiziksel Aktivite Rehberi’ne göre, fiziksel anlamda düzenli olarak aktif olmak:

  • Kanser ihtimalini ve ilerleme hızını azaltır.
  • Kalp-akciğer ve kas zindeliğini geliştirir.
  • Depresyon, anksiyete gibi semptomları engeller ve “mood”unuza pozitif etki yapar.
  • Kalp krizi ve kalp hastalıklarından korunmanız için kalbinizi geliştirir. Ayrıca yüksek tansiyon ve istenmeyen kan yağı seviyesini de engellemeye yardımcıdır.

Hazırlayan: Nathan Mikeska

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla