Yağ Yakımınızı ve Kas Gelişiminizi Destekleyecek Süper Kombinasyonlar

supplement-kombinasyonlari

Farklı türdeki besin takviyelerini birlikte tüketmek, alacağınız sonuçları artırabilir. Doğru karışımı nasıl bulacağınızı sizin için yazdık.

Gıda takviyelerine yeni başlıyor ya da çabalarınızdan daha fazla sonuç almak istiyorsanız, takviye karışımı oluşturmayı deneyebilirsiniz. Farklı takviyeleri birlikte tüketmek doğal bir destek sağlayıp, doğru dozajlardaki ana bileşenlerin etkisini artıracaktır. Kilo kaybı hedefleriniz için birlikte hangi takviyelerin en iyi sonuçlar vereceğini bu yazımızda öğrenebilirsiniz.

Hedeflerinize Göre Kombinasyonlar

Yağ Yakıcılar

Öncelikli Hedef: Metabolizmayı hızlandırmak ve yağ yakmaya yardımcı olmak

Kafein, yalnızca sizi zinde tutmakla kalmaz, aynı zamanda vücudunuzun  yağ depolarını enerji olarak kullanma kabiliyetini artırır.

Miktar: 200-400mg, günde 2-3 kez (eğer kafeine yeni başlıyorsanız 100mg ile, günün erken saatlerinde kullanarak başlayın)

Yeşil çay özütü kafeinle birlikte enerji harcamayı artırır. İçinde %45 EGCG, %98 polifenol ve %75 katekin karışımı olan yeşil çay özütlerini tercih etmelisiniz. Yağ yakmak için en etkili karışımın bu olduğu bilim literatürü tarafından kanıtlandı.

Miktar: Günde iki kez 500-100mg

Karnitin vücudunuzun kullandığı, yağı enerjiye çeviren bir amino asittir. Araştırmalar karnitin takviyesi almanın yağ oksidasyonunu ciddi şekilde artırdığını gösterdi

Miktar: Günde 2-3 kez 2gram

Konjuge Linoleik Asit (CLA), kas kütlenizi korurken vücudunuzun yağ oranını azaltmaya yardımcı olur. Yağ asidi, hücrelerin yağ depolamasını engelleyip mevcut yağın enerji olarak kullanılmasını destekler.

Miktar: Günde 3 kez 1-2 gram

Piyasadaki En İyi 5 Protein Tozu
Piyasadaki En İyi 5 Karnitin
Piyasadaki En İyi 5 Kreatin
Piyasadaki En İyi 5 Arjinin
Piyasadaki En İyi 5 BCAA

Kas Korumak

Öncelikli Hedef: Kas kütlesini korurken yağ yağmak

Dallara ayrılmış amino asitler (BCAA) lösin, izolösin ve valin amino asitleri, kaslardaki enerji üretimini artırıp  protein sentezini destekler. Ayrıca atletlerin çektiği ağrıyı azaltıp kas toparlanmasının hızlanmasında faydalıdır.

Miktar: Günde 8-10gram

Genel Sağlık

Öncelikli Hedef: Vücudunuzu fit ve sağlıklı tutmak

Balık yağı kapsülü özellikle EPA ve DHA yalnızca yağ oksidasyonuna yardımcı olmakla kalmayıp beyin işlevleri, eklem sağlığı ve kas toparlanmasını da destekler.

Miktar: Günde 2 defa toplam 4 gram

Multivitaminler kilo kaybı hedeflerinizde uzun mesafe katetmiş ve yiyecek tüketiminiz eskiye göre azaldığında, multivitaminler tüm ihtiyacınız olan besinleri alıyor olmanıza yardımcı olur. Bir spor multivitamini, vücudunuzun tüm işlevlerini kapsayacaktır. Atletlere özel multivitaminler, vücudunuzun ihtiyaçlarına göre doğru dengelenmiş olacaktır.

Miktar: Günde bir doz

Zamanlama

Bu takviyeleri kilo verme döneminizde birlikte kullanmak, formunuzu geliştirirken hızla hedefinize ulaşmanızda yardımcı olacaktır. Bu bileşenleri aynı anda tüketmek güvenlidir ancak kafeini günün erken saatlerinde ve uyumadan en erken 6 saat önce aldığınızdan emin olun ki tüm geceyi ayakta geçirmeyin.

Bu takviyeleri uzun süre kullanmak da güvenli olsa bile, bir sonraki ihtiyaç duyacağınız seferde maksimum faydayı alabilmek için, hedefinize ulaştığınızı düşündüğünüzde kullanmayı bırakmalısınız. Aktif hayat tarzınızı destekleyen vitamin takviyelerini yıl boyunca alabilirsiniz.

Kaynak: M&F HERS 2016, Ocak-Şubat

Belki Sizin de Yaptığınız En Sık Tekrarlanan 5 Kahvaltı Hatası

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

2 Yorum

  1. Geri bildirim: Yağ Yakımınızı ve Kas Gelişiminizi Destekleyecek Süper Kombinasyonlar | Antrenman.org

  2. Geri bildirim: EPOC İle Antrenman Sonrasında da Yağ Yakımını Devam Ettirin | Muscle & Fitness Türkiye

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla