Yağ Yakımı

Yazı: Dr. Jim Stoppani

Vücut yağını yakmak için, spor salonu müdavimlerinin çoğu kardiyo ve diyet üzerine yoğunlaşır. Aslında yağ yakmak için ağırlık antrenmanı da bu konuda çok etkilidir.

Çünkü ağırlık antrenmanı doğru yapıldığı zaman, bir taraftan kas ve güç inşa ederken, diğer taraftan da yağ yakar. Buradaki kilit nokta, belli bazı değişkenlerden nasıl yararlanılacağıdır.

Elbette önemli bir değişken de, yararlandığınız egzersizlerdir. Araştırmalara göre, çok eklemin kullanıldığı serbest ağırlıklı temel egzersizleri yapmak (barbell row, deadlift, squat gibi) makinelerle yapılan izolasyon egzersizlerinden daha fazla kalori yaktırmaktadır.

Ayrıca, kullandığınız ağırlık miktarını, tekrarlarınızın hızını ve setler arasındaki dinlenme periyotlarını da göz önünde tutun. Bu dört antrenman değişkeni arasında doğru seçimi yapmak, vücut yağ oranınızı azaltma çabalarınızda büyük fark yaratabilir.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla