Yağlı Besinler Olsa da Aslında Yağ Yakmanızı Sağlayacak 7 Mucize Besin

Yağ yakımına destek olan yağ kaynağı yiyecekler gerçekten var mı?

Kilo verirken diyetlerinize ekleyebileceğiniz, selülit oluşumuna sebep olmayacak yiyecekleri sıraladık:

#7

Avokado: yağ oranı en yüksek bitkilerden olmasıyla tanınır. Kolesterolü azaltan oleik aside sahiptir. Kn şekerinizi dengelemeye yardımcı olur. Bağışıklık sisteminizi de güçlendirir.

İşlenmiş Tereyağı: yüksek kalorisi ile ünlüdür. Patlamış mısır, pankek, şeker gibi aklınıza gelebilecek yüksek kalorili ürünlerin yapımında da kullanılır.

Sonuç: Guacamole ve avokado salataları diyetiniz için uygundur. Yüksek kalorili ve kötü kolesterolü etkileyebilecek işlenmiş yağlar ise uzak durmanız gereken yağ çeşitleridir. Avokado gibi sağlıklı yağlar tokluk hissinizi de arttıracaktır.

#6

Somon: Yüksek proteinle de birlikte uzun süre doyuruculuk verir, zengin A vitamini kaynağıdır. Ayrıca Omega yağ asitlerine sahiptir ki bu yağlar vücudunuzda üretilemeyen ancak metabolizmanız için elzem olan yağlardır.

Salam: Sucuk grubu ürünü olan salamlar üzücü bir şekilde sizi şişman insanlar kategorisinde tutacak ürünlerdir. Çok fazla soya ve un gibi yan ürünlere de sahip olan salam ve benzeri yiyeceklerin sağlıklıları yalnızca etten üretilir.

Sonuç: Somon ve yeşillik ikilisi harika bir öğle yemeği olabilir. Salamlı sandviç ise sizin kısa süre sonra tekrar aç hissetmenize yol açacak yüksek oranda sağlıksız yağ içeren bir öğündür.

#5

Yumurta: Yüksek protein, vitamin antioksidan ve sağlıklı yağ içeren yumurta mucizevi bir yiyecektir. Sadece 85 kalori olan yumurtanın verdiği tokluk hissi de çok kuvvetlidir. Kolin içeriği yağ yakımını da destekler.

Pastırma: tek dilimi 42 kaloridir. 3 gram sağlıksız yağ içerir ve 192 mg yüksek tuza sahiptir. Dolayısı ile yağ yakımı için yanlış bir üründür.

Sonuç: Yumurta harika bir diyet kahvaltısıdır. Ancak pastırmalı yumurtadan uzak durmanız gerekir…

#4

Kuruyemiş: Tokluk hissi veren kuruyemişler metabolizmanızın düzenlenmesine yardımcı olan sağlıklı yağları içerir. Omega-3, selüloz, antioksidan ihtiyacınız için de idealdir.

Patlamış Mısır: Şeker, tuz, yan tatlandırıcı ürünler ve yağlardan oluşan yüksek kalorili yiyeceklerdir. Sinemada tükettiğiniz 200 gram patlamış mısır 1500 kaloriye denk gelebilir…

Sonuç: Badem, fındık, fıstık gibi kurutyemişler salatalarınıza ve kahvaltınıza eşlik edebilir. Patlamış mısır yerine sinemada da tercih edebilirsiniz.

#3

Yoğurt: Protein, kalsiyum, probiyotik ve sağlıklı yağ kombinasyonuyla harika bir yiyecektir.

Krema: fermente edilen yoğurt olan kremalar, daha yüksek yağ oranına sahiptir.

Sonuç: Meyve, chia tohumu ile yapılan yoğurtları tercih etmelisiniz.

#2

Zeytin yağı: Omega-9 kaynağı bir yiyecektir. Omega-9 kolesterolünüzün dengelenmesine yardımcı olur. Metabolizmanızı hızlandırır, saçınız, cildiniz ve mideniz için faydalıdır.

Diğer Bitkisel Yağlar: Çok daha yüksek kalorilidirler. Kesinlikle kızartma yağı olarak kullanılmamalıdır.

Sonuç: Kullanım yerleri farklı olduğundan yapacağınız öğüne göre değerlendirebilirsiniz. Ancak bitkisel yağları günde bir yemek kaşığından fazla tüketmemeniz tavsiye edilir.

#1

Peynir: Eski peynirler probiyotik içermeleriyle önemlidir. Yoğun aromaları sayesinde az miktarda tüketimleri bile yeterlidir.

Krem Peynir: Kalori bombardımanı için eşsiz bir üründür. İçerisindeki yağ kötü kolesterolü etkileyebilir.

Sonuç: mozarella, beyaz peynir, eski kaşar gibi ürünler tavsiye edilirken krem peynirlerden uzak durulması istenir.

Kaynak: Brightside

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla