Vücut Esneklik Yaşınızı Ölçmenize Yardım Edecek 5 Egzersiz

Hepimiz küçük birer çocukken esnekliğimizle övünürdük değil mi? İnsanlar oldukça esnek bir vücuda sahip olarak doğarlar, eklemler kaslar tam şekline kavuşmadan bu esnekliği bir süre sahip olmaya devam ederiz.

Yaşınız ilerledikçe eskiden başınızın üstüne kolayca koyabildiğiniz bacağınıza eğilemez olmuş olabilirsiniz… Bu esneklik kaybı hem doğal bir süreç olarak gerçekleşir hem de hareket kısıtlaması, az egzersiz yapmak ve uzun süre masa başı (ya da aynı pozisyonda durarak) iş yapmaktan dolayı da gerçekleşir.

Aşağıdaki 5 egzersiz bedeninizin esnekliğini ölçmenize yardımcı olacaktır. Ama önceden söylemeliyiz, hareketleri yapmaya başlamadan önce ufak tempo koşu, zıplama, squat ve bacak hareketleri ile biraz ısınmanız gerekiyor.

Bakalım siz hâlâ ne kadar esneksiniz?

İlk Adım: Omuz Esnekliği

Şekildeki hareketi deneyin.

Çok mu kolay geldi? O zaman sizi tebrik ediyoruz!

“Yaptım, ancak birazcık zorladı.” Cevabınız bu ise durum fena değil demektir. Biraz daha egzersizle eski esnekliğinizi yakalayabilirsiniz.

Eğer hareket sizi çok zorladıysa dirseklerinizi avuç içlerinizle dikkatlice arkanızda kavrayın ve bu pozisyonda birkaç dakika bekleyin. Donuk omuz rahatsızlığına yakalanmak istemiyorsanız bu hareketi sıkça tekrar ederek omuz esnekliği kazanabilirsiniz.

İkinci Adım: Omurga Esnekliği

Şekildeki hareketi deneyin.

Eğer iki avuç içinizi de dizlerinizi bükmeden yere kolayca koyabiliyorsanız bu mükemmel bir şey! Demek ki vücut esnekliğiniz 25 yaşından büyük değil.

Eğer yere parmak uçlarınız ile değiyorsanız bu da başarılı bir ölçü ancak biraz daha çalışmanız gerekiyor demektir.

Eğer yere herhangi bir şekilde değemiyorsanız muhtemelen omurganız bir kanepe ile bire yatak ve örtü ile yakın arkadaş olmuş olabilir… Kalkıp biraz egzersiz yapmanız gerekiyor demektir.

Üçüncü Adım: Boynunuzun Ön Kısmı ve Omuz Kemer Esnekliği

Şekildeki hareketi deneyin.

Eğer topuklarınıza dokunamıyorsanız kendinizi zorlamayın. Geriye doğru bükülün, ellerinizle sırtınızı destekleyin. Bu şekilde esneklik çalışmanız gerekecektir. Görüldüğü gibi vücudunuz pek de genç sayılmaz…

Eğer kolaylıkla hareketi yapabildiyseniz sizi tebrik ederiz. Normal oturuşunuza geri dönebilirsiniz 😊

Dördüncü Adım: Kalça Eklemi Esnekliği

Şekildeki hareketi deneyin.

Eğer alnınızla dizinize değebiliyor ve bu pozisyonda en az 2 dakika kalabiliyorsanız sizi alkışlarla uğurluyoruz! Esnekliğiniz neredeyse ilkokul dönemlerinizdeki ile aynı durumda.

Eğer bacağınıza ya da dizinize bacaklarınız bükülmeden değemiyorsanız mobiliteniz yeterli değil demektir. Ayrıca bu arka bacak kaslarınızın esnekliğinin yetersiz olduğunu da gösterir.

Beşinci Adım: Diz Eklemi Esnekliği

Şekildeki hareketi deneyin.

Siz gençken bu egzersiz muhtemelen hiç de zor değil… Birkaç küçük adımı geriye atıp mükemmel bir A şeklini hemen yapabiliyordunuz.

Aradan onlarca yıl geçtikten sonra bu hareketi dirsekleriniz dizleriniz ya da sırtınız bükülmeden yapmak biraz zor olmuş olabilir. Bu durumda daha çok esneme hareketleri yapmanız gerekir.

Eğer hiçbir şekilde bu egzersizi yapamadıysanız vücudunuz 50 yaşını geçmiş demektir. Bu durumda pek spor yapmadığınız da kanıtlanmış oluyor…

Hareketleri ısınma yaptıktan sonra teker teker deneyin. Hangi hareket sizi en çok zorlayan oldu? Hangi eklemleriniz için esnetme egzersizleri yapmanız gerekiyor?

Kaynak: Brightside

Esnetme Hareketleri ile Hangi Kasları Çalıştırdığınızı Gösteren 18 Bilgi Dolu Görsel

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla