Vitamin ve Kalsiyum

D VİTAMİNİ: Bu yağda çözünen vitamin, kemik ve zihinsel sağlık için gereklidir, kas gücünü ve yağ yakımını artırır, testosteron seviyesini yukarıda tutma konusunda da önemli olabilir. Graz Tıp Fakültesi’nden (Avusturya) araştırmacılar, yeterli D vitamini alan deneklerin testosteron seviyesinin, D vitamini eksikliği çekenlere kıyasla çok daha yüksek olduğunu bildirmişlerdir.

KALSİYUM: Kemiklere olan faydalarının yanı sıra kalsiyum, kas kasılması için de faydalıdır ve hatta yağ yakımına bile yardımcı olmaktadır. Fakat kalsiyum, testosteron seviyesini de artırabilir. Selçuk Üniversitesi’nde (Türkiye) yapılan bir araştırmada, vücut ağırlıklarının her bir kilosu başına 35 mg kalsiyum tüketen deneklerin (80 kiloluk birisi için 2.800 mg civarı), egzersiz sırasındaki testosteron seviyelerinin kalsiyum takviyesi almayanlara kıyasla daha yüksek olduğu görülmüştür.

KULLANIM: Testosteron seviyenizi artırmak için günde bir ya da iki kez yemeklerle birlikte 400 IU D vitamini ve günde iki kez 500-1000 mg kalsiyum alabilirsiniz. -Dr. Jim Stoppani

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla