Muscle & FitnessBeslenmeVeganların İhtiyaç Duyabileceği Takviyeler

Veganların İhtiyaç Duyabileceği Takviyeler

Fitness hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olmak adına, vejetaryen ve vegan kullanımına uygun olan takviyeleri bir araya getirdik.

Egzersiz yapan herkes kan inşası için gerekli olan beslenme stratejisinin önemini bilir. Vitamin ve mineraller açısından zengin bir beslenme planı uygulamak hem sağlığımız hem de egzersiz performansımız için önemlidir. Konu vitamin ve mineraller olunca, sadece hayvansal gıdalara bağlı kalmak gerekmiyor. Bu konuda bize yardımcı olacak bitkisel kaynaklar da mevcut. Günümüzde birçok sporcu vegan ya da vejetaryen beslenme biçimini tercih ediyor ve gerektiğinde takviyelerden yararlanıyor. Doktorunuza danışarak beslenme düzeninizi zenginleştirebilir ya da takviyelerden yararlanabilirsiniz.

B12 Vitamini

Vegan beslenme konusunda ilk akla gelen vitamin şüphesiz B12. Egzersiz sonrasında aşırı yorgun ve bitkin hissediyorsanız, B12 eksikliği yaşıyor olabilirsiniz. Kendisi oksijen taşıyan kırmızı kan hücrelerinin oluşumuna, yorgunluk ve bitkinliğin azalmasına katkıda bulunuyor.

Vegan Takviye Önerisi: Nature’s Supreme Vitamin B12 1000 Mcg 60 Kapsül

Demir

Demir, ağır antrenman yapan herkes için kritik olan bir takviyedir. Çünkü efor sarf ettikçe enerji ihtiyacına bağlı olarak oksijen tüketimi de artar. Demir, oksijenin dokulara taşınmasına yardımcı olduğu için bu konuda önemli bir rol oynar. Vücudunuzdaki demir emilimini artırmak için ayrıca C vitamini içeren gıdalar almanızı öneririz. 

Vejetaryen Takviye Önerisi: Nature’s Supreme Iron 17 Mg 60 Kapsül

Protein

Protein hasarlı dokunun onarılmasına ve beyin fonksiyonlarının iyileştirilesine katkı sağlar. Bir vegan olarak, günlük protein alımınızın (özellikle spor salonuna gittiğiniz günlerde) ideal olması gerekir. Çünkü vücut, bitkisel kaynaklı proteini hayvansal protein kadar verimli kullanamaz.

Vegan Takviye Önerisi: Big Joy Hemp & Pea Plant Based Protein 528 Gr

Kreatin

Kreatin; patlayıcı güç gerektiren yüksek yoğunluklu egzersizlerde fiziksel performansın artırılmasına yardımcı olur. Araştırmalar, kreatin takviyesinin hem veganlarda hem de vegan olmayanlarda performansı %15’e kadar artırdığını ve beyin fonksiyonlarını güçlendirdiği gösteriyor.

Vegan Takviye Önerisi: Reflex Creapure Creatine 250 Gr

Çinko

Portein sentezinde önemli bir role sahip olmasının yanı sıra bağışıklık sisteminin normal fonksiyonuna katkı sağlar. Vücudun antrenmandan kaynaklanan oksidatif stresi ortadan kaldırması ve kas dokularını onarması için yeterli düzeyde çinko almak gerekir.

Vegan Takviye Önerisi: Zade Vital Sambucus Nigra C Vitamini + Çinko 100 ml

Vegan dostu tarifleri de öğrenmek istiyorsanız “Veganlara Özel Doyurucu 5 Bol Proteinli Tarif” yazımızı okuyabilirsiniz.

Bitkisel Kaynaklar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!