Uykularınızı Kaçıran Fitness Sorularını Cevaplıyoruz!

Fitness ile ilgilenen biriyseniz eğer, bu sürecin bir döneminde muhtemelen (belki de halen) aklınıza pek çok soru takılmıştır.

Muscle&Fitness dergisi okuyucuları da akıllarına takılan soruları bize ilettiler ve M&F uzmanları, bu soruları birer birer yanıtladı…

Soru 1: “İşim gereği çok seyahat ediyorum, dolayısıyla spor aletlerine erişme imkanım pek olmuyor. Her yerde yapabileceğim kolay bir dairesel antrenman var mı?”

Cevap:

“İyi bir antrenman için bir sürü alet ya da makinaya ihtiyacınız yok. Kendi vücut ağırlığınız, güç kazanmak ve kas geliştirmek için ihtiyaç duyacağınız tüm direnci sağlar. EVF Performance’ın sahibi ve New York’taki Row House’ın ortaklarından Eric Von Frohlic’in tavsiye ettiği hızlı antrenman programını deneyebilirsiniz. Bu program tüm ana kas gruplarını hedef alır ve aynı zamanda kalp atışını da hızlandırır. Hepsi sadece 15 dakikada”.

Soru 2: “Aç karnına ağırlık antrenmanı yapmanın faydası var mı?”

Cevap:

“Kulağa NASCAR araba yarışlarına boş depoyla katılmak gibi gelse de, aç karnına antrenman yapmak kaslarınız açısından güvenlidir, hem de yağ yakmak için bir avantajdır. Hatta European Journal of Applied Physiology dergisinde 2009 yılında yayınlanan bir çalışmaya göre, aç karnına yapılan antrenman, vücudun antrenman sonrası shake tüketimine verdiği tepkiyi artırıyor, potansiyel olarak daha fazla kas gelişiminin sinyalini veriyor. Aç karnına antrenman yapmanın tek tehlikesi 22 saatlik açlığı aşmamak, o zaman kas kaybı riski var ancak elbette bu çok aşırı bir durum. Kahvaltıdan önce spora gitmek isterseniz hiç bir problem çıkmayacaktır. Antrenman için yeterli enerjiyi bulup bulamayacağınıza endişelenmeyin. Bir önceki akşam karbonhidrat açısından zengin bir akşam yemeği yediğiniz müddetçe, sıkı bir antrenman için rezerviniz olacaktır.”

Soru 3: “Kardiyo antrenmanlarımı mahveden bir sakatlığım var. Ne yapabilirim?”

Cevap:

“New York’taki Finish Line Physical Therapy’nin sahibi Michael Conlon, “Fitness seviyenizi korumak için her zaman bir yol bulabilirsiniz” diyor. Örneğin yakınlarda faydalanabileceğiniz bir havuz varsa, yüzmek ya da aqua jogging yapmak eklemleri yormadan kardiyo yapmanızı sağlar. Yine eklemlere çok yüklenmemek için eliptik veya egzersiz bisikleti de faydalanabileceğiniz diğer seçenekler arasında. Koşmayı tercih edip bir süredir yapamıyorsanız, fizik tedavi merkezlerinde giderek popülerleşen yerçekimsiz yürüme bantlarını deneyebilirsiniz. Etkiyi %20-80 oranında azaltıyor.”

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla