Torbayı Yumrukla – 1

Ağır bir kum torbanız var ve onu yumruklayarak antrenman yapmak istiyorsunuz. İşte size nasıl yapılacağı…

YAZI: Derek MANGI / FOTOĞRAFLAR: Dylan COULTER

Kum torbası gördüğünüzde kendinize hakim olabilmek ve dokunmamak. Onu dürtmemek, itmemek ve hatta elinizi yumruk bile yapmamak. Kolay gözükse de inanın bu sınavı çok az kişi geçebilir. Bu gezegende yaşayan her erkeğin DNA’sında bir kum torbası gördüğü zaman tüm hıncını ondan çıkarmak yatar, ne yapalım doğamız bu. Birkaç yumruk atın da kendinize gelin.

Her ne kadar hak ettiklerini düşünsek de kanunlar öfkemizi fiziksel olarak kimi insanlara yansıtmamızı yasaklayıp darp adı altında bunu kınamakta. Ama her şeyin bir çaresi var: Kaliteli bir kum torbası ve ucuzundan birkaç aletle içinizdeki canavarı serbest bırakıp kendi evinizin konforunda hayatınızın antrenmanını yapabilirsiniz. İşte, aynen şu şekilde başlayacaksınız.

YUMRUK ATMANIN FAYDALARI

Çalışma programınıza dövüş antrenmanları eklemenin faydasını birkaç farklı yönden görebilirsiniz. İster üç ya da beş dakikalık raundlarla dövüşün ya da başta biraz daha kısa sürelerle başlayın, dövüş antrenmanı katıksız bir ‘Yüksek Yoğunluklu Aralıklı Antrenman’dır (HIIT). Bir kez çalışmanız gereken tempoya alıştınız mı HIIT tarzı seanslar kısa sürede kondisyonunuza tavan yaptıracaktır. Dövüş tarzı HIIT ayrıca sizi fazla kilolarınızdan da kurtarır. Şişko bir MMA dövüşçüsü ya da boksör görebileceğinizi pek sanmayız. Dövüşçüler –bu oyunda en tepede yer alanlar– çoğumuzun istediği vücuda sahiptirler ve fiziklerini diyet, koşu ve yoğun-spor odaklı aralıklı antrenmanın bir bileşimi ile elde ederler.

Yumruk atmanın etkisini tüm vücudunuzda hissedeceksiniz. Alt sırtınız ve karın kaslarınız ani kalça dönüşleriyle yumruk atmak için gereken kuvveti sağlarlar, kollarınız ve omuzlarınız da vuruş için gereken kas ihtiyacının büyük bölümünü karşılar. Uzun vadede yapılacak boks antrenmanlarıyla, barbell ya da dumbbell’a dokunmadan kaslarınızda dikkate değer bir detay elde etmeniz mümkündür ve genetik yapınıza bağlı olarak kas kütlesi bile kazanabilirsiniz. Hepsinden de iyisi, dövüş tekniklerinizi geliştirerek pek çok seviyede size fitness yeteneklerinizin artması olarak geri dönecek becerilerinizi geliştirip mükemmel hale getirebilirsiniz.

trb1

 

  • Programınıza boks antrenmanı eklemek yağ yakımınızı ve dayanıklılığınızı büyük ölçüde arttırır.
  • Temel kuralları öğrenin: Tüm dövüş eğitimi antrenmanlarında form ve teknik çok önemlidir.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla