Muscle & FitnessSağlıkStres Yönetimi İçin Size Yardımcı Olabilecek 8 Yöntemi Sıraladık

Stres Yönetimi İçin Size Yardımcı Olabilecek 8 Yöntemi Sıraladık

İnsanların çoğu strese bağlı birçok sağlık problemine yakalanıyor. Özellikle cilt hastalıkları ve sindirim sistemi rahatsızlıkları hızlı bir şekilde gelişiyor, kişi halihazırda kanser ile mücadele ediyorsa stres hastalığın daha hızlı bir şekilde yayılmasına sebep olabiliyor.

Stres genel sağlığı bu kadar yoğun bir şekilde kontrol edebilirken günlük hayatı da alt üst ediyor. Depresyonda olan kişilerin bu durum özel hayatlarına, iş ortamlarına yansıyor. Zaten varolan mutsuzluk halini bu alanlardaki negatif gelişmeler de olumsuz bir şekilde besleyerek adeta yangına kömür atıyor… Stresle başa çıkma her ne kadar zor olsa dahi (özellikle başlangıçta) kişi tarafından gerçekleştirilebilen bir eylem halini aldığı andan itibaren hem sağlık hem de günlük yaşamda olumlu gelişmeler olmaya yaşanmaya başlıyor. Stres yönetimi evet zor, ancak kesinlikle öğrenilmesi gereken bir davranış şekli.

Uzmanlar Stresle Başa Çıkma Konusunun Neden Önemli Olduğunu Açıklıyor

stres-yapmayin

Stresli olduğunuzda kalbiniz yerinden fırlayacakmış gibi oluyorsa bu, normal bir tepkidir. Londra Üniversitesi Akademisi’nden (İngiltere) araştırmacılar, 10.000’den fazla devlet memurunu 12 yıl boyunca izlemiş ve sonuç olarak 50 yaşın altındaki çalışanların kardiyovasküler sorunlara yol açan stresten daha kolay etkilendiğini bulmuşlar. Araştırmanın Avrupa Kalp Dergisi’nde (European Heart Journal) yayınlanan raporuna göre, işlerini stresli olarak tanımlayan kişilerde yüzde yetmiş daha fazla kalp hastalığı görülüyor. Çünkü stresli bir işte çalışanlarda katabolik bir hormon olan kortizol daha yüksek seviyelerde bulunuyor.

Yani işin özü bilim insanları stresin kalp sağlığınıza doğrudan etki ettiğini ve bu etkinin hiç de pozitif yönlü olmadığını gösteriyor. Ne kadar çok stres yaparsanız özellikle de iş ortamınızda mutsuzluğunuz içerisinde boğulursanız bu durum kardiyovasküler sağlığınıza zarar verecektir. Aslında tüm sağlığınız için bu geçerli saç dökülmesi ve egzama gibi cilt hastalıkları da stres ile oluşabilmektedir. Göz ağrısı, baş ağrısı gibi ağrıları da stres tetikler, ya da mide problemleri ve sindirim sisteminde yaşanan olumsuzluklarda da stres önemli bir tetikleyicidir. Bu sebepler ile stres belirtileri gözünüze takıldığı an durup sakinleşmek için neler yapabileceğinizi düşünmeli ve hızlı bir şekilde çalışmaya başlamalısınız. Ancak sakin sakin…

Stresten Kurtulmanın Yolları

stres-yapmayin

Bilim insanları, stresin sinir ve endokrin sistemlerini olumsuz etkilediğini söylüyor ve bunun kalp sağlığı üzerinde ciddi bir etkisi var… Egzersiz yapmak mükemmel bir stres önleyici olduğundan, düzenli olarak spor yapabilirsiniz. Egzersiz yapmak stresinizi yeterince azaltmıyorsa başka rahatlama tekniklerini de denemelisiniz. Aşağıda sizin için kolaylıkla uygulayabileceğiniz bazı stres azaltma yöntemlerini listeliyoruz:

  1. Sevdiğiniz şeyleri belirleyin bunlar şarkılar, filmler, oyunlar olabilir. Her gün sevdiğiniz şeylere vakit ayırmaya çalışın.
  2. Akşam işten döndüğünüzde favori dizinizi izleyin. Mümkünse komedi dizileri ile başlangıç yapın. Ne kadar çok gülerseniz mutluluk hormonunuzu o kadar çok tetiklersiniz.
  3. Çalışırken kulaklıklarınızı takın dinlediğinizde sizi heyecanlandıran, neşelendiren, sanki o şarkıyı siz söylüyormuşsunuz gibi hissettiren şarkıları dinleyin.
  4. Her gece yatmadan önce 15 dakika ısınma ve esneme hareketleri uygulayın. Bu kaslarınızdaki gerginliği azaltacak ve çok daha kolay bir şekilde uykuya dalmanıza yardımcı olacaktır. Mümkünse bu rutini yarım saat uygulayın deriz.
  5. Vaktiniz var ise haftada 1 gün 1 saat bile ayırabilecek olsanız da bir hobi edinin. Bu dansa gitmek olabilir, resim yapmak olabilir, enstrüman çalmak olabilir, dil öğrenmek olabilir ya da herhangi bir spor türü de olabilir. Ancak sporu zaten birazdan önereceğiz o yüzden diğer hobilere geri dönelim. Kendinizi geliştirecek yeni bilgilerle donatacak her eylem hem özgüveninizi yükseltir hem de odak noktanızı daha pozitif bir şekilde ayarlayabilmenize yardımcı olur.stres-yapmayin
  6. Spor yapın. Yapabildiğiniz her an yapmaya çalışın. Hangi sporu seviyorsanız onu yapın. Çıkın, koşun. Ya da savunma sanatları sporlarını deneyin. Yoga yapın. Hem kaslarınızı tanıyın hem onları hissedin hem de kaslarınız ve beyninizin uyumu ile vücudunuza denge sağlayın.
  7. Kafein tüketiminizi azaltın. Özellikle yatmadan 2 saat önce kafein ve çay tüketiminizi kesin. Bitki çaylarına ve şekersiz içeceklere yönelin.
  8. Kendinizi herhangi bir şeyin olması gerekliliğine inandırmayın. Ya da bir şeyler istediğiniz gibi olmadığı için kendinizi ya da başkasını suçlamayı bir kenara bırakın. “Olmalı” düşünceleri sizi mental olarak yoracaktır. Derler ya akışına bırakın. Siz de akışına bırakın.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!