Sizi Yarından İtibaren Bir Alfa Erkeğine Dönüştürecek 8 Öneri

Uzmanlar tarafından tavsiye edilen bu öneriler testosteron seviyelerinizi arttırıp vücudunuzu bir yağ yakma makinesine dönüştürecek olmasının yanı sıra libidonuz üzerinde de olumlu etkiler yapacaktır.

YAZAN: ADAM BORNSTEIN

ERKEK OLUN

Size harika bir haberimiz var. Erkek olarak dünyaya gelmişsiniz. Ancak testosteron seviyeleriniz düşmekte ve bu düşüş siz 60 yaşındayken değil şimdi meydana gelmekte olan bir süreç. Araştırmalar erkeklerin testosteron seviyelerinin 20 yıl öncekine kıyasla yüzde 20 daha az olduğunu söylemekte ve her dört erkekten biri ortalamanın altında testosteron seviyesine sahip (bu çok kötü bir durum çünkü bu zamanda ortalamanın altında olması gerçekten çok düşük bir değer). Peki bu durum sizin için ne anlam ifade etmektedir? Salonda yaptığınız tüm eforların, harcadığınız tüm zamanınızın boşa gitme tehlikesi var.

Hayat tarzınızın kas inşa etme, yağ yakma ve cinsel hayatınıza zarar vermediğinden emin olmak için yazımızdaki 8 tane alfa erkeği alışkanlığını hayatınıza dahil edin.

YAĞDAN KORKMAYIN

Yağ yemenin sizi şişmanlatmadığını zaten duymuşsunuzdur. Bu çok doğru bir bilgi. Ancak daha fazla yağ tüketmek-özellikle doymuş yağ-sizi daha fazla ‘’erkek’’ yapar. Şaka yapmıyoruz. Doymuş yağ testesteronun öncüsü olan kolesterol içermektedir. Çoklu doymamış yağlar ise (somon gibi yağlı balıklarda bulunabilen) iyi bir dolaşım ve kan akımı için gerekli olan maddelerdir. Bunlar aynı zamanda ereksiyon için de önemlidir. Eğer doğru yağlardan yemezseniz sadece vücudunuz ve cinsel hayatınız etkilenmez aynı zamanda verimsiz spermlere sahip olursunuz. Başka bir sorunuz?

DEADLİFT YAPIN

Deadlift hareketinin neden en iyi egzersiz olduğunu, antrenman sırasında nasıl büyüme hormonu üretimini desteklediğini ve temelde nasıl sağlam bir fiziği inşa ettiği hakkında saatlerce konuşabiliriz. Her erkek bu hareketi yapabilir. Alfa erkekleri ise bir ağırlık plakası ya da küçük bir kutu üzerinde durarak bu hareketi yaparlar. Bu,  barın alması gereken yolu uzatır ve vücudunuzu zorlamanızı sağlar. Küçük bir fark ama sonuçları büyük olabilir.

PROTEİN ALIMINIZI SINIRLAMAYIN

Çoğu insan bir öğünde 30 gramdan fazla protein almaktan çekiniyorlar çünkü daha fazlasının gereksiz olduğunu düşünmekteler. Bunu söyleyen insanlar aslında en az gelişim gösterenlerdir. Dwayne Johnson’ın her öğünde sadece 30 gram protein aldığını mı düşünüyorsunuz. Tabiki de böyle yapmıyor ve sizde böyle davranmalısınız. American Journal of Clinical Nutrition’da yayınlanan bir araştırma bir öğün de 85 gram protein tüketen kişilerin bu miktarı öğünlere bölüp tüketenlerden daha fazla kas ve daha az yağa sahip olduklarını buldu. Bu sizin de 85 gram protein almanız gerekiyor demek değil. Ama 30 gram proteinin de bir sınır olmadığını gösteriyor.

KAHVALTININ HAKKINI VERİN

Amerikalılar’ın %90’nın kahvaltı yaptığını biliyor muydunuz? Peki %35’inin aşırı kilolu olduğunu? Kahvaltı günün en önemli öğünü olmayabilir. Kahvaltınızı yapıp sağlıklı kalabilirsiniz, konumuz bu değil. Ama sabahları aç hissetmiyorsanız bir yerlerde  kilo vermenize yardımcı olduğunu okudunuz diye  midenizi fazladan bir kase yulaf ezmesiyle doldurmamalısınız. Her hangi bir öğüne çok fazla önem vermenize gerek yok. Gerçekte kahvaltıyı atlamanın ya da ertelemenin büyüme hormone üzerinde olumlu etkileri olduğu gösterilmiştir. Bu aynı zamanda daha az yağ ve daha fazla kas demek. Aç hissetmiyorsanız öğlen yemeğine kadar bekleyin.

GÜNDE 7 SAATTEN FAZLA UYUYUN

Gece yarısı programlarına bayılırız. Ancak onları gündüz kuşağında da izleyebiliriz. Yani geceleri ayakta kalmanın bir anlamı yok. Gece geç vakitlere kadar ayakta durduğunuzda çok fazla yemek yiyebilir, metabolizmanızı yavaşlatabilir ve mükemmel bir cinsel hayat yaşamaktan yoksun olabilirsiniz (ereksiyon problemlerinden bahsetmek istemiyoruz bile). Bunlar bize bilimin anlattığı gerçekler. Yani daha fazla uyumalısınız. Bunu bir öncelik yapın. Journal of American Medical Association’da yayınlanan bir araştırmaya göre 5 ya da az saat uyuyan ekekler testesteron seviyelerinde yüzde 15’lik bir düşüş gördüler. Bu normalde 15 yıl aralığında olması gereken bir düşüş.

ANTRENMANLARINIZIN YOĞUNLUĞUNU ARTTIRIN

Şişman olmak sizi zavallı gösterir ve bunun aynadaki görüntünüzle de bir ilgisi yoktur. Yüksek oranda yağ insulin hormonunu etkilemekte. Yüksek insulin seviyelerinin ise modunuzdan tutun halsiz hissetmeye ve hatta yediğiniz her besinin yağ olarak depolanmasına kadar çeşitli etkileri var. Antrenmanlar sadece  ne kadar ağırlık kaldırdığınızla alakalı bir durum değildir. Yüksek yoğunluklu antrenmanları önceliğiniz olarak tutmazsanız bunları büyük ihtimalle uygulamayacaksınız. Depar koşusu , Prowler itmek ya da yeni yöntemlerle vücudunuzun limitlerini zorlayacağınız egzersizler yapın. Bu tür egzersizler –diyet ile birlikte-insülin hassasiyetinizi geliştirebilir, düşünme ve zihin dünyanızda farklılıklar yaratabilirsiniz. Böylece yediklerinizden daha fazla zevk alacaksınız.

DAHA AKTİF BİR CİNSEL YAŞAM

Chicago Üniversitesi’ndeki araştırmacılar farklı bir deney yapmaya karar verdiler. Erkeklerin cinselliğe olan ilgilerini ölçmek istediler. Şaşırtıcı bir şekilde erkeklerin cinselliğe olan ilgilerinde bir azalma ve cinsellikten soğumuş olduklarını saptadılar. Bu araştırmaya katılan ve cinselliğe karşı ilgisi azalan erkeklerin yüzde 30’u düşük testesteron seviyelerine sahipti. Bir erkek olarak cinselliğe olan ilginizin azalmasına fırsat vermeyin. Cinsellik sağlığınızın vazgeçilmez bir parçası ve daha aktif bir cinsel yaşam daha uzun bir ömür demektir.

TESTESTERON SEVİYELERİNİZİ ÖLÇTÜRÜN

Alfa erkeği olmak diğer erkeklerden ya da bir grubun en iyisi olmaya çalışmak demek değildir. Kendi benliğinizin en iyisi olmaya çalışmaktır. Testesteron seviyelerinizi test ettirin. Düşük ya da anormal seviye de olup olmadığını öğrenin. Düşük testesteron kardiyovasküler hastalıklardan tutun, depresyona ve tabi ki de kas inşasına kadar bir çok şeyle ilişkilidir. Seviyenizi öğrenin ve sorunu doğal olarak çözüme kavuşturmanın daha kolay olduğunu bilin. İlaç ve haplara ihtiyacınız yok.

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla