Silkme ve Koparma, Kardiyo, Halter Ayakkabısı ve İş Hayatında Sporla İlgili Sorularınızı Cevapladık

 

Related image

S: Omuz silkme (shrug) hareketi dışında trapezleri en iyi nasıl çalıştırabilirim?

C: Trapez kaslarını çalıştıran en iyi hareketler snatch (koparma), clean (yerden kesme) ve jerk (ivmeli silkme) gibi Olimpik kaldırışlardır. Bu hareketler, omuz silkme türünde yapabileceğiniz en iyi patlayıcı hareketler olup normalden daha çok ağırlık kaldırmanızı kolaylaştırır. Aynı zamanda kas büyümesine daha çok katkıda bulunan hızlı seğiren kas liflerini de harekete daha fazla dâhil ederler.

Image result for dumbbell snatch

Bir tür Olimpik hareket olan dambıl koparma (dumbbel snatch), trapezleri büyütürken üst sırt gücünü de arttırır.

Koparma

1- Bacak aranıza bir dambıl alın. Squat hareketiyle alçalıp ağırlığı sımsıkı kavrayın.

2- Sırtınızı düz tutarak ağırlığı uyluk (üst bacak) yüksekliğine kaldırın. Bacaklarınızı öne itin.

3- Ağırlık yukarı çıkarken kollarınızı düz tutun ve tümüyle başınızın üstüne gelene kadar ağırlığı kaldırın.

 

Image result for cardio

S: Alt vücudumda bir sakatlanma geçirdiğimden normal kardiyo rutinimi uygulayamıyorum. Bu bölgeye yüklenmeden nasıl çalışabilirim?

C: Her şeyden önce bir uzmana görünün. Ve durum ne olursa olsun, fitness seviyenizi hiç aksatmadan muhafaza edebileceğinizi unutmayın. Havuzda yüzme imkânınız varsa, yüzme ve suda koşma gibi aktiviteler eklemlere çok yüklenmeden kardiyoyu kolaylaştıran seçenekleriniz olabilir. Olağan gün seyrinize kolayca ekleyebileceğiniz ekstra yürüyüşler de daha çok kalori yaktıracaktır.

 

 

Image result for lifting shoes

S: Ağırlık kaldırma için özel olarak üretilen ayakkabılar hakkında ne düşünüyorsunuz?

C: Sizi topuklardan biraz daha yukarı kaldıran ağırlık kaldırma ayakkabıları, squat’taki hareket aralığınızı da arttırır. Tabii diğer ayakkabılardan daha pahalı oluyorlar. Size de pahalı geliyorsa, tabanı düz ve dayanıklı spor ayakkabıları da işinizi görecektir.

 

Image result for training while working

S: Çok yoğun bir işim var. Nasıl düzenli beslenebilirim?

C: PLAN YAPIN! Hafta başlamadan o hafta ne yiyeceğinizi yazıp bu yiyecekleri stoklayın. Vaktiniz olduğunda da sağlıklı yemeklerinizi hazır edin ki eve döndüğünüzde hemen yiyebilin. Çorbayı, ızgara tavuğu ve yemeye hazır doğranmış sebzeleri büyük porsiyonlarda hazırlayın.

 

 

Image result for cheese for fitness

S: Hem peynir yiyip hem de fit kalabilir miyim? Lütfen evet deyin.

S: İşlenmemiş formda ve orta kararda tüketildiğinde peynir sağlıklı bir beslenme düzeninde çok sırıtmayacaktır. Ve de peynirde, kemik sağlığına iyi gelen kalsiyum ile proteinden bolca bulunur: Gravyer, çedar ve mozarella gibi peynirlerin 30 gramında 7-8 g kadar protein vardır. Sert peynirler, özellikle de son araştırmalara göre Grana Padano peyniri, kan basıncının düşürülmesinde de faydalı olabiliyor.

 

 

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

1 Yorum

  1. Geri bildirim: Silkme ve Koparma, Kardiyo, Halter Ayakkabısı ve İş Hayatında Sporla İlgili Sorularınızı Cevapladık | Antrenman.org

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla