Selena Gomez’in Kilo Vermesini Sağlayan Diyet Listesi ve Antrenman Programı

0
selena-gomezin-antrenman-programi-ve-diyet-listesi

2015 yılında Selena Gomez’in Meksika tatilinde çekilmiş fotoğrafları sosyal medyada oldukça tepki çekmişti. Ünlü şarkıcının kilolu ve kıvrımlı görüntüsü birçok hayranı tarafından epey eleştirilmişti. Bu da Selena Gomez’i kilo verme konusunda ikna eden güç oldu diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Selena kontrolünü kaybettiği sağlığına kavuşmak için zayıflamak istedi ve bu dileğini gerçekleştirdi.

Sosyal medyanın yüceleştirdiği gibi alaşağı edebildiğini hepimiz biliyoruz. Selena Gomez de kilolu olduğu fotoğrafları ile oldukça tepki çekmişti. Ancak bu dönemde hem beslenme programı oldukça bozuktu (günün çoğunu fast food yiycekler ile geçiriyordu) hem de depresyon ve anksiyetenin yakınından geçiyor ve duygusal bozukluğa bağlı yeme isteği yaşıyordu.

Bu durumun farkında olduğu için ise diyete başlamaya karar verdi. Sağlıklı bir şekilde zayıflamak için kişisel antrenör Amy Rosoff Davis’den yardım aldı.

Selena Gomez 1 Gün Boyunca Nasıl Beslendi?

View this post on Instagram

restock the bus -grocery shopping in Saskatoon

A post shared by Selena Gomez (@selenagomez) on

Aşağıda sizinle Amy’nin paylaşmış olduğu örnek diyet listesini paylaşıyoruz: (1)

Kahvaltı: çırpılmış yumurtalı burrito, salam ve sucuk, pilav, avokado ve fasulye ya da granola ve tam yağlı yoğurt

Öğle Yemeği: hindi, fasulye ve zeytin yağlı, limon sulu, sirkeli, hardallı avokado

Akşam Yemeği: Teriyaki soslu somon ya da tavuk yanında salatalık, avokado, pilav ya da sushi

Atıştırmalık: Salatalık, zencefil, kıvırcık lahana ve havuçlu smoothie

Diyet programınıza bütün gıdalardan eklemeye çalışın diyor Amy.

Kilo Vermek İçin Yiyecek Listesi

Sebzeler:

Ispanak, brokoli, çin lahanası, lahana, lara lahana, kabak, bezelye, marul, pancar kökü, roka, bamya, soğan, taze soğan, patlıcan, frenk soğanı, domates, bak kabağı, karnabahar, kuşkonmaz

Meyveler:

Elma, karpuz, greyfurt, limon, mandalina, portakal, mango, erik, armut, ananas, muz, kiraz, çilek, yaban mersini, ahududu

Kuru yemiş ve tohumlar:

Antep fıstığı, badem, pekan cevizi, makademya fındığı, fındık, keten tohumu, ay çekirdeği, kabak çekirdeği, chia tohumu

Tahıllar:

Esmer pirinç, yulaf, tam tahıllı buğday, tam tahıllı makarna, tam tahıllı ekmek

Proteinler:

Tavuk göğsü, mantar, somon, ton balığı, tofu, böbrek, bezelye, soya, mercimek

Süt ürünleri:

Yoğurt, süt, peynir, tereyağı

Yağlar: zeytin yağı, keten tohumu yağı, fıstık ezmesi, hindistan cevizi yağı, düşük kalorili mayonez, avokado

İçecekler:

Su, taze sıkılmış meyve ve sebze suları ve hindistan cevizi sütü

Bitkiler ve Baharatlar:

Tarçın, sarımsak tozu, kekik, kimyon, kişniş, kakule, defne yaprağı, hindistan cevizi granül, karanfil

Uzak Durulması Gereken Yiyecekler:

Cips, şekerlemeler, tuzlu soslu kuruyemişler, sınırsız alkol, pastane ürünleri, pizza, hazır çorbalar, hazır yiyecekler, beyaz ekmek

Selena Gomez’in Antrenman Programı

Pazartesi: ısınma ve hafif tempolu koşu, lunge, squat, jumping jack, esneme

Salı: ısınma ve hafif tempolu koşu, lunge, squat, crunch, push up, esneme

Çarşamba: ısınma ve dayanıklılık ve kondisyon antrenmanı

Perşembe: ısınma ve pilates

Cuma: dinlenme

Cumartesi: ısınma, yoga ve meditasyon

Pazar: dinlenme

Selena Gomez her gün aynı antrenmanı uygulamaktan kaçınmış. Bunun sebebini Amy Rosoff aynı antrenmanların bir süre sonra bunaltıcı bir etki yaratması olarak açıklıyor. Slena ile Amy, dans ile kardiyo da yapmış, dayanıklılık antrenmanları da uygulamış, pilates ve yoga da ama her gün değişen bu antrenmanların değişmeyen tek parçası esneme hareketleri olmuş. Antrenör Amy, esnemenin hem kas direncini arttırdığını hem kasları uzatarak esneklik kazandırdığını söylüyor.

Selena Gomez’in Uyguladığı Zayıflama Yöntemleri

Zayıflama yöntemleri arayışınızı Selena’nın kalıplar içine sıkıştırılmamış özgür diyet ve antrenman sisteminde bulabilirsiniz.

1. Asla Tartılmayın

Antrenörü zayıflama sürecinde Selena’yı tartmadığını söylüyor. Tartılmanın sağlıklı olmadığını düşünüyor. Ancak zamanla hem beslenme hem de egzersiz ile vücudun da güzelleşmeye başladığını ve bunun sağlık belirtisi olduğunu dile getiriyor. Bu da kişiyi daha çok motive ediyor. Bu sebeple Amy, kendinizi değil yiyeceklerinizi ölçmeyi daha doğru buluyor.

2. Asla Açlık Çekmeyin

Selena Gomez diyet sırasında kendini sevdiği yiyeceklerden tamamen mahrum bırakmamış. Kontrollü beslenmenin hayatınızdan zevk aldığınız yiyecekleri silip atmak olduğuna inanmayan Amy, uzun süreli açlıkların da başarısız olduğunu aksine kilo almaya sebep olduğunu hatırlatıyor.

3. Su İçin

Amy, her gün 3-4 litre kadar su tüketiminin vücuttaki toksinlerin atılmasını kolaylaştırdığını, metabolizmayı hızlandırdığını ve vücudun pH dengesini koruduğunu söylüyor.

4. Mutfağınızı ve Yeme Alışkanlığınızı Yenileyin

Mutfağınıza girmenizi ve neler var neler yok diye bakmanızı öneren Amy yukarıda kaçınmanız gereken yiyecekler listesini beslenme alışkanlığınıza uygulamanızı söylüyor. Bunun için de bu yiyecekleri ilk olarak mutfağınızdan çıkarmanızı söylüyor. Ara sıra tüketebileceğiniz genel beslenme düzeninizin bir parçası olmayacak ürünlerin yerine sağlıklı yiyecekler ve ev yemekleri koymanızı dile getiriyor.

5. Egzersizleri Karıştırın

Selena’ya sıkılmadan eğlenceli ve dinamik bir diyet dönemi yaşatabilmek için farklı egzersizler uygulatan antrenörü, kas gelişimi ve yağ yakımı konusunda alternatif antrenmanlar uygulamanın faydasına da dikkat çekiyor. Kasları sürekli olarak aktif tutmak ve her kas grubuna eşit bir şekilde zaman ayırmak için iyi bir yöntem olarak siz de alternatif egzersizler uygulayabilirsiniz.

6. Esneme Yapın

Esneme hareketlerine her gün yer vermeye çalışın. Dinlenme günlerinde de esneme yapın.

7. Dans Edin

Dans etmenin mükemmel bir kardiyo olduğunu dile getiriyor Selena Gomez’in antrenörü. İster biri ile ister tek başına dilediğiniz gibi dans edin.

View this post on Instagram

last night was fun

A post shared by Selena Gomez (@selenagomez) on

8. Kendinizi Sağlıklı Bir Vücut ile Hayal Edin

Sahip olmak istediğiniz sağlıklı vücudu önce kafanızda canlandırmanın önemine de değinen Amy, kendinizi mutlu ve iyi hissetmenizin özgüveninizi ve motivasyonunuzu arttıracağını söylüyor.

9. Kendinize Zaman Tanıyın

Üzerinizde baskı yaratacak kısıtlamalar yaşamayın. Diyet döneminde mümkün olduğunca rahat olmanız kolay kilo vermenize yardımcı olur diyen Amy, kendinize zaman tanımanız gerektiğini söylüyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz