Muscle & FitnessBeslenme Önerileri ve İpuçlarıSarımsağın Bilinmeyen Faydaları

Sarımsağın Bilinmeyen Faydaları

Sarımsağın birçok faydası olduğu bilinen bir gerçek… Ama çoğu kişinin bilmediği bir faydası daha var; testosteronu arttırmak…

Eğer yemeklerinizde sarımsak kullanıyorsanız onun sayısız faydalarından da yararlanıyorsunuz demektir. Sarımsağın kokusundan ve tadından sorumlu olan bileşikler kanser ve kalp hastalıklarıyla savaştığı gibi size bir büyük fayda daha sunarlar: Testosteron üretimini arttırır ve kortizol üretimini engellerler. Hormon dengenizi iyileştirmek ve daha fazla kas büyümesinin yolunu açmak için bir kaç diş çiğ sarımsak yiyin.

Sarımsak yutmanın faydaları gerçekten saymakla bitmiyor. Sarımsak yutmak hem kolay bir tüketim şekli hem de bu bitkiden en üst derecede yararlanmayı mümkün kılıyor. “Ben sarımsağı tek başına yiyemem” diyorsanız sarımsaklı yemeklerle de bu bitkinin besin değerlerinden faydalanabilirsiniz!

Bilim insanları artık birçok sağlık sorununun bir sarımsağın doğranması, ezilmesi veya çiğnenmesi durumunda oluşan sülfür bileşikleriyle çözülebileceğini biliyor. Belki de içerdiği en ünlü bileşik “allicin” olabilir. Bununla birlikte allicin, kesildikten veya ezildikten sonra sadece taze sarımsakta kısa bir süre mevcut olan kararsız bir bileşiktir.

Sarımsağın Faydaları Nelerdir?

garlic-oil

Sarımsağın faydaları, içeriğindeki bazı bileşikler sayesinde bu kadar çeşitlilik sergiliyor. Bu faydalarda rol oynayabilecek diğer bileşikler arasında dialil disülfid ve s-allil sistein de önemli bir yere sahip.

Sarımsaktan elde edilen kükürt bileşikleri vücuda sindirim sisteminden girer ve vücudun her yerinde dolaşarak güçlü biyolojik etkiler sergiler. Sarımsak, soğan ailesinde yer alır ve  kendine özgü tadı ve sağlığa sağladığı yararlar için yetiştirilen bir bitkidir. Bunu gerçekleştirmesini mümkün kılan özelliği ise kükürt bileşiklerini de barındırmasıdır.

Sarımsak Kilo Verdirir Mi?

Sarımsak zayıflatırmı?” sorusunun cevabı yapılan diyet ile bağlantılı olsa da kalori değeri düşük fakat besin değeri yüksek bir içeriğe sahiptir. Taze sarımsak formunda tüketilmesi pişmiş olarak yemeklerde tüketilmesinden daha etkili sonuçlar yaratabiliyor.

Sarımsak Tepeden Tırnağa Bakım Yapıyor!

garlic-oill

Sarımsak yağı biçiminde kullanıldığında daha çok saç ve vücut bakımında yararlanılan bir ürün oluyor. Birkaç damla günlük şampuana damlatılarak sarımsaklı şampuan elde edilebiliyor. Bu tür kozmetik faydaları da bilinen ve yaygın kullanım alanı olan sarımsak, sağlığı olumlu bakımdan etkiliyor.

Sarımsak Çok Besleyici Fakat Az Kalorilidir!

garlic-cutting-board

Kalorisi düşük olan sarımsak inanılmaz derecede besleyici bir içeriğe sahiptir.

1 tane (28 gram) sarımsağın:

  • Manganez: Günlük alınması gereken miktarın % 23’ü
  • B6 Vitamini: Günlük alınması gereken miktarın % 17’si
  • C Vitamini: Günlük alınması gereken miktarın % 15’i
  • Selenyum: Günlük alınması gereken miktarın % 6’sı
  • Fiber: 0,6 gram
  • Ayrıca kalsiyum, bakır, potasyum, fosfor, demir ve vitamin B1 de içermektedir.

Sarımsak çeşitli diğer besin değerlerini de eser miktarda içerir. Aslında vücudun ihtiyacı olan hemen hemen her şeyi içeriğinde barındırır. Bu yüksek besin öğelerine sahip bitki sadece 42 kaloridir. Bunun yanı sıra şaşırtıcı fakat 1,8 gram protein ve 9 gram karbonhidrat içeriyor. Düşük kalorili bu besin C vitamini, B6 vitamini ve manganez bakımından zengindir.

Önceki İçerikNO’ya Evet
Sonraki İçerikAntrenman Sonrası Ne Alınmalı

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!