Sağlıklı Beslenerek Evde Nasıl Kilo Verilir?

0
saglikli-beslenerek-evde-nasil-kilo-verilir

Kilo vermenin birçok yolu vardır. Fakat bu seçeneklerin çoğu sizi aç bırakmak üzerine kuruludur. Eğer demir gibi bir iradeye sahip değilseniz kısa bir süre içerisinde bu plandan vazgeçer ve kilo verme maceranızı daha en başındayken noktalarsınız.

Evde Kilo Verme ve Zayıflamanın Yolları

Aslında kilo verirken daha makul ve daha gerçekçi planlar yapmalı ve sabırla bunları uygulamalısınız. Örneğin aç kalmadan da kilo verebileceğinizi bilmek, en azından yolun başındayken yoldan sapmanızı engelleyecektir. Önemli olan oluşturacağınız diyet programı doğrultusunda sağlıklı beslenerek metabolizma hızınızı artırmak ve bu konuda gerçekten kararlılık göstermektir. Bu doğrultuda evde sağlıklı beslenerek kilo vermek için aşağıdaki yolları izleyebilirsiniz:

1.Kilo Vermek İçin Şeker ve Nişastayı Kesin

seker-ve-nisasta

Sağlıklı beslenerek evde kilo verme sürecinde en önemli kısım şeker ve nişasta (karbonhidrat) tüketiminde kesinti yapmaktır.(1) Bunu yaptığınızda, açlık seviyeleriniz düşer ve sonunda daha az kalori tüketmeye başlarsınız. Şeker ve nişasta tüketimini azalttığınızda vücudunuz enerji elde etmek için karbonhidratları kullanmak yerine depolanmış yağları yakmaya başlayacaktır. Diyet listesi oluştururken karbonhidratlara çok az yer vermenin bir diğer yararı, böbreklerin vücudunuzdaki fazla sodyumu ve sıvıyı atmasına neden olarak insülin seviyelerini düşürmesidir. Bu, şişmeyi ve gereksiz sıvı ağırlığını azaltır. Bu şekilde beslenerek ilk hafta toplamda yaklaşık 4.5 kilo vermek çok da zor değildir.

2.Kilo Vermek İçin Protein, Yağ ve Sebze Tüketin

protein-iceren-besinler

Hızlı kilo verme amacındaysanız her bir öğününüz bir protein kaynağı, bir sağlıklı yağ kaynağı ve bunların yanı sıra düşük karbonhiratlı sebzeler içermelidir. Diyet listesi oluştururken öğünlerinizi bu şekilde planlamak karbonhidrat alımınızı otomatik olarak 20 ile 50 gram aralığına getirecektir.(1)

Protein Kaynakları

  • Et: Sığır eti, kuzu eti, tavuk vb.
  • Balık ve Deniz Ürünleri: Somon, alabalık, karides vb.
  • Yumurta: Yumurtanın sarısı ile bütün olarak tüketilmesi önerilir.

Kilo vermenin yolları ele alındığında bol miktarda protein tüketmek sağlıklı beslenerek kilo vermek istediğinizde oldukça önemlidir. Bunun metabolizmayı günde 80 ila 100 kalori arası arttırdığı gösterilmiştir. Yüksek proteinli diyetler aynı zamanda yiyecekler hakkındaki istekleri ve obsesif düşünceleri % 60 oranında azaltabilir, gece yarısı atıştırma isteğini yarı yarıya indirebilir ve sizin otomatik olarak günde 441 kalori daha az almanızı sağlar.(1) Kısacası kilo vermek söz konusu olduğunda, protein besinlerin kralıdır.

Düşük Karbonhidratlı Sebzeler

sebzeler

  • Brokoli
  • Karnabahar
  • Ispanak
  • Domates
  • Lahana
  • Brüksel lahanası
  • Pazı
  • Marul
  • Salatalık

Tabağınızı bu düşük karbonhidratlı sebzelerle doldurmaktan çekinmeyin. Çoğunlukla et ve sebzeye dayalı bir diyet, sağlıklı olmak ve kilo vermek için gereken tüm lif, vitamin ve mineralleri içerir.(1)

Yağ Kaynakları

Sağlıklı zayıflama sürecinde günde 2-3 öğün yemek yemeye çalışın. Öğleden sonra kendinizi acıkmış hissederseniz, 4.öğünü bir ara öğün olarak ekleyebilirsiniz. Aynı anda hem düşük karbonhidrat hem de az yağ tüketmeye çalışırken, sağlıklı yağları tüketmekten korkmayın. Eğer ikisini de tamamen ve aynı anda keserseniz kendinizi fazlasıyla mutsuz hissedecek ve muhtemelen kilo verme planınızı yarım bırakacaksınız.

Sağlıklı Beslenerek Evde Kilo Vermek İçin 7 İpucu

saglikli-beslenme-ipuclari

  • Yüksek proteinli bir kahvaltı yapın. Yüksek protein içeren bir kahvaltı yapmanın gün boyunca yemek yeme isteğini ve kalori alımını azalttığı gösterilmiştir.
  • Şekerli içeceklerden ve meyve suyu tüketmekten kaçının. Bunlar vücudunuza alabileceğiniz en kalorili şeylerdir ve bunlardan kaçınmak kilo vermenize yardımcı olabilir. Nasıl zayıflarım sorusunu kendinize soruyorsanız önce bu içecekleri tüketmekten vazgeçin.
  • Yemeklerden yarım saat önce su için. Kilo nasıl verilir konusuyla ilgili yapılan bir çalışma, yemeklerden yarım saat önce su içmenin kilo kaybını 3 ayda % 44 artırdığını göstermiştir.(2)
  • Kahve veya çay için. Eğer düzenli olarak kahve ya da çay tüketen biriyseniz, tükettiğiniz miktara bağlı olarak almış olduğunuz kafein metabolizma hızınızı % 3–11 oranında artırır.(1)
  • Yemeğinizi yavaş tempoda yiyin. Hızlı yiyenler zamanla daha fazla kilo alırlar. Yavaş yemek yemeniz size daha fazla doymuş hissettirir ve kilo vermeye yardımcı olan hormonları artırır.
  • Her gün kendinizi tartın. Çalışmalar, her gün tartılan insanların, kilo verme sürecinde daha başarılı olduğunu göstermektedir.
  • Uykunuzu iyi alın. Zayıf ve kalitesiz uyku kilo alımı için en güçlü risk faktörlerinden biridir, bu nedenle uyku düzeniniz kilo verme sürecinde büyük önem taşımaktadır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz