Sadık Hadzovic: Mükemmellik İçin Antrenman

IFBB Fizik Profesyoneli Sadık Hadzovic, onu Olympia şekline sokan sırlarını açıkladı…

Stratejik antrenman, temiz beslenme ve eşsiz bir genetik… Üçü bir araya gelseydi ne olur? Sadık Hadzovic’in durumunda bu geniş omuzlar, iri kollar ve pektoral kaslar ve inanılmaz ince bir bel. 2013 Olympia’da açılış töreninde Erkekler Physique Showdown’da 4. olan fitness modeli ve profesyonel fizik yarışmacısı Sadık Hadzovic, iki profesyonel unvanın sahibi durumunda. Olympia’ya hazırlanan Hadzovic, fiziğini ileri seviyeye nasıl taşıyacağını çok iyi biliyor.

“Sahneye çıktığımda mükemmel bir simetri ve proporsiyona sahip olduğuma emin olurum,” diyor Hadzovic. “Hiçbir vücut bölgemin öne çıkmasına izin vermem. Atletik bir görünüm yakalamaya odaklanırım.

Hadzovic geçmiş şovlarda, kollarının, sırtını ya da omuzlarını gölgede bıraktığını düşünüyor. Bu yüzden üst vücuttaki, düz duruş ve düzgün postürü belirleyen bağlayıcı kasları hedef alarak dengeli bir fizik görünümü yakalamaya çalıştı. Estetik fiziğinin bir yönü hiç değişmiyor: 70 cm.’lik beli…

“85 kg. ya da 105 kg. olmam fark etmiyor, belim hala ince kalıyor,” diyor Hadzovic. “Antrenman, diyet ve genetik faktörlerin bunda etkisi çok büyük.”

BİR ATLET GİBİ ANTRENMAN YAP

Yarışmaya bir ay kala Hadzovic, haftada en az 5 kere antrenman yapıyor ve ağırlığı artıran-tekrarı azaltan şablonla çalışıyor. Dinlenme periyotları yarışmaya 16 hafta kala 45 saniyeden başlayarak, yarışmaya 10 hafta kaldığında 30 saniyeye kadar düşüyor. 4 hafta kala ise dinlenme süresini 25 saniyeye indiriyor.

%3,5 olan yağ oranını korumak için, Hadzovic her sabah hızlandırılmış bir kardiyor antrenmanı yapıyor. Treadmill’de ya da StairMaster’da bir dakikalık sprint-dinlenme intervalleriyle çalışıyor ve burpee box jump yapıyor.

Sezon dışında ise, günlük yaklaşık olarak 4,200 kalori alıyor. Yarışmadan önce ise bu miktar 3400 kaloriye kadar düşüyor. Bu 3,400 kalorinin kaynakları arasında; biftek, yumurta beyazı, tavuk, balık, tatlı patates, pirinç, yulaf ezmesi, kuşkonmaz, brokoli, badem ve zeytin yağı gibi besinler var. Yağ ve protein artıp, karbonhidrat azalıyor.

Hadzovic’in yarışma antrenman tavsiyeleri arasında en iyisi: Atlet gibi çalış, atlet gibi görün. “Tek seferde 30 düzgün pull-up yapabilen ya da maraton koşabilen biri gibi atletik ve çevik bir görünüm istiyorsanız, bu yaptıklarını yapabilmelisiniz.”

SADIK HADZOVIC

Yaş: 26

Boy: 180 cm

Yaşadığı Yer: New York City

Twitter, Instagram: @sadikhadzovic

Web Sitesi: sadikhadzovic.com

Sadık Hadzovic’in sırlarından yararlanarak antrenmanınızı bir ileri seviyeye taşımak için Sadık Hadzovic İle “İleri Seviye” video dizisini takip edin:

Sadık Hadzovic İle “İleri Seviye”: Dumbbell Curl – Single Arm Barbell Curl

Sadık Hadzovic İle “İleri Seviye” : Push-Up – Egzersiz Topu

Sadık Hadzovic ile “İleri Seviye”: Squat – Zincirle Squat

Sadık Hadzovic İle “İleri Seviye”: Chin-Up – L-Sit Chin-Up

Sadık Hadzovic İle “İleri Seviye”: Dumbbell Lateral Raise – Barbell Lateral Raise

Sadık Hadzovic İle “İleri Seviye”: Triceps Extension – Decline Triceps Extension

Sadık Hadzovic İle “İleri Seviye”: Dips – Zincirle Dips

Sadık Hadzovic İle “İleri Seviye”: Bench Press – Stabilite Topu Üzerinde Bench Press

Hazırlayan: Mark Barroso

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla