Muscle & FitnessFıtnessRamazanda Antrenman Yapılır mı?

Ramazanda Antrenman Yapılır mı?

Ramazan ayında vücudumuz normal çalışma düzeninden çıkar ve bundan ötürü antrenman programınızı gözden geçirmeniz bir zorunluluk halini alır. Aslında Ramazan ayında antrenman programınızı değil beslenme ve hatta takviye programınızı da gözden geçirmenizde fayda vardır. Hele ki spor salonuna gidemediğimiz coronavirus günlerinde, bu iki detaya özellikle dikkat etmek şart.

Ramazan Ayında Antrenman Yapılır mı?

Ağırlık antrenmanı yapan biriyseniz Ramazan ayında o kadar uğraş vererek elde ettiğiniz fitness kazanımlarıyla alakalı endişeye kapılmanız doğaldır çünkü vücudunuzu belli bir süre gıdasız bırakıyorsunuz ve bunun da yansımaları olması doğaldır. Eğer evinizde bir ağırlık seti yoksa, zaten ağırlıklardan uzak kaldınız demektir. O halde, Ramazan ayında nasıl bir antrenman programı izlemeli? Kan-ter içinde kalarak inşa ettiğiniz o muhteşem kaslarınızı nasıl koruyacaksınız? Pandemi ve orucun yanyana geldiği bu dönemi fitness hedeflerinizde herhangi bir gerileme olmadan nasıl geçirmelisiniz? İşte aklınıza takılan tüm bu sorulara cevap niteliğinde bu yazımızı hazırlamayı kararlaştırdık.

Şurası bir gerçek ki bu dönem fitness hedeflerinizi bir üst seviye taşımak için uygun bir zaman aralığı değil. Antrenman yoğunluğunuzu arttırmak ya da yeni fitness hedefleri koymak sizi ileriye taşıyan yöntemlerdir ancak bunları bu süreçte yapamazsınız. Zaten bu çok sağlıklı bir adım da olmaz.

Ramazan ayında antrenmanlarına sadık bir grubun varlığıyla beraber bir de bu ay da tembellik edip fitness hedeflerine kısa bir süreliğine “güle güle” diyen büyük bir kesimin var olduğunu da biliyoruz. Hatta çoğu insan (bunlardan olmadığınızı varsayıyoruz) antrenmanlarını tamamen ertelemektedir. Bench press ağırlığınızı bu ay %10 arttırmak tabii ki de uygulanabilir bir karar değildir ama antrenmanlarınızı haftalık programınızdan neden tamamen çıkarasınız ki?

Ramazan’da kas kaybı yaşamamak için kullanabileceğiniz takviyeler için Supplementler.com‘daki ürünlere göz atabilirsiniz!

Ramazan Ayı Antrenman Zamanlaması Nasıl Olmalı?

Ramazan’da antrenman yapmak için üç uygun zaman vardır; sahurdan önce, iftar yemeğinizden 1 saat önce ve iftar sonrası besinleri sindirdikten sonraki zaman dilimi.

Sahurdan önce antrenman yapmak uyku konusunda bir sıkıntı yaşamıyorsanız aslında Ramazan ayındaki en iyi antrenman zamanıdır. Bu şekilde antrenman seansınız sonrasında protein alımınızı gerçekleştirebilir ve dahası antrenman sırasında vücudunuzun ihtiyacı olduğu sıvıyı (buna bcaa içeceğiniz de dâhildir) da sağlayabilirsiniz.

İftar yemeğinizden 1 saat öncesinde ise düşük yoğunluklu bir antrenman programı uygulayabilirsiniz. Karbonhidrat depolarınız oldukça düşük olacağından ötürü enerji seviyenizin de azalmış olacağını zaten biliyorsunuzdur. Yalnız antrenman sonrası bol bol sıvı almayı unutmayın.

İftar sonrası besinleri sindirmeye başladıktan sonraki zaman diliminde antrenman yapmak ise bir başka seçeneğinizdir. Vücudunuz tükettiğiniz yiyecekleri sindirmeye başlamıştır ve enerji depolarınız yeniden doldurulmuştur. Antrenman sırasında da sıvı ihtiyacınızı giderebilirsiniz. Yalnız İftar yemeğinde şişkinliği önlemek ve daha rahat bir antrenman seansı adına aşırı yemek yemekten sakınmanız gerektiğini hatırlatmak isteriz.

Beslenme düzeninize ekleyebileceğiniz supplementler için tıklayın!

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!