Ramazan Ayında (Oruçluyken) Spor Yapılır mı?

ramazan-ayinda-spor-yapma-programi

Yazar: Ögeday Çay

İnsanların Ramazan ayında, antrenman yapmaya ara verip vermeme konusunda kafalarında çokça soru işaretleri yer almaktadır. Yazımın “Planlama” bölümünde de belirttiğim gibi, bu ay sürecinde sporu bırakmanız diyetinize sadık kaldığınız sürece, size önemsenecek kadar fazla kas kaybı yaşatmayacaktır. Bunun yanında bu süreçte spor yapmayı bırakmayıp devam etmeniz size, hem az da olsa gerçekleşecek olan kas kaybını engellemenize hem de az bir miktar da olsa kas inşası yapmanıza yardımcı olacaktır. Spor yapmamak yerine yapmayı tercih edecekseniz, bunu haftada 2-3 kereden fazla yapmamanızı tavsiye ederim.

Ramazan Ayında (Oruçluyken) Spor Yapılır mı?

ramazan-ayinda-spor-yapma-programi

Bu ayda antrenman yapmanız için önerebileceğim iki farklı zaman dilimi bulunmakta. Bunlardan ilki; iftara yakın bir sürede antrenmana başlayıp, antrenman bitimini iftar vaktine denk getirecek şekilde ayarlanan zaman dilimi, ikincisi ise; iftarda “Beslenme” bölümünde bahsettiğim şekilde beslenildikten 1-1.5 saat sonra antrenmana başlanılan zaman dilimidir.

 a. İftara Yakın Bir Sürede Antrenman Yapmak

Bu zaman diliminde spor yapmayı, ben pek tercih etmesem de çevremde yapıp sorun yaşamadıklarını söyleyen dostlarım mevcut. Eğer siz de antrenman yapmak için bu zaman dilimini tercih edecekseniz, antrenman sırasında kendinizi fazla yormamaya ve nabzınızı stabil tutmaya özen göstermelisiniz. Çünkü unutmayınız ki, gün boyu aç ve susuz olmanızın üstüne antrenman yapıyor olacaksınız ve iftara kadar herhangi bir besin tüketme şansınız da olmayacak.

ramazan-ayinda-spor-yapma-programi

İzole (bölgesel) hareketleri tercih edin. 6-8 tekrar aralığında kalın ve kullandığınız ağırlıkları da normale göre mümkün olduğunca azaltın. Süper set ya da Drop set gibi size daha fazla efor sarf ettirecek metotlardan uzak durun! Tekrar sayınızı azalttığınız gibi, set sayılarınızı da düşük tutun (maks. 3 set). Set aralarındaki dinlenmelerinizi uzun tutun ve tam olarak dinlenmeden diğer sete başlamayın. Antrenman sürenizi maksimum 1 saat ile sınırlı tutun. Yaptığınız antrenman sizi zorluyor ise, kendinizi daha fazla yormadan antrenmanı derhal sonlandırın.

 b. İftar Sonrasında Antrenman Yapmak

İftar sonrası antrenman yapmanın daha faydalı ve risksiz olduğunu söyleyebilirim. Neden derseniz çünkü, aç karnına spor yaparken yaşanabilecek aşırı susuzluk ve açlığa bağlı olumsuz etkileri, iftar sonrası yaptığınız antrenmanda yaşamayacaksınız.

Eğer bu zaman diliminde antrenman yapmayı tercih edecekseniz, “Beslenme” bölümünde bahsettiğim şekilde beslendikten 1-1.5 saat sonra spor salonunda işe koyulabilirsiniz. İftar sonrası antrenman yapmanın iftar öncesi antrenman yapmaya göre en büyük avantajı, antrenman sırasında gerekli olacak olan enerji için beslenebilmiş olmanız olacaktır.

Her ne kadar spor salonuna beslenip gitmiş olsanız da ertesi gün tutacağınız oruç ile tekrardan uzun süreli açlık ve susuzluğa maruz kalacağınız için, kendinizi antrenman sırasında fazla yormamanız gerektiğini belirtmek isterim. İftar öncesi antrenman bölümünde olduğu gibi, izole hareketleri tercih edin. Set sayınızı ve kullanacağınız ağırlık miktarını düşük tutun. Sadece iftar öncesinden farklı olarak, tekrar sayınızı 6-8 tekrar aralığı yerine 8-10 tekrar aralığı olarak değiştirebilirsiniz. Antrenman sürenizi maksimum 1 saat 15 dakika ile sınırlı tutun.

Herkese Hayırlı Ramazanlar Diliyorum…

Sağlıkla ve Sporla Kalın…

Yağlanmadan Beslenmek İsteyenlere: Ramazan Diyeti Nasıl Yapılır?

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

2 Yorum

  1. Geri bildirim: Ramazan Ayında Supplement Kullanımı | Muscle & Fitness Türkiye

  2. Geri bildirim: Yetersiz Beslendiğinizi Hissediyorsanız Multivitamin İle Eksiklerinizi Tamamlayabilirsiniz | Muscle & Fitness Türkiye

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla