Ramazan Ayında Metabolizmayı Hızlandırmak için İftardan 2 Saat Sonra Tempolu Yürüyüş Yapın

Ramazan ayında yapılan egzersizlerin ağır olmaması gerektiğini belirten uzmanlar, iftardan 2 saat sonra 45 dakikalık tempolu yürüyüş öneriyor. İftar sonrasında kan şekerinin yükselmesi nedeniyle ağır sporların kalbi yorabileceğini belirten uzmanlara göre, hafif egzersizler yapılmalı ve mutlaka su içilmeli.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Beyin Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Aydın Ender Süzer, Ramazan ayında egzersiz yaparken sakatlanmamak ya da sağlık sorunlarıyla karşılaşmamak için bazı kurallara uyulmasının önemli olduğunu söylüyor.

Ramazan Ayında 3 Egzersiz Kuralı

1. İftardan 2 Saat Sonra Spor Yapılmalı

ramazan-ayinda-metabolizmayi-hizlandirmak-icin-iftardan-2-saat-sonra-tempolu-yuruyus-yapin

Oruç tutan kişilerin iftar ile sahur arasındaki saatlerde spor yapmaları gerektiğini belirten Dr. Aydın Ender Süzer; “Ramazan ayında oruç tutanlar akşamları, iftar ve sahur arasında spor yapabilir. Vücudunuz gündüz saatlerinde besinsiz ve susuz kalmıştır, iftar saatinden sonra kan şekeri yükseleceğinden ötürü egzersiz yapmakta acele edilmemelidir, yaklaşık 1-2 saat dinlenmelisiniz.” diyor.

2. Yürüyüş Esnasında ve Sonrasında Su İçmeyi İhmal Etmemelisiniz

ramazan-ayinda-metabolizmayi-hizlandirmak-icin-iftardan-2-saat-sonra-tempolu-yuruyus-yapin

Yaşınıza, sağlık durumunuza göre ağır olmayacak sporları yapmalısınız. Mesela koşu yerine hızlı yürüyüş tercih etmelisiniz, bu sırada su da içmelisiniz. Yapılacak 45-60 dakikalık tempolu bir yürüyüş metabolizmanın yavaşlamasını engelleyeceği gibi, formda ve sağlıklı kalmayı da sağlar.

3. Ağır Egzersizler Kalbi Zorlayabilir

ramazan-ayinda-metabolizmayi-hizlandirmak-icin-iftardan-2-saat-sonra-tempolu-yuruyus-yapin

Özellikle ileri yaşlarda ağır egzersizin önemli sağlık sorunlarına yol açabileceğini ifade eden Dr. Aydın Ender Süzer, “Vücut tüm gün besin ve su ihtiyacı duyduğu için iftardan sonra yapılacak olan şiddeti yüksek egzersizlerle kalp rahatsızlığı başta gelmek üzere birçok sağlık problemine istemeden davetiye çıkarılır. Böylece de formda kalmaya çalışırken sağlığının bozulmasına istemeden sebebiyet verirsiniz. Özellikle yaşı ilerlemiş olan kişilerin metabolizma hızları düştüğünden yapılan egzersizlerde daha dikkatli olmaları önerilir” diye konuştu.

Sağlıklı ve Zinde Bir Yaşam İçin Mutlaka Yapmanız Gereken Egzersiz: Yürüyüş

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

0 Yorum

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla