Muscle & FitnessBeslenme Önerileri ve İpuçlarıRamazan Ayında Alınması Gereken Üç Sabah Vitamini

Ramazan Ayında Alınması Gereken Üç Sabah Vitamini

Vitaminlerinizi almak için en uygun zaman aldığınız türe bağlıdır. Bazı vitaminler en iyi bir yemekten sonra alınırken, diğerlerini aç karnına almak en iyisidir. Zamanı ne olursa olsun her gün aynı zamanda vitamin almak için bir rutin kurmak sağlıklı bir alışkanlık oluşturacaktır. Ayrıca vitamin takviyenizden en iyi şekilde yararlanmanıza da yardımcı olacaktır.

Her vitamin vücudunuzda aynı şekilde parçalanmaz. Bu nedenle, vitaminlerin size en fazla yararı hangi saatte sağlayacaklarını bilmek iyi bir fikirdir.

NOW Foods‘un klinik beslenme uzmanı Neil Levin, sabah saatlerinin multivitaminler ve vitaminler için en iyisi zamanlar olduğunu kabul ediyor. Levin, “Multivitaminler, günün erken saatlerinde alındıklarında en iyisini yapma eğilimindedir, mesela multivitaminin içindeki B vitaminleri, metabolizmayı hızlandırır. Dolayısıyla akşamüstü ya da yatmadan önce alındıklarında beyin fonksiyonlarını çok fazla uyararak rahatlatıcı bir akşam ihtimalini engelleyebilir (1).”

Multivitaminler

Multivitaminler haftanın her günü şiddetle tavsiye edilirken, Ramazan ayında daha da önemli hale gelirler. Sahurda multivitamin almak, protein, karbonhidrat ve yağ içeren sağlıklı bir kahvaltı yapmak, bol su tüketmek gün boyu oruç tutmak için mükemmeldir.

C Vitamini

Multivitaminlere ek olarak, sahurda ekstra bir C vitamini takviyesi almayı düşünebilirsiniz. C vitamini, domates, biber, narenciye, çilek, brokoli ve yeşillikler dahil olmak üzere meyve ve sebzelerde doğal olarak bulunabilse bile, Ramazan ayında bu yiyeceklerin yeterince tüketilmesi özellikle zor olabilir. Sabahları C vitamini takviyesi almak, hücrelerinizi, kemiklerinizi, kas dokularınızı ve damarlarınızı çok daha iyi hale getireceğinden emin olabilirsiniz. Ramazan boyunca vücudunuzun hücresel sağlığını ve bağışıklık sistemini desteklemek için bu takviyeyi sahurda yiyecek ve içeceklerinizle birlikte alabilirsiniz.

E Vitamini

Sahur listenize bir de E vitamini eklemelisiniz! Aynı zamanda bir antioksidan olan E vitamini, vücut hücrelerinin zarlarını korurken, cildinize, saçlarınıza, tırnaklarınıza ve gözlerinize de katkıda bulunur. Bir ay süren oruç döneminde hastalanmanız çok kolaydır ve E vitamini bağışıklık sisteminize yardımcı olarak hastalanmanıza engel olur.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!