Muscle & FitnessBeslenme Önerileri ve İpuçlarıProtein Tozu ile İlgili Herkesin Doğru Sandığı 9 Büyük Yanlış

Protein Tozu ile İlgili Herkesin Doğru Sandığı 9 Büyük Yanlış

Protein tozu ve beslenme hakkında bilinen 9 büyük yanlışın doğrusunu hep birlikte öğrenelim.

Protein Tozu Nedir?

Konu spor ve sağlıklı beslenme olunca, akıllara gelen ilk şeylerden birisi, şüphesiz ki protein kaynaklı beslenme ve protein tozu oluyor. Vücudumuzun en temel ihtiyaçlarından biri olan protein; et, süt ve süt ürünleri, bazı kuruyemişler ve baklagiller gibi birçok besinde bulunan, mikro besinlerdir.

Supplementler’in uzman bilgi birikimi ile derlediğimiz aşağıdaki yazı dizisini okuyarak hep birlikte doğruları öğrenelim.

1. Bütün Protein Tozları Aynı mı?

Hayır! Tarih boyunca yapılan en hatalı genellemelerden biri, “Protein, proteindir…” şeklindedir. İlk olarak, bütün protein tozları aynı olamaz çünkü protein moleküler seviyede incelendiğinde, binlerce farklı yapıya sahip olduğu görülür. Protein tozu ile ilgili bir konuşma yapıldığı zaman genelde şu şekilde kıyaslamalar görülür: İzole mi yoksa konsantre mi, kısa sürede mi yoksa uzun sürede mi çözünüyor, whey mi yoksa kazein proteini mi?

Whey protein nedir? sorusunun cevaplarken hiç şüphesiz ki hızdan bahsetmek gerekir! Protein tozunun emilim hızı, çok önemlidir. Whey proteini gibi, emilim ve çözünme hızı yüksek protein tipi, antrenmanlarınız esnasında ve sonrasında, kaslarınıza daha çabuk ulaşarak ihtiyacınız olan proteini hızlıca almanızı sağlar. Ancak uzun sürede çözünen kazein proteininin, emilim süresi daha geç olduğu için, özellikle gece yatmadan önce tüketilmesinin daha fazla fayda sağlayacağı bilinmektedir.

2. Çok Fazla Protein Tüketmek Böbreklere Ağır Gelir mi?

Hayır! Protein tüketmek böbrekler düşünüldüğünde çok aşırı seviyelere ulaşmadıkça bir hasar yaratmaz. Eğer günde 2 kutu protein tozu içmek gibi bir yanlış yapmıyorsanız, böbrekleriniz için endişelenmenize gerek yok. Böbreklerinizle ilgili ileri seviye bir hastalığınız yoksa, gönül rahatlığıyla protein tüketebilirsiniz.

Şu konuya açıklık getirmekte yarar var ki, çok fazla protein tükettiğiniz süre zarfı içinde, yeterli miktarda su tüketmeniz gerekmektedir. Ki zaten, ne olursa olsun, sağlıklı bir yaşam için, gün içinde bol bol su tüketiyor olmalısınız. Protein tozu markaları sütle değil daha çok su ile bu takviyeleri kullanmanızı önerir.

3. Protein Tozunu Pişirmek, Proteinin Yapısını Bozar mı?

Hayır. Protein tozlarını pişirdiğinizde, kendinize özel karışımlarda veya tariflerde kullanırken proteinin yapısını bozmazsınız. Tıpkı bir bifteği pişirirken, içerisindeki protein yapısının bozulmadığı gibi. Hem çeşitlilik olması açısından, hem de kendinizi ödüllendirmek adına, protein tozunu; kek, kurabiye veya muffin gibi gıdaların içine koyarak tüketebilirsiniz.

[ls_content_block id=”13465″]

4. Yalnızca Protein Tozu Tüketmek Kilo Vermeyi Garantiler mi?

 

Hayır. Tıpkı karbonhidrat tozu kullanımında olduğu gibi fazlalıklar depolanır. Vücudunuz kullanmadığınız fazla proteini, glikoliz olarak adlandırılan işlemle, ufak moleküllere ayrıştırır. Tabi kullanılmayan bu fazlalıklar da, kilo almanıza sebep olur.

5. Protein Tozlarının Kadınlar Üzerinde Kötü Bir Etkisi Var mı?

Hayır. Protein tozlarının kadınlar için zararlı olduğu kanısı tamamen yanlıştır. Sporcu besinleri her cinsiyete uygundur. Protein, bütün insanların temel ihtiyacı olan bir besin maddesidir. Yalnızca soya proteininin, östrojen hormonu salınımı üzerinde ufak bir etkisi olduğu bazı kaynaklar tarafından doğrulanmaktadır. Ancak, whey veya kazein gibi diğer protein türlerinin biraz fazla kullanılması, kadınları kesinlikle bir anda çok geniş omuzlu veya inanılmaz derecede kaslı, maskülen bir görünüme sahip olmalarını sağlamaz.

6. Dayanıklılık Atletlerinin Proteine İhtiyacı Yok mudur?

Bu soru tıpkı, su içmeye ihtiyacımız yok mudur gibi bir sorudur. Hangi spor dalını yapıyorsanız yapın bu dayanıklılık atleti de olsa, ister uzun süreli dayanıklılık gerektiren, isterseniz başka bir tür… Kaslarınızın kendilerini yenileyebilmesi ve gelişebilmesi için proteine ihtiyacı olacaktır. Hatta spor yapmadığınız günlerde bile, vücudunuz için ekstra protein almanız gerekebilir. Vücut geliştirme protein tozu ile daha hızlı ve etkili bir şekilde gerçekleşebilmektedir. Bu gelişimin süratli olması kişinin motivasyonunu yükseltir ve spor yaparken kendini daha dinamik hissetmesine yardımcı olur.

Bütçenizi sarsmadan satın alabileceğiniz protein tozu seçenekleri için “En Uygun Fiyatlı 5 Protein Tozu” makalemize mutlaka göz atın!

7. Protein Tozu Gaz Problemlerine Yol Açar mı?

Bildiğiniz gibi bir çok protein tozu, süt ve süt ürünlerinden üretilmektedir. Bu sebeple en iyi protein tozu için bile gaz problemleri insanlar tartışmakta ve konuda yorumlar bulunmaktadır. Gün içinde sıvı olarak yalnızca protein tozlarıyla elde ettiğiniz karışımları içtiğiniz taktirde, kendinizi sadece litrelerce süt içmiş gibi düşünebilirsiniz. Habuki, beslenme programınızı, biraz karbonhidrat, yağ ve sebze çeşitleriyle dengelediğiniz zaman, herhangi bir gaz problemiyle karşılaşmayacağınızı göreceksiniz.

8. Vücut Tek Seferde 30 Gramdan Fazla Proteini Sindiremez mi?

Sizce vücudumuz bir öğünde 30 gramdan fazla protein öğütemiyor olsaydı, biz burada bunları yazabiliyor veya siz okuyabiliyor olabilir miydiniz? Optimum protein tozu tüketimi ve sindirimiyle ilgili tek bir basit kural vardır, o da alınan fazla proteinin sindiriminin ve kullanılmasının daha uzun sürdüğüdür. Tıpkı kazein proteininin sindiriminin daha uzun sürdüğü gibi. Standart bir öğününüzün bile sindirimini, 5 saatten daha fazla sürdüğünü düşünerek, bu durumu daha normal karşılayabilirsiniz. En iyi protein tozu markası kişiden kişiye değiştiği gibi protein sindirimi de metabolizmaya göre farklılaşır. “Protein tozu ne kadar kullanılmalıdır?” sorusu da kişinin hedefine ve spor programına göre değişim gösterir. Diğer bir deyişle, kilo aldırıcı protein tozu diye birşey yoktur sadece faklılaşan miktarlar ve bünyeler vardır. Kişi kendi hedefine göre tüm bu değişkenleri uzman tasiyesi de alarak kontrol etmelidir.

9. Protein Çocuklar İçin Tehlikeli midir?

Kesinlikle protein çocuklar için tehlikeli değildir! Çocukların da protein ve amino asit ihtiyaçları vardır. Konu hakkındaki araştırmalar gösteriyor ki, çocuklar için esas tehlikeli olan şey, şeker ve yağ tüketimidir. Emekleme çağını geçtikten sonra çocuklarda, kas dokuları düzenli olarak büyüme ve gelişim göstermektedir. Bu dönemlerde çocukların proteine oldukça ihtiyacı vardır. Çünkü metabolizmaları, hayatlarında hiç olmadığı kadar hızlı bir şekilde çalışıyor durumdadır. Hatta günümüzde bazı bebek mamalarında ve gelişim çağındaki çocukların ek gıdalarının içeriğinde whey protein yani en kaliteli protein tozu içeriklerinden birine rastlamak mümkündür. Protein içeceği bir çocuk için daha iştah açıcı bir protein alma yöntemi olabilir, eğlenceli smoothieler yardımıyla protein ihtiyacı tamamen karşılanabilir.

1 Yorum

  1. Merhaba oglum 10 yaşında ve 45 kg ağırlığında.4 senedir yüzme sporuyla uğraşıyor ve ayrıca sabahları mekik şınav ve barfiks ve sonrasında kondisyon için koşu yapıyoruz.ocak 2020 de yüzme yarışları var ona hazırlanıyoruz.sormak istediğim ogluma protein tozu verebilirmiyim çünkü protein içeren gidalari pek sevmiyor.sadece yulaf yiyor hergün. Birde son olarak cvap evet ise hangi protein tozu markasını tercih etmeliyim.tesekkur ederim.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!