Protein Takviyesi Ne Zaman Alınmalı?

protein-takviyesi-ne-zaman-alinmali

Protein takviyesi, sporla ilgilenen herkes için oldukça önemlidir fakat buradaki en kritik konulardan bir tanesi de bu takviyenin ne alınması gerektiğinin çok kez karıştırılıyor olmasıdır.

Diyelim ki zorlu geçen bir antrenmanı tamamladınız ve oldukça yoruldunuz. İlk 45 dakika içerisinde almanız gereken proteini de tükettiniz. En doğru zamanda, en doğru miktarda proteini aldığınızı düşünüyorsunuz ve içiniz rahat. Peki bu yeterli mi? Antrenman sonrası dışında aldığımız proteinin en faydalı olduğu zaman dilimi hangisi?

Protein Takviyesi Antrenmandan Önce mi Sonra mı Alınmalı?

protein-takviyesi-ne-zaman-alinmali

Uzmanlar her ne kadar günlük almamız gereken protein miktarını tüm öğünlere bölmemiz gerektiğini söylese de antrenman öncesi ve uykudan önce aldığımız protein takviyesinin de antrenman sonrasında alınan kadar efektif olduğu bir gerçek.

Kas onarımı ve kas büyümesini maksimum seviyelere taşımak için hem egzersiz hem de dinlenme günlerinde yeterli miktarda protein tüketmemiz gerektiğini hepimiz biliyoruz. Aynı zamanda antrenmandan hemen sonra protein alımının da gerekli olduğu hepimizin malumu. Fakat antrenman öncesi protein alımı en az sonrası kadar önemli. Birçok protein yüksek miktarda zincirli amino asit yani BCAA içerir. Bunlar kas glikojen depolarının korunmasına yardımcı olur. Glikojen vücuda enerji sağlar. Dolayısıyla daha fazla glikojen daha fazla enerji demektir. Bu da antrenmanın daha sağlam geçmesi için size yardımcı olur. Protein, kas kütlesi gelişiminin ve kas büyümesinin temel yapı taşıdır. Yapılan bir araştırmada özellikle direnç antrenmanlarından hemen önce yeterli miktarda alınan whey proteininin protein sentezini arttırdığı bulunmuştur. Bu nedenle antrenman öncesinde yaklaşık 25-35 gram whey proteini kullanmak antrenmanınızın verimini artıracak ve kas kütlesi artışına büyük katkı sağlayacaktır.

Antrenman öncesi ve sonrasına ek olarak yatmadan önce alınan protein de oldukça etkilidir. Bazılarımız yatmadan 3-4 saat önce gıda ve takviye alımına o gün için son veririrz. Almış olduğumuz sınırlı besinlerle kas metabolik süreçler için amino asit depolarına dönmek zorunda kalabilir. Bu yüzden de kaslarınızın katabolik bir evreye girmesinin önlemek için yatmadan önce uygun miktarda protein takviyesi almak tavsiye edilir. Yatmadan önce doğrudan alınan protein takviyeleri, uyku esnasında proteinin kaslarınız tarafından kullanılmasını ve sindirilmesini sağlar. Bu da geceleri kas büyüme ve gelişim hızını arttırabilir. Ayrıca vücuda gece alınan protein takviyesi kasların tüm gece boyunca hızlı bir şekilde beslenmesini sağlar ve kas tahribatını önler.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

1 Yorum

  1. Geri bildirim: Ramazanda Kontrolü Kaybedip Kilo Almamak İçin 9 Öneri | Muscle & Fitness Türkiye

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla