Protein Kaynaklı Mide Gazı Problemi İçin 6 Çözüm

Protein gazı problemi mi yaşıyorsunuz? Nasıl başa çıkabileceğinizi öğrenin…

Protein Yüzünden Gaz Çıkarmak

Mide gazı protein ağırlıklı beslenen herkesin yaşadığı bir problem. Ancak açıkca konuşması utandırıcı bir başlık. Antrenman ortasında gaz çıkarmak da ayrı bir gariplik — hiç şüphe yokki yanınızdaki adam sessiz ve ölümcül tehlikeyi hissedecek. Çok fazla mide gazı, rahatsız durumlara sebep olması bir yana, kaslı değil şişkin bir karın görüntüsüne de sebep oluyor.

Ortalama bir insanın günde 14 kere gaz çıkardığı tahmin ediliyor. Eğer bu sayıdan çok daha fazla gaz çıkarıyorsanız, protein alımınızı gözden geçirmelisiniz. Protein kaynağına bağlı olarak, aldığınız proteini bünyeniz çok zor sindirebilir. Spor salonunda insanların size garip garip bakmasının sebebi bu olabilir.

Lifli Besinlere Ağırlık Verin

Söylediğimiz gibi proteinin vücutta sindirilmesi zaman alır. Proteinin yıkılması esnasındaki zorluklar termik bir etkiye sebep olur. Termik etkinin anlamı, vücudunuzun vücudunuz sindirmek için daha fazla kalori kullanır ve bu kaloriler proteinden gelir. Vücudunuzda proteinin yıkılması gerçekleşirken, nitrojen açığa çıkar. Vücudunuzda oluşan pozitif nitrojen dengesi gaz çıkarmanıza neden olur. Gaz çıkarmanızın bir başka sebebi de karbonhidrat tüketiminizin minimum olması olabilir. Lifli besinler yönünden zayıf bir diyet, üzerine bir de tonlarca protein eklenince, kabız bir spor salonu müdavimi olmanız kaçınılmazdır.

Protein Tozunuzu Bilin
Protein Powder_3

Protein kaynaklı gaz çıkarmalar çok fazla protein almaktan kaynaklanır. Ancak whey protein shake’lerinin sayısı arttıkça daha da şiddetlenebilir. Protein tozunuzun izole mi, konsantre mi olduğunu kontrol edin. Konsantre protein tozları, izole protein tozlarına göre daha fazla laktoz içerir. İzole protein tozlarının filtrelenme süreci daha uzun sürdüğü için, laktozun büyük bir kısmı bu esnada elenir. Mide gazı oluşumu ve şişkinlik, bu durumun iki klasik semptomudur. Ayrıca protein tozunu pastörize sütle karıştırmak da mide gazı probleminizi artırır. Ayrıca protein tozunuzu bir tarifle beraber de tüketebilirsiniz.

Ekstra ipucu: Antrenman sonrası shake’inizi hazırladıktan sonra direk mideye indirmek yerine, yavaş yavaş içerek midenize fazladan hava gitmesine engel olabilirsiniz. Sindirim sistminize fazladan hava girdiğinde, hava sıkışır ve kan dolaşımı tarafından emilir. Bu da nitrojen oluşumuna sebep olur. Son olarak protein shake’inizi çok fazla sallamak da çok fazla hava almanıza neden olabilir.

Probiyotik Kullanın

Yogurt

Probiyotikler bağırsak dostu bakterilerdir ve sağlıklı kalmanıza yardımcı olurlar. Probiyotik desteği alabilir ya da yoğurt yiyebilirsiniz. Çünkü bu gıdalarda bakteri kültürü bulunur bu yüzden de laktozu sindiremeyenler için yararlıdır. Canlı bakteri takviyesi, bağırsaklarınızdaki kötü bakterilerin miktarını azaltabilir ve yerlerini iyi bakterilerle doldurabilir. Eğer probiyotik takviyesi satın alacaksanız, Laktobasillus ve bifidobakterium içerenleri tercih edin. Probiyetikler, yediğiniz yemeklerin mide bağırsak kanalındaki hareketlerini düzenlemeye yardımcı olur.

Baharat Kullanın

ginger
Karminatif kelimesi yeni bir beslenme terimi. Karminatifler (gaz giderici olarak da bilinir) fazla gazın atılmasına yardımcı olan maddelerdir. Sarımsak, tarçın, zencefil, naneli şeker, kimyon ve dereotu karminatif içerikli gıdalardır. Yemeklerinize ve shake’inize serpebilir ya da çay olarak tüketebilirsiniz. Avrupa Gastroentroloji ve Hepatoloji Dergisi’nde yayınlanan bir çalışmada, zencefilin fazla gazın atılmasına yardımcı olduğu gözlenmiştir. Çünkü zencefilde, “gingerol” ve “shogaol” denilen bileşikler bulunur ve bu bileşikler mide bağırsak kanalındaki hareketleri kolaylaştırır.

Diyetinizi Gözden Geçirin

beans-promo
Yalnızca aşırı protein alımı gaza sebep olmaz. Aldığınız diğer besinlerde buna sebep olabilir. Herhangi bir karbonhidrat daha fazla gaz çıkarmanıza sebep olabilir. Bunlar fasulye, Brüksel lahanası, kabak, peynir, karnıbahar, sakız ve soğandır. Eğer gaz problemi yaşıyorsanız, diyetinizde bu yiyeceklerin miktarını azaltabilirsiniz.

Protein Miktarını Düzenli Artırın

egg-proteins
Eğer spor salonunda büyük oynuyacaksanız, kilo başına 1-1,5 gram protein almanız önerilir. Bu da eğer 80 kilo bir insansanız, yaklaşık 100-110 gram protein almanız anlamına gelir. Eğer tüketilmezse aşırı miktarda protein almış olmanız an meselesidir. Bir anda 110 gram protein almaya çalışmayın. 80 gram proteinden başlayarak yavaş yavaş 110-120 gram protein alın. Böylece mideniz daha rahat çalışır ve gaz problemi yaşama ihtimaliniz düşer.

Hazırlayan: Courtney Anaya

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla