Daha Çok Sebze Tüketmek İçin 5 Süper Pratik Öneri

Sebze tüketmek daha sağlıklı bir vücudun anahtarıdır.

Anneler küçükken çocuklarına sebze yedirebilmek için türlü türlü taklalar atar ya… Büyüklerin de bazen o küçük çocuklardan bir farkı olmayabiliyor. Sebze tüketmek ne kadar harika bir beslenme çeşidi olsa da bazıları bu konuda ya yeterli bilgiye sahip değil ya da beslenme alışkanlıklarında sebzelere yer vermediklerinden hep sınıfta kalıyorlar…

Sebze tüketmek et ve et ürünlerinde az miktarda bulunan mikro besinleri büyük oranlarla almak demektir. Vitamin ve mineral deposu olan bu besinler, bağışıklık sisteminizi hastalıklara karşı dirençli tutmanıza destek olurken; iskelet sisteminizin gelişmesine ve kuvvetlenmesine, dişlerinizin daha güçlü olmasına, cildinizin parıl parıl parlamasına yardımcıdır. Lif oranı yüksek sebzeler ve yeşil sebzeler, sindirim sisteminizin daha iyi çalışmasına ve mide problemlerinin azalmasına yardım ettiği gibi karaciğeriniz üzerinde detoks görevi görerek vücudunuzun toksinleri daha rahat atabilmesini sağlar. Kilo kontrolü için tokluk hissi sağlayacak düşük kalorili sebzeler ise birer kahramandır…

Sebzeler bu mucizevi etkileriyle beslenme düzenimizde muhakkak yer almalı. Ancak dediğimiz gibi bazı kişiler sebze tüketiminde geri kalabiliyor.

Daha çok sebze tüketmek istiyorsanız sizin için 5 harika önerimiz var:

1. Her Öğününüze Biraz Yeşil Ekleyin

Omletinize roka ya da kıvırcık lahana, akşamüstü atıştırmalıklarına brüksel lahanası cipsi ve akşam yemeğine haşlanmış brokoli ekleyerek işe başlayın!

2. Her Ay Bir Yeni Sebze Deneyin

Farklı yemekler denemek zaten eğlenceli ve gizemli bir deneyimken her ay yeni bir sebze denemeye ne dersiniz? Çoğumuz “evimizde” pişen yemeklere aşinayızdır, bu sebeple misafirliğe gittiğinizde daha önce yemediğiniz sebzelerle ve yemeklerle karşılaşmanız muhtemeldir. Her ay daha önce yemediğiniz bir sebzeyi yemeye ya da o sebzenin yeni bir tarifini denemeye çalışın.

3. Deneysel Takılın

Yeni sebzeler denemek derken yeni tarifler de dedik. Bunu özellikle sevmediğinizi düşündüğünüz sebzelerle deneyebilirsiniz. Hangi sebze sizin için güzel değilse damak zevkinize uygun pişirme önerileri ve soslarla yeni tarif keşifleri yapın.

4. Yemeklerinize Saklayın

Sebzeler yemeklerinizin gizli kahramanları olabilir! Sevdiğiniz smoothielerinizin içine biraz ıspanak ya da kara lahana katın. Brovnilerinize, pankeklerinize, ekmeklerinize de sebzeleri katabilirsiniz!

5. Yan Öğünlerinizde Sebzeli Devrim Yapın

Etinizin yanına patates yerine haşlanmış sebze, tavuğunuzun yanına makarna yerine kinoa ya da karnabahar ekleyebilirsiniz!

Çalışanlar için Altın Değerinde Beslenme Önerileri

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

4 Yorum

  1. Geri bildirim: Daha Çok Sebze Tüketmek İçin 5 Süper Pratik Öneri | Antrenman.org

  2. Geri bildirim: Revenge Body Koçuna Göre En Önemli ve En Çok Yapılan 2 Beslenme Hatası | Muscle & Fitness Türkiye

  3. Geri bildirim: Kinoalı Sebzeli Pilav ile Sağlıklı ve Yüksek Proteinli Bir Öğün Hazırlayın | Muscle & Fitness Türkiye

  4. Geri bildirim: Yağlanmadan Beslenmek İsteyenlere: Ramazan Diyeti Nasıl Yapılır? | Muscle & Fitness Türkiye

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla