Popüler Diyetler – Taş Devri (Mağara Adamı) Diyeti

Hangi diyet ağırlık çalışanlar için daha uygun? İncelmek ve bol miktarda kas geliştirmek için en iyi diyeti bulmak amacıyla beş ayrı listeyi değerlendirdik…

YAZI: Jim Stoppani & Eric Velazquez

Kaslarınızın gelişimi için beslenmenin temel ilkelerine sıkı sıkıya bağlısınız, deli gibi antrenman yapıyor ve bugünlerde dünyayı saran hayatlarında spor yapmamış diyetisyenlerin diyet listelerine kahkahalarla gülüyorsunuz. Ama belki de bu listelerin hepsini bir kalemde silmemelisiniz. Bu diyetlerin bazıları gerçekten de epey yararlı olabilir. İşte bu nedenle, günümüzün en popüler beş diyetini değerlendirip, bunlara kütle kazanmanıza ve sıkılaşmanıza yardım etme özellikleri açısından not verdik. Gerçekten şaşırtıcı; ama sanki bu diyetlerin bazılarında sürekli tavuk göğsü yemeye değiyor gibi…

GENEL BAKIŞ

Bol miktarda yağsız et, balık, sebze, meyve, kök ve kabuklu yemiş.
Tahıl, baklagiller, süt ürünleri, tuz, rafine şeker ya da işlemden geçmiş yağlar yok.
Kalp-damar sağlığı ve vücut kompozisyonu üzerindeki olumlu etkileri kanıtlanmış, yüksek proteinli (%35), düşük karbonhidratlı (% 20-40), orta düzeyde yağlı (% 25-45) bir diyet.

magra

YAĞ AÇISINDAN ZAYIF

Araştırmalar, daha fazla doymuş yağ tüketen sporcuların testosteron düzeylerinin daha yüksek olduğunu gösteriyor. Yağlı sığır etleri ve tavuklar işe yarıyor, ama eklemleri iyileştirip yağ kaybını arttıran temel Omega-3 kaynağı olan balığı da unutmamak gerek. İşte en iyi kaynaklar:

  • Organik fileminyon
  • Organik kaburga eti
  •  Tavuk ve hindi budu
  • Somon
  • Alabalık
  • Sardalya

UZAK DURUN!
Hazır yemekler, unlu mamuller ve patates cipsi gibi suni, işlenmiş trans yağları tüketmeyin. Trans yağlar, kalp hastalıklarına ve iltihap sorunlarına yol açabilir. Ayrıca vücut yağını arttırırken, kas büyümesini de engelleyebilir.

M&F NOTU
20 üzerinden 16

İncelmek = 8
Bu, çok bildik bir vücut geliştirme uygulamasıdır: Karbonhidratları kısıtlarken, protein tüketimini arttırarak vücut yağından hızla kurtulabilirsiniz. Dolayısıyla bu diyet, M&F okurlarının çoğu açısından zor olmayacaktır.

Kas Yapmak = 8
Her türden ete nispeten daha fazla odaklanmak, kas kazanma çabanıza yardımcı olur. Ayrıca yoğun yağ alımı, kas yapmak için gerekli olan testosteronu zirveye çıkarır.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla