Popüler Dİyetler – South Beach Diyeti

Hangi diyet ağırlık çalışanlar için daha uygun? İncelmek ve bol miktarda kas geliştirmek için en iyi diyeti bulmak amacıyla beş ayrı listeyi değerlendirdik…

YAZI: Jim Stoppani & Eric Velazquez

Kaslarınızın gelişimi için beslenmenin temel ilkelerine sıkı sıkıya bağlısınız, deli gibi antrenman yapıyor ve bugünlerde dünyayı saran hayatlarında spor yapmamış diyetisyenlerin diyet listelerine kahkahalarla gülüyorsunuz. Ama belki de bu listelerin hepsini bir kalemde silmemelisiniz. Bu diyetlerin bazıları gerçekten de epey yararlı olabilir. İşte bu nedenle, günümüzün en popüler beş diyetini değerlendirip, bunlara kütle kazanmanıza ve sıkılaşmanıza yardım etme özellikleri açısından not verdik. Gerçekten şaşırtıcı; ama sanki bu diyetlerin bazılarında sürekli tavuk göğsü yemeye değiyor gibi…

GENEL BAKIŞ

  • Karbonhidrat seçimine odaklanır; hangi karbonhidratların (örneğin kuru fasulye, tam tahıllar ve sebzeler) vücut yağı üzerinde daha az etkili olduğunu öğretir.
  • Trans yağlardan ve doymuş yağların çoğundan uzak durur.
  • Yağsız et, kabuklu yemişler ve balık gibi sağlıklı yağ kaynaklarını tercih eder.
  • Bu diyette beslenme eğitimine ağırlık verilmesi, diğer hızlı kilo verme seçeneklerine oranla daha uzun süreli etki yaratabilir.

popi21

KABUKLU YEMİŞLER: En İyi 5 Kabuklu Yemiş

Ceviz: Temel Omega-3 yağ asidi içeriği sayesinde, en iyi kabuklu yemiştir. 30 gramında bu önemli yağlardan yaklaşık 3 gram, sağlıklı tekli doymamış yağlardan da 3 gram bulunur.
Makademiya fındığı: Cevizden sonra ikinci sıradadır, çünkü Omega-3 açısından çok zengin olmasa da, 30 gramında tam 17 gram tekli doymamış yağ bulunur.
Fındık: 30 gram başına 12 gramlık tekli doymamış yağ oranıyla Makademiya fındığından bir adım geride olmakla birlikte, 0,3 gramlık Omega-3 içeriği, diğer pek çok kabuklu yemişin üç katıdır.
Badem: 30 gramında 6 gram protein vardır. Ayrıca yine 30 gramda 9 gram tekli doymamış yağ bulunur.
Brezilya kestanesi: 30 gramı, 500 mikrogramdan fazla selenyum minerali içerir ve bu da metabolizmayı hızlandırır; kas gücünü korumak açısından da çok önemlidir. 30 gramında sadece 7 gram tekli doymamış yağ bulunur.
pipi22
M&F NOTU
20 üzerinden 14

İncelmek = 7
Karbonhidrat tüketiminin nasıl yönetileceğini öğrenmek, sporcular açısından çok önemlidir; dolayısıyla da bu diyet, incelmek açısından olumlu puan alıyor. Daha yavaş sindirilen karbonhidratlar -antrenman sonrası ve sabah uyanır uyanmaz tüketim haricinde- her durumda beslenmenizin temel bir parçası olmalıdır.

Kas Yapmak = 7
Bu diyet yağsız et, kümes hayvanları ve balık gibi protein kaynaklarına büyük önem veriyor. Fakat bu
diyetin tercih etmediği bazı doymuş yağlar, testosteron düzeyini yüksek tutmaya yardımcı olur ve bu yağlar,
aşırıya kaçılmadığı sürece spor yapanlar için iyidir.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla