Popüler Diyetler – M&F Diyetleri

Hangi diyet ağırlık çalışanlar için daha uygun? İncelmek ve bol miktarda kas geliştirmek için en iyi diyeti bulmak amacıyla beş ayrı listeyi değerlendirdik…

YAZI: Jim Stoppani & Eric Velazquez

Kaslarınızın gelişimi için beslenmenin temel ilkelerine sıkı sıkıya bağlısınız, deli gibi antrenman yapıyor ve bugünlerde dünyayı saran hayatlarında spor yapmamış diyetisyenlerin diyet listelerine kahkahalarla gülüyorsunuz. Ama belki de bu listelerin hepsini bir kalemde silmemelisiniz. Bu diyetlerin bazıları gerçekten de epey yararlı olabilir. İşte bu nedenle, günümüzün en popüler beş diyetini değerlendirip, bunlara kütle kazanmanıza ve sıkılaşmanıza yardım etme özellikleri açısından not verdik. Gerçekten şaşırtıcı; ama sanki bu diyetlerin bazılarında sürekli tavuk göğsü yemeye değiyor gibi…

GENEL BAKIŞ

  • Kas yapmak için günde vücut kilosu başına 1,5-3 gram protein.
  • Normal işlevlerin korunması için, her bir kiloluk vücut ağırlığı başına 4-6 gram (ya da daha fazla) karbonhidrat.
  • Testosteron seviyesini yüksek tutmak için yeterli düzeyde sağlıklı ve doymuş yağlar.
  • Metabolizmayı hızlı, iştahı az, enerjiyi yüksek tutmak için küçük ama sık öğünler.
  • Optimum yakıt ve iyileşme için, karbonhidratların çoğunu antrenman öncesi ve sonrasında almak.

yağ yakma

KARBONHİDRATLAR NE VE NE ZAMAN

Sabah ilk iş: Hızlı sindirilen karbonhidratlar, kolay sindirilen proteinlerle (whey protein gibi) birleştiğinde, amino asitler kaslara gider. Örnek: Karpuz, kavun (hızlı sindirilen karbonhidratlar).
Antrenman öncesinde ve gün boyunca: Enerjinin sürekli salınması için, yavaş sindirilen karbonhidratlar tercih edilir. Örnek: Yulaf lapası, esmer pirinç, patates, tam tahıllı ekmek, meyve.
Antrenman sonrası: İnsülin düzeyini arttırmak ve amino asitleri kana taşımak için, antrenmandan sonraki bir saat içinde, kolay sindirilen proteinlerle (whey protein gibi) birlikte hızlı sindirilen karbonhidratlar tercih edilir. Örnek: Karbonhidratlı/sporcu içecekleri, yaş pasta, beyaz pirinç, beyaz ekmek.

M&F NOTU
20 üzerinden 20

İncelmek = 10
İncelmek, uzay gemisi yapmak kadar zor değil. Biraz eğitim ve mutfak disipliniyle (yoğun antrenman ve doğru besin takviyeleriyle birlikte) istediğiniz kadar incelebilirsiniz.

Kas Yapmak = 10
Bol protein. İyi karbonhidratlar. Sağlıklı yağlar. Yarım yamalak kas yapmak niyetinde değilseniz, sadece daha çok yemek sizi kesmez. M&F’ın beslenme planlarını ve besin takviyeleri önerilerini takip edince, kas yapmak 1’den 10’a saymak kadar kolay olabilir.

yağ kasma

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla