Popüler Diyetler – Atkins Diyeti

Hangi diyet ağırlık çalışanlar için daha uygun? İncelmek ve bol miktarda kas geliştirmek için en iyi diyeti bulmak amacıyla beş ayrı listeyi değerlendirdik…

YAZI: Jim Stoppani & Eric Velazquez

Kaslarınızın gelişimi için beslenmenin temel ilkelerine sıkı sıkıya bağlısınız, deli gibi antrenman yapıyor ve bugünlerde dünyayı saran hayatlarında spor yapmamış diyetisyenlerin diyet listelerine kahkahalarla gülüyorsunuz. Ama belki de bu listelerin hepsini bir kalemde silmemelisiniz. Bu diyetlerin bazıları gerçekten de epey yararlı olabilir. İşte bu nedenle, günümüzün en popüler beş diyetini değerlendirip, bunlara kütle kazanmanıza ve sıkılaşmanıza yardım etme özellikleri açısından not verdik. Gerçekten şaşırtıcı; ama sanki bu diyetlerin bazılarında sürekli tavuk göğsü yemeye değiyor gibi…

GENEL BAKIŞ

  • Vücudu yağ yakmak zorunda bırakan, düşük karbonhidratlı ve yüksek proteinli bir diyet.
  • İlk aşamada (başlangıç düzeyi) karbonhidrat alımını, günde 20 gram ya da daha az miktara indiren, toplam dört aşamalı bir program.
  • Son derece kısıtlayıcı olan başlangıç düzeyi aşamasında 2 – 4,5 kilo verdirebiliyor.
  • Sığır eti, balık, tavuk, hindi, yumurta, peynir, zeytinyağı, bitkisel yağlar ve bitkilerde sınırlama yok.

popi31

NE KADAR DÜŞÜREBİLİRSİNİZ?

Atkins diyeti karbonhidrat alımını zaman zaman günde 20 grama kadar düşürerek, vücudun glikoz yerine yağ stoklarını ana yakıt kaynağı olarak tüketmesini sağlıyor. Fakat bu diyetle ilgili bazı kaygılar da var.

Connecticut Üniversitesi (Storrs) Yardımcı Doçenti Jeff Volek, “Su kaybınıza ve elektrolit alımınıza dikkat etmezseniz sorun yaşayabilirsiniz” diyor.
Karbonhidratı kesmek, doğal olarak idrar söktürücü etkisi yaratır, su kaybı da sodyum kaybına neden olur. Tuz alımlarını azaltan kişiler, yorgunluk ve kas krampları gibi kısa vadeli sorunlar yaşayabilirler. Zaman içinde elektrolitlerin tükenmesi, böbrek taşlarına ve kalp sorunlarına yol açabilir.
Volek, bu diyeti yapanlara “Her gün iki fincan et suyu öneriyoruz” diyor. “Bir küp bulyonda yaklaşık 1 gram sodyum vardır ve insanın günde 3-4 gram sodyuma ihtiyacı olur”.

M&F NOTU

20 üzerinden 15

İncelmek = 9

Protein, sağlıklı yağlar ve sebzelerle beslenmek (yüksek düzeyde glisemik karbonhidratlarla birlikte), yağlardan ve sudan çok hızlı kurtulmanızı sağlar.

Kas Yapmak = 6

Et, et, et… Ön bacaklarınız böyle şişer. Bu diyetin tek dezavantajı, antrenmanda size enerji verecek ve kaslarınızı olabildiğince dolduracak karbonhidratlar olmadığı için, düz ve yorgun görünmenize neden olmasıdır.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla