Popüler Diyetler – Akdeniz Diyeti

Hangi diyet ağırlık çalışanlar için daha uygun? İncelmek ve bol miktarda kas geliştirmek için en iyi diyeti bulmak amacıyla beş ayrı listeyi değerlendirdik…

YAZI: Jim Stoppani & Eric Velazquez

Kaslarınızın gelişimi için beslenmenin temel ilkelerine sıkı sıkıya bağlısınız, deli gibi antrenman yapıyor ve bugünlerde dünyayı saran hayatlarında spor yapmamış diyetisyenlerin diyet listelerine kahkahalarla gülüyorsunuz. Ama belki de bu listelerin hepsini bir kalemde silmemelisiniz. Bu diyetlerin bazıları gerçekten de epey yararlı olabilir. İşte bu nedenle, günümüzün en popüler beş diyetini değerlendirip, bunlara kütle kazanmanıza ve sıkılaşmanıza yardım etme özellikleri açısından not verdik. Gerçekten şaşırtıcı; ama sanki bu diyetlerin bazılarında sürekli tavuk göğsü yemeye değiyor gibi…

GENEL BAKIŞ

  • Bol miktarda meyve, sebze ve şarap tüketilir.
  • Proteinin çoğu balık ve kümes hayvanlarından alınır.
  • Kırmızı et ve et ürünlerinin miktarı nispeten düşüktür.
  • Yüksek düzeyde zeytinyağı tüketimi, kan şekerini kontrol altında tutar ve kolesterolü düşürmeye yardımcı olur.

pop11

ŞARAPÇI OLMAK

Kırmızı şarap, kalbe iyi gelen ve kanseri önleyen Resveratrol adlı bir antioksidan içerir. Düşük dozda Resveratrol kilo kaybına yardımcı olabilir ama spor salonuna bir şişe kırmızı şarapla gitmeye başlamadan önce aşağıdakileri bir düşünün.

  • Anahtar sözcük “düşük” doz; yani bir kadeh. Yüksek dozların kesinlikle çok daha farklı bir etkisi olur.
  • Şaraptaki kalorinin çoğu alkolden gelir, alkol de yağ kaybını yavaşlatır.
  • Ayrıca alkol testosteronu düşürür ve iştahı arttırır.
  • Çoğu şarabın her kadehinde (150 ml) yaklaşık 120 kalori vardır.
  • Bir kadeh Merlot şarabında 6-7 miligram sodyum bulunurken, standart bir Cabernet’de hiç sodyum yoktur.

M&F NOTU

20 üzerinden 13

İncelmek = 8
Zeytinyağına ve kabuklu kuruyemişler gibi diğer sağlıklı yağlara önem verilmesi, ayrıca karbonhidrat alımının sınırlanması (sebze ve meyve dışında), incelmek isteyenler için bu diyeti iyi bir seçenek haline getiriyor.

Kas Yapmak = 5
Genel anlamda proteine yeterince önem verilmiyor; kırmızı et, yumurta ve süt gibi temel protein kaynaklarının (kas geliştirmek isteyenler için geleneksel temel besinler) pek kullanılmaması, protein tozu alımını önemli ölçüde arttırmadan büyük miktarda kas yapmayı zorlaştırıyor.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla