Koşu Antrenmanınıza Eklemeniz Gereken 13 Harika Pilates Hareketi

Profesyonel bir koşucu ya da koşu bandında yarım saat geçiren biri de olsanız birtakım tamamlayıcı hareketler yapmanız gerekir. Pilates, koşu yapan kişiler için birçok fayda sağlayabilen egzersizlere sahiptir.

Çoğu zaman çoğu kişi koşuya direkt olarak başlar. Çok az kişi koşu öncesi gereken ısınma hareketlerine ve egzersizlere yer verir. Oysa ki her sporda olduğu gibi koşucular da antrenman öncesi ve sonrası birtakım egzersizlerle vücutlarında ısınma ve soğumayı gerçekleştirmelidirler. Bunun yanı sıra daha güçlü ve esnek bacaklara sahip olmak koşucu için altın değerindedir. Pilates hareketlerinin çoğu koşucuların daha güçlü ve esnek bacaklar kazanmasına yardımcı olur. Bu nedenle bu hareketlere tamamlayıcı hareketler diyoruz.

Koşu gibi sporlar çok fazla kendilerini tekrar ederler. Bu da koşucuların dikkat etmeleri gereken başka bir sorundur. Her koşuda temel olarak alt vücut kaslarınız çalışır. Bacak kasları ve kalçaarın yanısıra koşuda en çok zorladığımız bölgelerimiz ayaklarımızdır. Koşu gibi sporların tekrar eden durumu, yoğun baskı altında kalan bölgelerde bazen dengesiz gelişime sebep olabilir. Demek istediğimiz bir bacağınızdaki kas grubu daha yoğun çalışıp iyi dinlenemez ve kas onarımı gerçekleşemezse güçsüzleşebilir. Bu bacağınızı diğer bacağınız kompanse edebilir. Siz fark etmeden bu durum sakatlıklar ya da istenmeyen incinmelere sebep olabilir. Bunun olmasının bir diğer sebebi de çoğu zaman vücudumuzun bir yanının diğer yanına göre daha dominant olmasıdır.

Pilates hareketleri zayıf bölgelerinizi geliştirmek ve güçlendirmek için eşsizdir. Pilates; denge, temel güç, koordinasyon ve daha düzgün bir postür oluşturmak için mükemmel bir egzersiz türüdür. Pilates ile belirli kas gruplarını ve kasları hedef alıp onların üzerine yoğunlaşabilirsiniz. Tam da bu sebeple pilates, koşu ile uğraşanlar için harika bir tamamlayıcı egzersizdir.

Egzersizlere başlamadan önce son notlarımızı düşelim. Pilates, nefes alışverişlerinize ve duruşunuzla sürekli iletişim halindedir. Bu yüzden duruşunuz rahat ve dik olmalı, pelvis kaslarınızı ve karın bölgenizi doğru hareket ettirmeli ve hareketler sırasında nefesinizi doğru kontrol etmelisiniz.

Koşu İçin Tamamlayıcı 13 Pilates Hareketi:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla