Peter Putnam’ ın Göğüs Antrenmanı

Ünlü sporcular genelde geniş ve tümüyle gelişmiş göğüs kaslarına sahip olmazlar çünkü bu çoğu spor dalı için hiç de avantajlı bir şey değil. Fakat bir vücutçu, eğer “büyük” unvanı için yarışıyorsa, büyük bir göğüs yapısına sahip olması şarttır. IFBB’nin 1,70 boyundaki 90 kiloluk profesyonel sporcusu Peter Putnam, da bunlardan birisi ve daha büyük göğüs kasları için uğraş veriyor.

Peter’a göre herşey üst taraftan başlıyor: “Vücut geliştirmede göğüste odaklanılacak yer üst pektoral (göğüs) kaslar” diyor. “Üst göğüs kaslarının gelişmesiyle kalın bir görünüşünüz olur ve bu fiziğinize bir boyut katar. Sadece önden görüşünüze değil, hatta daha da önemlisi yandan görünüşünüze etkisi olur.” Putnam, ayrıca dumbbell’lardan bara geçmenin önemini vurguluyor: “Incline barbell press’in göğüs çalışması için en etkili egzersiz olduğuna inanıyorum. Kalınlık yaratıyor ve üst göğüs bölgesindeki kas oranını artırıyor.”

Peter’ın, antrenmanlar sırasında tekrar aralığı değişmiyor (maksimum büyümeyi sağlamak için 8-12 tekrar arası) ama ağırlıklar konusunun altını çiziyor: “Mantığınız, kaldırabildiğiniz maksimum oranda ağırlığı, maksimum süre çalışmak olmalı.”

pete

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla