Önceden Yorma mı? İstasyon Çalışması mı?

Zamanınız kısıtlıysa setler arasında çok az ya da hiç dinlenme olmayan tüm-vücut istasyon çalışmaları ilaç gibi gelecektir. Harcadığınız aşırı enerji sayesinde seans sonrasında da kalori yakmaya devam edersiniz ki bu duruma bilim insanları, egzersiz sonrası oksijen tüketimi adını vermektedir (EPOC). Peki, egzersizlerin sırası önemli mi? Brezilya’da yapılan bir araştırma, bu iki popüler metodu -önceden-yorma tekniği ve istasyon çalışması- karşı karşıya getirdi. Çünkü önceden-yorma tekniği, aynı kas grubu için yapılan ve ardından bir izolasyon hareketinin geldiği çok eklemli temel egzersiz içerirken, istasyon çalışması da her sette alt ve üst vücudu dönüşümlü olarak çalıştırır.

once1

Araştırmaya göre, egzersizlerin sırası EPOC miktarını etkilememektedir ama çalışma yoğunluğunuz bundan etkilenmektedir. Her setten en iyi verimi elde edebilmek için istasyon çalışmasında olduğu gibi alt ve üst vücudu dönüşümlü olarak çalıştırın. Böylece her kas grubunun diğeri çalışırken dinlenme fırsatı olsun. Diğer taraftan, her iki metotta da normal antrenman programınızın yarısı kadar bir zamanda büyük miktarda kalori yakarsınız fakat istasyon çalışması sizi biraz daha fazla zorlayabilir.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla