Muscle & FitnessFıtnessMotivasyon Manifestosu

Motivasyon Manifestosu

Söz konusu vücut geliştirme olduğunda iş sadece kafada bitmiyor. Antrenman motivasyonunuzu iki katına çıkardığı kanıtlanmış teknikler de yok değil. Daha iri, daha güçlü ve daha iyi bir fizik yaratmanızı destekleyecek esaslı spor motivasyon tüyolarıyla karşınızdayız.

Doğru Spor Salonu

Mümkün mertebe antrenman hedeflerinize en iyi uyan spor salonunu seçin. Kalabalık olmasın. Donanımlı olsun. Sizinle aynı hedefleri paylaşan insanların gittiği bir yer olsun. Dekorun, müziğin, sıcaklığın ve salondakilerin davranışları dahi bilinçaltınızda sizi salondan soğutacak etkiler yaratabilir. Seçtiğiniz fitness salonu evinize ya da iş yerinize de yakın olması önemli bir etken.

Yol ne kadar uzun olursa üşengeçlik ihtimali de o kadar artar. İşinizi sağlama almak için bir SporCard üyeliği alabilirsiniz. SporCard üyeliğiniz ile size en yakın spor salonu hangisiyse onu tercih edebilir, sisteme dahil olan tüm spor salonlarına dilediğiniz zaman check-in yapıp girebilirsiniz. İstanbul, İzmir ve Ankara’da yüzlerce salon ile anlaşması olan SporCard sayesinde doğru salonu bulmakta zorlanmazsınız.

Video İzleyin

YouTube’da hepsini izleyemeyeceğiniz kadar çok antrenman ve poz videosu var. Bazıları iyi müzik efektlerle kaliteli şekilde düzenlenmiş bilgilendirici ve eğlenceli videolar oluyor. Alakasız videolar da var. Eğlencesine bir şeyler izlemek de fena olmaz.

Makale Okuyun

FLEX, Muscle&Fitness ve Hers dergisindeki yazılar ve fotoğraflar her zaman ilham dolu! Gerçi siz bunu zaten biliyorsunuzdur.

Spor ve sağlıklı beslenme söz konusu olduğunda güvenilir bilgilere ulaşmak zor olabiliyor. Referanslarla desteklenmiş spor, beslenme ve takviyelerle ilgili sağlam bilgilere Supplementler.com ve Vitaminler.com bilgi bankaları üzerinden ulaşabilirsiniz. Bilgi kirliliği sorununuz da bu şekilde çözülmüş olur!

[products limit=”3″ columns=”3″ orderby=”rating”]

Ara Verin

Motivasyonunuz sönmeye başladığında yapılması gereken en iyi şey bazen hiçbir şey yapmamaktır. Evde oturun. Spor salonuna gitmeyin. En az bir hafta dambılları aklınıza bile getirmeyin ama iki haftayı geçmesin! Sonrasında hem bedenen hem de zihnen yenilenmiş ve squat barının altına girmek için sabırsızlanıyor olacaksınız. En iyi antrenmanlar bazen o verilen aralardan sonra çıkıyor.

Kayıt Tutun

Bir yere varmanız için önce nerede olduğunuzu bilmeniz lazım. Vücut geliştirme için de bu böyle. Setleri, tekrarları ve ağırlıkları bir günlükte kaydedin. Gelişim fotoğrafları çekin. Düzenli aralıklarla vücut ağırlığınızı tartın, kaslarınızın ölçüsünü alın. Tüm bunlar sizi ileriye daha sağlam adımlarla götürmeye yarayacaktır. Üstelik kısa vadeli hedefleriniz yavaşladığında, bu kayıtlar sayesinde uzun vadeli hedeflerinizi hatırlar ve doğru yolda olduğunuzu görerek bastırırsınız.

Uzun Vadeli Bir Hedef Koyun

Önümüzdeki 18 aya yayılan bir hedef belirleyip hedefin süresini kararlaştırın. Bu hedef için belki de fazladan 5 kilo kaldıracak ya da kötü formda yaptığınız 10 kiloyu düşüreceksiniz. Erkekler fizikte kupa kazanmak neden olmasın? Hedefiniz her ne olursa olsun, ayrıntılarıyla yazın ve sonuna kadar durmayın.

“Spor ve Diyet Hedeflerinize %5 Adımda Ulaşın” adlı makalemizden ilham alın!

Rahatınızı Bozun

Birine çıkma teklif etmekten paraşütle atlamaya kadar normalde yapmaktan çekindiğiniz bir şey yapın. Peki, bunların barbell row ya da walking lunge ile ne alakası var? Kişisel sınırlarınızı esnetmek özgüveninizi perçinleyerek daha önce yapamam diyerek el çektiğiniz şeyleri yapma cesareti kazandırır. Bu da dolaylı olarak salonda denemekten korktuğunuz şeylere asılmanıza yardımcı olur. Hangi çılgınlığı seçeceğiniz konusunda emin değilseniz, keyif alacağınızdan emin olduğumuz 10 ekstrem spor önerimize buyurun göz atın!

Engelleri Aşın

Psikoloji profesörü Dr. Gabriele Oettingen, Pozitif Düşünmeyi Düşünmek: Motivasyonun Yeni Bilimine Yakından Bakış adlı kitabında başarıyı gözünden canlandırmanın durumu kurtarmadığını söylüyor. Aynı zamanda engelleri tespit edip aşmanız da lazım. Mesela yanlış antrenman partneri, bayatlamış bir rutin, gevşeyen bir odak… Bunlar bazen tespiti zor stres kaynakları da olabiliyor. Sizi aşağı çeken ilişkileri, alışkanlıkları ve düşünce biçimlerini gözden geçirin. Sonrasında yolunuza taş koyan bu engelleri hayatınızdan çıkartın.

Uyku Kontrolü

Uykuya dalmadan önce yatakta uzanırken ertesi günün antrenmanına odaklanın. Olabildiğince fazla ayrıntıyı zihninizde canlandırın: spor salonu, giysilerinizi, arkadaşlarınızı vb. Ama koklayın, duyun ve hissedin de. Eğer yapacağınız büyük bir hareket varsa gerçekçi bir şekilde hayalini kurun. Bu şekilde rüyalarınıza müdahale ederseniz, bilinçdışı beyniniz bu rüyaları gerçeğe dönüştürmede size yardımcı olacaktır. Kaliteli bir uyku için başınızı yastığa koyduğunuz andan itibaren zihninizi hazırlamaya başlamanız gerekir.

Antrenman Planlarınıza Bağlı Kalın

Antrenmanda başarmak istediklerinize yoğunlaşın. Bu ister daha yüksek ağırlıkla tekrar tamamlamak olsun, isterse pump için zorladığınız son bir drop set (ya da ikisi). Bench press’te 125 kiloyla 10 tekrar gibi çok spesifik bir hedefiniz varsa bunu not edin ve tekrar tekrar bakıp odaklanabileceğiniz bir yere asın.

Ekip Olun

En zor setlerinizde size bir el verecek olan insanlar varken neden sadece öz motivasyonla yetinesiniz? Antrenman partneri bulmak, personal trainer tutmak ya da salondaki birinden gözcülük etmesini istemek kendinize bir destek aradığınız zamanlardan ihtiyacınız olan en doğru şey olabilir.

Rutini Bozun

Can sıkıntısı motivasyonu öldürür. Antrenman şevkinizi yenilemek için her defasında yeni bir şey yapın ya da toptan yenileyin. Hareketleri ya da hareket sırasını veya tekrar aralıklarını değiştirebilirsiniz. Spor salonundan uzaklaşıp açık hava antrenmanı yapmak ya da başarısı kanıtlanmış çeşitli egzersiz rutinler bulmak iyi gelebilir.

Zoru Sona Bırakın

Zayıf kalmış bir kas grubunuz (mesela baldır) ya da zorlandığınız bir hareket (mesela front squat) varsa, bunları kuvvetiniz, hevesiniz ve enerjiniz zirvedeyken yapın. Bunları rutinin en hayati unsuruymuş gibi görün. En kolay ya da zevkli olanları ise (mesela curl) sona bırakın ve antrenmanın sonunda bunu bir ödül gibi görün.

Yarışın

Size uyumlu bir partnerle çalışıyorsanız, birbirinizi yenmeye çalışın. Ama her defasında eski halinizi yenmeye çalışıyormuşsunuz gibi düşünün. Yeni kişisel rekorlar, yeni hareketler ya da daha az dinlenme arası gibi ufak denemeler yapın ve her antrenmanı eğlenceli bir müsabakaya çevirin.

Değerlendirin

Hedeflerinize eriştiniz mi? Kaslarınızın gelişmesi ya da yağlarınızın erimesi için elinizden gelen her şeyi yaptınız mı? Cevap hayırsa, bir sonraki antrenmanınızda değişikliler yapın. Bu farklı şeyler giymek gibi ufak bir değişiklikten farklı hareketler denemeye kadar gidebilir. Başarı da başarısızlık da motivasyon kaynağıdır. Başarısızlıktan nasıl kaçınır, başarıyı nasıl elde edersiniz? Yaptığınız her antrenman, bir sonrakinde yapacaklarınızın teminatı olsun!

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!