Muscle & FitnessFıtnessMotivasyon Manifestosu II

Motivasyon Manifestosu II

Vücut geliştirme şevkinizi ve başarınızı sürekli olarak dinç tutmak yaptığınız spordan çok daha hızlı verim almanızı sağlar. Spor motivasyon ile birleştiğinde sürekli ve kalıcı hale gelir. Bu noktada spor yapmak için aldığınız kararları gözden geçirmeniz gerekecektir. Çünkü sizi spor salonuna götüren nedenler ve motivasyon kaynağınız sağlam olmadığında antrenmanlarınızı ertelemeye başlar ve en nihayetinde sporu tamamen bırakmaya kadar gidebilirsiniz. Kısacası, spor yapmaya başlamak istiyorsanız sizi kısa vadede motive eden yöntemlere veda etmeniz ve kendinize spor için motivasyon yolları bulmanız gerekir.

Spor ve motivasyon denklemini en iyi şekilde kurabilmeniz için sizi perçinleyecek motivasyon adımları atmaya devam ediyoruz. Motivasyon manifestomuzun ikinci bölümünde daha da güçlü bir fizik ve zihin için esaslı tüyolarla karşınızdayız.

Enerji Alın

Antrenman öncesi içeceği ya da kafein hapıyla enerjinizi arttırabilir ve son setin son tekrarına kadar motive kalabilirsiniz.

Gelişiminizi Takip Edin

Giyilebilir fitness takip cihazıyla kardiyonuzu takip edin. Bu sayede bir öncekinden daha iyisini yapmaya motive olursunuz.

Gözünüzde Canlandırın

Altı yıllık Mr. Olympia saltanatı boyunca Dorian Yates antrenmandan saatler önce yapacağı bütün setleri gözünde canlandırdığını söylüyor. Canlandırmak insanın en güçlü araçlarından biridir. Zihninizde görün, hissedin ve bu bir alışkanlığa dönüşene dek tekrar edin.

Ufak Rutin Değişiklikleri Yapın

Rutinle çalışmak her zaman işe yaramıyor. Daha iyi sonuçlar için bazen farklı şeyler yapmanız lazım. Chicago Bulls takımı altı dünya unvanı kazandığında, takım baraj maçları için ayakkabılarını beyazdan siyaha değiştirmişti. Görsel bir hatırlatıcı niteliği taşıyordu. Bugünse işler daha farklı. Bu yeni bir spor kıyafeti ya da antrenmana normalden iki saat önce gitmek olabilir. Bazen çok ufak bir değişiklik kocaman bir fark yaratabilir.

Pozitif Olun

Sevdiğimiz şeyleri yapmaya daha şevkli oluruz. O yüzden antrenmanı daha zevkli bir hale getirmeye çalışın. Salonda yeni arkadaşlar edinin. En sevdiğiniz ayakkabılarınızı ağır squat günlerinde giyin. HIIT kardiyo sırasında en sevdiğiniz podcast programını dinleyin.

Müzik Dinleyin

Motivasyon müziklerinin antrenman başarısını yükselttiği çalışmalarca sabittir. Kulaklık takın ve en zorlu setinizde sizi enerjik kılan şarkılar dinleyin.

Sinirlenin

Bir makineye ya da barı sinirlenmek herkese göre bir şey değil ama dövüş ya da kaç içgüdüsünü aktive etmenin kuvveti arttırdığı bilimsel bir gerçektir. Bazı powerlifter’ların barı kavramadan önce kendilerine tokat atmaları ve hareketten önce “kükremeleri” bu yüzdendir. Kan basıncınızı arttırmak için kesin olan bir şeye odaklanma stratejisi de zorlandığınız tekrarları çok daha kolay tamamlamanıza yardımcı olabilir.

Telefona Bakın

Set aralarında telefon ekranına bakmanızı tavsiye etmek çok doğru gelmese de, madem bakacaksınız dikkatinizi dağıtmasına izin vermeden bakın bari. Onun yerine fotoğraflara, motivasyon sözlerine ya da hedef listenize bakın ve odağınızı perçinleyin.

Dış Destek Alın

Eğer biriyle antrenman yapıyorsanız, size “Sen yaparsın!” desin!

İç Destek Alın

Kendinizi motive etmek için ne gerekiyorsa yapın. Bu bazen bir alıntı olabilir. Bazen bir fotoğraf. Bazen tekrar hedefinizi gösteren bir tablo. Bazen de bu güçlü iradeniz ve başarma hırsınız olabilir.

Kendinizi Ödüllendirin

Tıpkı köpekler gibi insanlar da pozitif yaptırım olduğunda daha kolay alışkanlık ediniyorlar. Charles Duhigg’in Alışkanlığın Gücü: Hayatta ve İşte Yaptıklarımızı Neden Yapıyoruz adlı çok satan kitabında, hedeflerimizi tamamladığımızda kendimizi ödüllendirerek nörolojik bir manipülasyon yapabileceğimizi söylüyor. Köpeklere verilen ödül mamaları gibi kendinize ufak ödüller verin. Mesela tüm tekrarlarınızı tamamladıktan sonra sevdiğiniz antrenman sonrası yiyeceğini yemek, kardiyo günlerinde sevdiğiniz dizinin bir bölümünü izlemek ya da yeni bir kişisel rekor kırdıktan sonra sizde önemli bir yeri olan bir şarkıyı dinlemek. Beyniniz bu küçük keyfi, “ödülün” başarı getirdiği şeklinde işleyerek alışkanlık edinmenize ve dolayısıyla daha çok başarı göstermenize yardımcı oluyor.

Dediğinizi Yapın

Antrenman günlüğü tutuyor, internette foto, video ve istatistiklerinizi paylaşıyorsanız kayıt tutuyorsunuz demektir. Bu da zamanla karşılamanız ve gelişmek için devam ettirmeniz gereken bir standart yaratır. İlaveten, Instagram gibi sosyal medya mecralarında beğeni almak daha üstün bir motivasyon verebilir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!