Metabolizmanızı Hızlandıracak Yağ Yakıcı 5 Beslenme Önerisi

Bu beslenme önerilerini dinleyerek onca emekle inşa edilen kaslarınızı ortaya çıkarın…

Genetiğinizin metabolizma performansınızı belirlediği bir gerçektir ancak doğru yiyeceklerle beslenerek metabolizmanızın vitesini yükseltmesini sağlayabilirsiniz. İşte size yağ yakıcı sistemlerinizi devreye sokacak “bir tutam” besinin listesi. Diyetinize bu gıdaları ekleyerek ve sadık kalarak karın kaslarınızı ortaya çıkarın.

ESMER PİRİNÇ
brown-rice_0
Esmer pirinç tam tahıllı bir besindi; tam tahıllı yiyecekler yıkılması, işlenmiş tahıllardan daha fazla efor gerektirir. Böylece daha fazla yağ yakmanızı sağlar. Esmer pirinç, beyaz pirincin aksine, kabuğundan ve kepeğinden ayrılmamıştır. Böylece doğal olarak tüm tahılları barındırır. Ayrıca protein, tiyamin (B1 vitamini), kalsiyum, magnezyum, lif ve potasyum içeriğiyle beslenme düzeninizde mutlaka bulunması gerekir.

YUMURTA BEYAZI
egg-whites

Beslenme planınızın bir başka temel taşı olması gereken yumurta beyazı, protein bakımından çok zengindir ve kalorisi düşüktür. Ayrıca kolesteral ya da yağ içermez. Bir diğer özelliği de dallı zincirli amino asitler bakımından zengin olmasıdır ki bu metabolizmanızın canlanmasını sağlar. Ayrıca içerdiği riboflavin (B2 Vitamini) sayesinde vücudunuzun daha fazla karbonhidrat, yağ ve protein kullanmasını sağlar.

TAVUK GÖĞSÜ

grilled-chicken-potatoes-green-beans
Tavuk yağsız bir ettir, yağsız etler demir bakımından zengindir. 3-4 servis demirce zengin gıdayla beslenmek demir eksikliğini engeller. Demir eksikliği metabolizma hızını düşüren bir problemdir. Ayrıca tavuk çok az yağ ve bol miktarda protein içerir. Eğer kaslarınıza daha fazla kütle eklemek istiyorsanız, ızgara tavuk size çok yardımcı olacaktır. Stresli misiniz? Tavuk yiyin! Tavuk içerdiği B5 vitamini sayesinde sinirler üzerinde sakinleştirici bir etkiye sahiptir.

KIRMIZI BİBER

pepper-steak-recipe_0
Emory Üniversitesi Tıp Fakültesi klinik öğretim üyesi Scott Isaacs, “Kırmızı biber, metabolizmanızın hızını yükselten bir kimyasal olan kapsaisin içerir,” diyor. Kapsaisin ayrıca kan şekerini ve kolesterolü düşürür. Yüksek kan basıncının düşmesine yardımcı olur ve endorfin, serotonin gibi depresyon ve ruh halinizi kontrol eden beyin kimyasallarının salgılanmasını tetikler. Eğer bunlar sizi tatmin etmediyse, kırmızı biber ayrıca iştahınızı kontrol altına alır, sağlıksız aşermelerinizin önüne geçer ve hatta seks performansınızı yükseltir. Dr. Isaacs bahsettiğimiz faydalardan yararlanmak için her gün bir öğününüze 1 yemek kaşığı çekilmiş kırmızı biber atmanızı öneriyor.

SU
water-workout

Son olarak susuz kalmayın! Klinik Endokrinoloji ve Metabolizma Dergisi’nde yayınlanan bir çalışmada, su tüketiminin, sağlık bir insanda metabolizma hızını %30’a kadar artırdığı belirlendi. Yeterince su içmek vücudun sıvı dengesini ayarlamasına yardımcı oluyor bu da hazmı ve besin yapıtaşlarının vücutta taşınmasını kolaylaştırıyor. Dahası, su içmek o çok zorlandığınız son tekrarı yapabilmenizi sağlayabiliyor. Spor salonunda terlediğinizde su kaybedersiniz. Eğer kaslarınıza yeterince su ulaşmazsa yorulurlar. Kaslarınıza yeterince suyun ulaştığından emin olun ve antrenmanınızı tamamlayabilmek için fazladan enerjiye kavuşun!

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla