Meşakkatli Bir Antrenman Sonrası Hemen Yapmanız Gereken 4 Şey

Tebrikler, az önce gayet meşakkatli bir seti bitirdiniz! Şimdi, eve koşup televizyonun karşısına yığılmadan önce öğrenmeniz gereken, “bedeninizin yakıt ikmali yapması ve yenilenmesine yardımcı olacak” birkaç egzersiz-sonrası hareket var, diyor Uluslararası Spor Bilimleri Birliğinin Sağlık Direktörü sertifikalı kişisel antrenör John Rowley.  Bu olumlu alışkanlıklara bir göz atın ve sonra harekete geçin!

Kaybettiğiniz suyu geri alın

İdeal olarak, egzersiz sırasında suyunuzu yudumluyor olmalısınız; fakat bitkinlik ve baş dönmesini engellemek için egzersiz sonrasında kaybettiğiniz suyu geri almak da kesinlikle çok önemlidir. Medifast’in kurumsal diyetisyeni Alexandra Miller’ın söylediğine göre, “Egzersizin zamanı, süresi ve yoğunluğu sıvı kaybını etkileyebilir.” Genel olarak iyi bir tavsiye, egzersizden sonra yaklaşık en az 237ml su içmenizdir.

Esnetin

Vücudunuz size matın üzerinde geçirdiğiniz o huzurlu zaman için teşekkür edecektir. “Esneme, zorlanmış kaslara giden kan akışını arttırmaya destek olabilir, bu da daha sonra hamlamayı hafifletmeye yardımcı olur” diyen Rowley, her bir hafif esnemeyi yaklaşık 20 saniye boyunca sürdürmek gerektiğini savunuyor. Güvenin: Bu, ertesi sabah yataktan kalkmayı çok daha kolay hale getirecektir.

Yüzünüzü Yıkayın

Soğuduktan sonra duşa girin – ya da en azından lavaboya gidin. Danbury, Connecticut’tan dermatolog Doktor Mona Gohara, “Egzersizden hemen sonra yüzünüzü yıkamak çok önemlidir.” “Makyaj ve günlük güneş kremi ile karışan ter ve yağ, kötü bir gözenek tıkayıcı bir kombinasyondur.” Gohara, kirleri soyup atmak için bunun gibi nazik bir arındırıcı temizleyici kullanmanızı öneriyor.

Bir şeyler yiyin

Egzersiz sonrasında başka hiçbir şey yapmasanız bile bir şeyler atıştırın. “Vücudunuzun düzgün bir şekilde iyileşmek için besinlere ihtiyacı var” diyor Miller. Proteinle birleştirilmiş karbonhidratlar en iyi şansınız. Miller, üzerine fındık yağı sürülmüş bir parça taze meyve veya sebze gibi sağlıklı kombinasyonlar öneriyor. Ya da haşlanmış yumurta ile birlikte taze domates dilimlerini veya tatlandırılmamış badem sütü, protein tozu ve dondurulmuş dutsu meyvelerle yapacağınız smoothie’leri (meyve pürelerini) deneyin. Gerekli karbonhidrat ve protein miktarları kişiden kişiye göre değişiyor ve hem Miller hem de Rowley, vücudunuzun en iyi neyi tolere ettiğini belirlemek için en iyisinin yiyecek ve içeceklerle denemeler yapmak olduğu konusunda hemfikirler. Rowley, “Sizin için en iyi oranı bulana kadar karbonhidrat ve proteinleri 10 gram kadar arttırıp azaltın” diyor.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

2 Yorum

  1. Geri bildirim: Meşakkatli Bir Antrenman Sonrası Hemen Yapmanız Gereken 4 Şey | Antrenman.org

  2. Geri bildirim: 8 Muhteşem Hareket ile Kalçalarınızı Yaza Hazırlayın | Muscle & Fitness Türkiye

Yorum Bırak

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla