Melih Coloğlu’ndan Kas Oranınızı Arttırmak İçin 6 Etkili Tavsiye

Kas oranınızı arttırmanın birden çok yolu vardır. Bu yollardan en etkili olan 6 tanesini Melih Coloğlu şöyle sıraladı:

1. Kas hacminizi artırmak için kaliteli beslenin.

Clean Bulking de denilen bu yaklaşımda kas hacminizi artıracak düzeyde kalori alımınızı artırıyorsunuz. Buradaki amaç “kaliteli kütle” kazanmaktır ki, bu şekilde kas oranınız artarken yağ oranınız düşük kalmaktadır. Bunu yağsız proteinler, iyi karbonhidratlar ve sağlıklı yağlardan oluşan bir diyeti takip etmekle elde edebilirsiniz. (Bunların değeri kişinin kilosu, yağ oranı, aktivite düzeyi ve yaşam şekline göre belirlenmektedir.)

2. Bol bol su için.

Kaslarımızın %80’i sudan oluşur. Kaslarımızı dolgun gösterecek uygun miktarlarda su tüketmeliyiz ki bol bol su içmek kaslarımıza besin akışını sağlayıp, toparlanma deneyimimizi iyileştirir.

3. Yağsız protein tüketin.

Hindi, tavuk göğsü ve balık gibi yağsız proteinler tüketin.

4. Daha çok kas = Daha çok yakıt.

Kas oranınızı korumak için iyi besinlerden yeterince kalori almazsanız kaslarınız katabolik duruma geçer ki bu durum kaslarınızın kendini koruması ve yenilemesini zorlaştırır.

5. Abur-Cubur.

Arada bir abur-cubur tüketiyorsanız, kas oranınızı artırmanın, fazla kalorilerinizin yağa dönüşme olasılığını azaltacağını unutmayın. Ancak abartmaya gerek yok. Unutmayın ne kadar büyürseniz kötü kalorilerden gelenlerde dâhil daha çok kalori yakacaksınız.

6. Antrenman yoğunluğu.

Kaliteli kalori alımınızı arttırdıkça, kaslarınızı iyi bir toparlanma için gereksinim duyduğunuz iyi besinlerle desteklersiniz. Bunun anlamı antrenman yoğunluğunuzu, direnç ve/veya kaslarınızın baskı altında kaldığı süreyi uzatarak artırmanız gerektiğidir. Bu şekilde kendinizi zorlayabilirsiniz. Kaslarınızı sürekli şaşırtmanız gerektiğini unutmayın.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla