Maksimumun Cazibesi

Ağırlık dünyasına yeni adım atanlar için ağır bir yükün altına girip tüm gücüyle itme dürtüsü karşı konulmaz olabilir…

Ağırlık dünyasına yeni adım atanlar için ağır bir yükün altına girip tüm gücüyle itme dürtüsü, özellikle de herkes “Eee, bench press’te ne kadar kaldırıyorsun?” diye soruyorsa karşı konulmaz olabilir. Ama acemi bir sporcu olarak böyle bir zorlamaya hazır olmadığınızı ve sakatlanarak çabucak devre dışı kalabileceğinizin farkında olun.

1 RM (tek tekrarda kaldırılabilecek maksimum ağırlık) denemesi yapmadan önce, en az altı ay sürekli bench press yapmış olmalısınız. Bu süre zarfında, YMCA Bench Press Testini deneyebilirsiniz.

Bir barbell’e 36 kg yükleyin ve bir saniyede aşağı, bir saniyede yukarı şeklinde bir tempoyla yorulana kadar çalışın. Ardından toplam tekrar sayınızı şu denkleme uygulayın: 3.16 x tekrar sayısı + 39.9 = 1RM (tek tekrardaki maksimum bench press ağırlığı). Çıkan sonuç pound cinsindendir; kg’yi bulmak için sonucu 2.2’ye bölün. Örneğin, 36 kilogramla 30 tekrar yapabiliyorsanız, bir tekrardaki maksimumunuz yaklaşık 60 kilogramdır.

Herkese duyurmak istemeseniz de, en azından kafanızda bir fikir oluşur.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla