Mağara Adamı Gibi Beslen – III

Taş devrinde yulaf ezmesi ya da esmer pirinç olmaması Neandertal atalarımızı tarihe adlarını yazdırmaktan alıkoymamıştı. Zaten tahıla da ihtiyacınız yok…

YAZI: Shawn PERINE

Kas yapmak isteyen ama zor gelişenlere Welbourn, geleneksel Taş Devri öğününe sütü de eklemelerini tavsiye ediyor (tercihen pastörize edilmemiş ama öylesini bulmak zordur).

Protein ve kalori yönünden zengin olan süt ve süt ürünleri ayrıca insülin artışına da neden olabilir, üstelik içerdikleri whey proteini hızla sindirilerek onları mükemmel antrenman sonrası öğünler haline getirirler. “Birlikte çalıştığım bir çocuk günde 4 litre süt eklenmiş Taş Devri diyetini uygulayarak 20 haftada 75 kilodan 100 kiloya çıktı,” diyor Welbourn. “Aynı dönemde squat’ta da 75 kilodan 184 kiloya çıktı.” Eğer Taş Devri diyetini harfiyen takip etmek istiyorsanız o zaman yorucu bir antrenmanın ardından protein ihtiyacını karşılamak için yumurta beyazı, ton balığı ya da başka bir balık tüketin.

Her şeye rağmen spor salonundaki performansınızı maksimum yapmak istiyorsanız size Taş Devrine ara verip bir whey proteini almanızı tavsiye ederiz.

mag5DİYETE BAŞLAMAK

Eğer diyete başlamayı kafanıza koyduysanız aşağıdaki Taş Devri diyeti örneğine bakarak neler yiyip yiyemeyeceğinizi öğrenin. Ardından bir haftalığına bu diyeti uygulayın. Bu değişikliği yapan çoğu kişi bir iki günlüğüne yemeklerden sonra şişkinlik gibi farklı şeyler hissedebilir, o nedenle tam bir hafta sürdürerek bunun size uygun olup olmadığını anlayabilirsiniz.

Kendi yemeğinizi yapmaya ve doğal beslenmeye alışık olsanız bile, başta, muhtemelen şaşırtıcı derecede zor olduğunu göreceksiniz. Alışkanlık gereği sabahları yulaf ezmesi akşamları ise esmer pirinç aklınıza gelecek ya da yola çıktığınızda protein barı almak isteyeceksiniz. Bu dürtülere dur deyin.

Buna ek olarak eğer Taş Devri diyetini harfiyen uygulamak size uymuyorsa John Welbourn’un yolundan giderek onu kendinize uygun şekilde yeniden tasarlayın. Tabii ki yine işlenmiş besin ve tahıldan uzak duracaksınız ama amacınız kilo verip kas yaparken bir yandan da enerji seviyenizi üstte tutmak ise biraz patates ve yer elması ekleyebilirsiniz.
Eğer kilo alma evresindeyseniz tam yağlı süt eklemek ihtiyacınızı giderebilir. Fakat eğer şekle girmek ya da kondisyon seviyenizi üstte tutmak istiyorsanız belki de ihtiyacınızın tam karşılığı Taş Devri diyetidir.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla