Laboratuvardan Spor Salonuna : Su İle Güç Artırma

Susuzluğunuzu gidererek gücünüzü %10 arttırabilirsiniz…

GERÇEK

Vücudu susuz bırakmamak, yeterli miktarda su ihtiyacını karşılamak sadece sağlık açısından ve kaslarınızı dolgun tutmak için değil, kas gücü açısından da önemlidir.

ARAŞTIRMA

Çeşitli klinik deneylerde, dehidrasyonun (su kaybı) kas gücü üzerindeki etkileri incelendi. Old Dominion Üniversitesi’ndeki (Virginia) bir araştırmada, ağırlık çalışan erkeklerin bench press’te bir tekrarda kaldırabildikleri maksimum ağırlığı (1 RM) hidrate (su ihtiyacı karşılanmış) ve dehidrate (susuz kalmış) konumda karşılaştırdı.

Connecticut Üniversitesi’nin (Storrs) bir araştırmasında da ağırlık çalışan erkeklerin normal hidrate ya da dehidrate durumdayken, (1 RM)’lerinin yani bir tekrarda kaldırabildikleri maksimum ağırlık miktarının %80’ini kullanarak yaptıkları altı set squat sırasındaki toplam tekrar sayıları kıyaslandı.

Chicago State Üniversitesi’nin 2008 tarihli bir araştırmasında ise, deneklerin normal hidrate ve dehidrate durumlardaki kas güçleri test edildi.

BULGULAR

Old Dominion’daki araştırma, deneklerin dehidrate (susuz) durumdaki 1 RM’lerinin, normal düzeyde hidrate oldukları zamandan %10 kadar az olduğunu ortaya çıkardı. Ayrıca denekler ne kadar yağsızsa, dehidrasyonun da güçlerini o kadar azalttığı görüldü.

Connecticut Üniversitesi bilim insanları, denekler dehidrate olduklarında, altı setin çoğunda squat’ı normal düzeyde hidrate olduklarından daha az sayıda tekrarla tamamladıklarını belirtti. Chicago State araştırmacıları da, denekler dehidrateyken kas güçlerinin, normal düzeyde hidrate oldukları zamana göre %20 kadar azaldığını gördü.

SONUÇ

Yeterli miktarda sıvı tüketmezseniz, kas gücünüzde ve dayanıklılığınızda azalma tehlikesiyle karşı karşıya kalırsınız. Bütün bunlar da kas büyümesi üzerinde olumsuz etki yaratır.

UYGULAMA

Sporcuların çoğu, dehidrasyonun sadece maraton koşucularının sorunu olduğunu düşünürler. Ama durum pek de öyle değil. Dehidrasyonun, gücü %10 azalttığını gösteren araştırma, bunun aynı zamanda deneklerde vücut ağırlıklarının da %1,5’ini kaybetmelerine neden olduğunu da ortaya koydu. Yani 81 kiloluk bir adam için bu 1,2 kilo demek. Ağırlığınız her gün birkaç kilogram değişiyor mu? Buna inansanız iyi olur. Ağırlığınız bu kadarcık azalsa bile, gücünüz %10 kadar gerileyebilir. Şöyle düşünün: Hidrate olmak, gücünüzü hızla %10 arttırabilir! Hidrate durumda kalmak için her gün yaklaşık 4 litre su için.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla