Kreatin ile İlgili Bilmeniz Gereken Her Şey

0

Sporcular kreatini genellikle kas yapım aşamasını daha verimli hale getirmek için kullanıyorlar. Yine de kreatin ile ilgili kafalarda soru işareti oluşmasına sebep olan, bir türlü sonuca varılamayan birçok konu var.

Günlük doz nasıl olmalı? Kreatini başka besinlerle birlikte mi tüketmeliyiz? Kreatinin etkileri ve yan etkileri nelerdir?

Bu tip sorular henüz herkesin kafasında netlik kazanmış değil.

Biz de bu soruları sizler için maddeler halinde listeleyerek cevapladık.

Image result for creatine

Beslenmenizi Düzene Sokmadan Kreatin Almayın

Diyet supplementlerin işe yararlılığının görülebilmesinde en etkili faktördür. İşlenmemiş gıdalardan oluşan, sürekli fast food tükettiğiniz bir diyet ile ilerliyorsanız kreatinin etkisini gözlemleyemeyebilirsiniz. Protein alımınıza özen göstererek işlenmemiş gıdalara, meyvelere ve sebzelere ağırlık verin.

Kreatin Yalnızca Bir Takviye Değildir, Besinlerde de Bulunur

Kreatini yalnızca bir takviye olarak düşünmeyin. Et, balık ve birçok kaynakta kreatin bulunur. Takviye olarak kreatin tüketilmesinin sebebi ise besinlerden alınan kreatinin kas yapımaya etki edemeyecek kadar az miktarda olmasıdır. 5 gram kreatin için, 1 kilodan fazla balık tüketmek gerekebilir…

Yükleme Yapmadan Sürekli Kullanım En Etkili Sonucu Verir

Kreatin kullanmaya başlarken yükleme yapılması gerektiğini birçok kaynakta görürsünüz. Bilimsel araştırmalar ise bunun performans odaklı bir müsabakaya hazırlık olmadığı takdirde pek gerekli olmadığını gösteriyor.

İhtiyacınız olan doz, antrenman yapmadığınız günler de dahil olmak üzere günlük 3-5 gram kreatin monohidrat. Diğer kullanım yöntemleriyle zaman harcamayın.

Kreatin Vücutta Su Tutar

Kreatin kas yapmayı hızlandırabilir. Ancak kas yaparken vücudunuzda suyun da artacağını unutmayın. Özellikle ilk kullandığınızda 1-1,5 kilo su tutabilirsiniz.

Kreatin alıp spor yapmasanız dahi kreatin vücudunuzda su tutacaktır.

Kreatini Karbonhidratlarla Tüketmek Faydalıdır

Kreatinin karbonhidratlarla birlikte alınması (basit şekerler de dahil) kreatinin emilimini arttırdığı için oldukça yararlıdır.

Kreatin Monohidrat Dışındaki Kreatin Takviyelerine İhtiyacınız Yok

Diğer kreatin çeşitlerinin işe yararlığı bilimsel çalışmalar tarafından yeteri kadar desteklenmiyor. Bu nedenle kreatin alırken, kreatin monohidrat almaya özen gösterin ve paranızı boşa harcamayın.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz