Koşucular İçin Pilates

Koşuyor musunuz? Peki, daha güçlü ve esnek bir vücutla uzun süre koşmak ister misin?

Cevabınız evetse size güzel bir haberimiz var. Koşu antrenmanınıza ekleyebileceğiniz doğru pilates hareketleri, sakatlanma riskinizi azaltmada ve koşu performansınızın hızı ile mesafesini arttırmada size yardımcı olabilir.

Pilatesin Gücü

1920’lerin başında Joseph Pilates tarafından kurulan bu esneklik talimi uzuvları güçsüzleşen Birinci Dünya Savaşı gazilerine yeniden kuvvet kazandırmak içim uygulanıyordu. Şimdiyse Oakland Raider takımından Antonio Brown ve Philadelphia Phillies takımından atıcı Jake Arrieta gibi yıldız oyuncuların kaslarını güçlendirmek ve yaptıkları sporda ustalaşmak için yaptıkları bir şey. Savaş gazilerine güç kuvvet kazandıran bu disiplin haliyle koşucuların da işine yarayacak faydalara sahip.

Koşmanın mükemmel bir kardiyovasküler egzersiz olduğuna şüphe yok. Fakat uzun vadede sadece tek başına yaptığınız bu faydalı ve keyif veren egzersiz, diğer prensiplerle desteklenmediğinde (özellikle esneklik çalışmaları ve kuvvet antrenmanları) eklem ve bağ dokularda yaralanmana sebep olabilir. Özellikle vücudunda belirli asimetrisi olan bireyler için (kalça, diz eklemi, ayak bileği hizalanma problemleri olan ve basış sıkıntısı olan kişiler için) problem yaratabilir.  Evet bacaklarımızla koşuyoruz fakat güçlü merkez bölge kasları, bitiş çizgisine ulaşmanda kritik rol oynayabilir.

pilates matı alırken dikkat edin

Vücut Asimetrisi nedir?

Vücut asimetrileri zayıf vücut mekaniği sebebiyle artar. Yani siz egzersiz yaparken, farkında olmadan bazı kaslarınızı daha fazla kullanırken, bazıları daha az kullanmaya devam edersiniz. Bu da vücudun kas dengesinin bozulmasına ve dolayısıyla bu dengesizlikte kendini bel ağrısı, diz ve kalça eklem rahatsızlıkları gibi çeşitli problemlerle göstermeye başlar. Aynı zamanda kas ve bağ dokuda aşırı gerilme ve çekme yaratarak koşucuların performansını etkileyecek çok çeşitli sorunlara da yol açabilir.

Koşucular Neden Pilates Yapmalı?

Pilates bedeni içten dışa çok yönlü çalıştıran ve geliştiren mükemmel bir egzersiz yöntemidir. Uygulayacağınız mükemmel planlanmış pilates egzersizlerinizi, yüzeysel kasların ötesine geçmek için tasarlayabilirsiniz. Pilates ile daha güçlü ve esnek bir omurgaya ve merkez bölge kaslarına sahip olursunuz, toparlanma sürecinizi hızlandırır ve yaralanmalardan daha hızlı iyileşerek çabucak kurtulursunuz.

pilates-hareketleri

Pilates ile Duruşunuzu Sağlamlaştırın

İyi bir koşu performansı için duruş başarının en önemli bileşenlerinden biridir. Düzgün bir postür ve doğru duruş ise güçlü merkez bölge kasları ile mümkündür. Pilates gövde kaslarınızı ve özellikle pelvis kaslarını destekleyip güçlendirerek kuvvetli merkez bölge kaslarına sahip olmanızı sağlar. Bu da sonuç olarak duruşunuz, tekniğiniz ve dengeniz açısından pozitif bir etkiye yol açabilir. Vücut farkındalığınızı ve odaklanmanızı arttırarak daha etkili sonuçlar elde etmenizi sağlar.

Doğru uygulanan pilates egzersizleri ile koşucular, tüm hareketlerin temelinde ihtiyacımız olan, daha güçlü karın kasları ve gluteal kaslara sahip olur. Pelvis ve gövde stabilitesi iyi olan bir koşucu, daha dengeli ve hizalı omurgası sayesinde çok daha dayanıklı ve hızlı bir gelişim göstererek, kalça ve bacaklarından daha fazla güç üretebilir.

Bitiş Çizgisine Sakatlanmadan Varın

Koşucular için beden hizalamasının önemine tekrar değinecek olursak, bunun onlar için önemi kritiktir. En sık rastlanılan yaralanmalar ayak bileği, diz ve pelvis/lomber omurgada meydana gelir. Bu yaralanmalar genellikle kaslara uygulanan aşırı yüklenme nedeniyle oluşur.

Vücudumuzu zorladıkça, farklı rutinler denemeye başladığımızda ya da yaşlanmaya başladığımızda, vücut farkındalığımız ne kadar iyiyse oluşan problemi keşfetme ve düzeltme olasılığımızda o kadar artar. İyi bir duruş ile tüm kas ve iskelet sistemimiz doğru yerinde hizalanırken, vücudumuz açısından her şey yolunda demektir. Bu da bitiş çizgisine ulaşmamızda bize kolaylık sağlar.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz

BİZİ INSTAGRAM'DA TAKİP EDİN!