Koşu Bandında Koşmak mı Yoksa Açık havada Koşmak mı Daha İyi Tartışmasını Noktalıyoruz

2
kosu-bandinda-kosmak-mi-yoksa-acik-havada-kosmak-mi-kosmak-daha-iyi-tartismasini-noktaliyoruz

Yıllardır süregelen ve artık klasikleşen bir tartışma var; “Koşu bandında koşmak mı yoksa açık havada koşmak mı daha iyidir?” Bir tarafı şiddetli kendi alışkanlıkları doğrultusunda savunan bir grup insan olmasına rağmen çoğu koşucu hem iç hem de dış ortam koşularının çok yönlülük için oldukça önemli olduğunu zamanla fark etmiş durumda.

kosu-bandinda-kosmak-mi-yoksa-acik-havada-kosmak-mi-kosmak-daha-iyi-tartismasini-noktaliyoruz

“Hangi meyvenin sizin için daha lezzetli ve iyi olduğunu sormak gibi” diyor Peloton Tread’de usta bir eğitmen olan Rebecca Kennedy. “Hepsinin kendine özgü avantajları var!”

Bu yüzden asıl soru genel olarak daha iyi olan şey değil, şu anda sizin için en iyi olan şey nedir olmalı. Her koşucunun hedeflerinin farklılık gösterebileceği gibi koşu tarzları vb. de değişebilir. Öyleyse, birini seçmekten ziyade, her iki durumun da faydalarını ve dezavantajlarını bilmek daha yerinde olacaktır.  Aslına bakılırsa içinde bulunduğunuz an için tam olarak uygun olan koşu stilini tercih etmeniz en doğrusu. Koşacağınız kilometreleri nerede kayıt altına almak sizi daha mutlu edecek bunu da göz ardı etmemek gerekir.

Koşu Bandı Neden İyi?

Koşucular, koşu bandında daha az adım uzunlukları ve daha yüksek adım hızına sahip olma eğilimindedirler ve Sports Health dergisinden yapılan bir araştırmada, bu adımların ağırlık taşıyan eklemlerde (ayak bilekleri, dizler, kalçalar) daha az olumsuz etkiye dönüşebileceğini bulmuştur. Ancak bu çalışma 2014’te yapıldı – şimdi, slat-kemer koşu bantları yaygınlaşmakta (hem Woodway makinelerinde hem de yeni Peloton Tread’de) ve bunlar koşu esnasında daha da fazla tampon görevi görürken ekstra darbe emici özelliğe de sahipler.

Bu noktada yan not olarak “koşmak dizleriniz için kötüdür” argümanını da ele almak gerekir. Arthritis Care & Research’teki yeni bir çalışma, yaşamları boyunca egzersiz alışkanlığını sürdüren 2500 kişinin bu alışkanlıklarını analiz etti ve bu kişilerde düzenli olarak koşmanın bir yansıması olarak sık diz ağrısı bildirme veya osteoartrit semptomlarına sahip olmanın koşucu olmayanlara oranla daha az olduğuna rastlanıldı.

Muhtemelen daha fazla kalori yakacaksınız

İçerde veya dışarıda daha fazla kalori yakıp yakamayacağınızı belirleyen birçok faktör var – özellikle başlangıç seviyesindekiler için ne tür bir koşu yaptığı ve ne kadar sürdüğü oldukça önemli. Ancak ortalama olarak, Equinox’teki Precision Running programının program ve içerik direktörü olan David Siik, koşu bandında daha fazla ateşleme yapacağınızı söylüyor. “Birçok kişi artık bir koşu bandı üzerinde interval antrenman yaptığından, çok daha yüksek bir odak, daha yüksek bir seviye ve çok daha büyük bir kalori yakımı görüyorlar” diyor.

kosu-bandinda-kosmak-mi-yoksa-acik-havada-kosmak-mi-kosmak-daha-iyi-tartismasini-noktaliyoruz

Ana hedefiniz yüksek kalori yakımıysa, açık hava koşuları da tamamen reddedilmemelidir. Rüzgar ve direnç sizi daha fazla çalışmaya zorlayabilir ve vücudunuz sıcak veya soğuk havadayken vücut sıcaklığını düzenlemek için ekstra kalori yakar. Kennedy, “Açık hava koşusu ayrıca bacaklarınızı daha çok iş yapmaya zorlar ve zemini direnç olarak kullanır. Bu da hareket eden bir bantta kilometreler koşmaktan daha zordur. Buradaki bir diğer önemli nokta ise bu değişkenlerin hızınızı etkilemediğinden emin olmaktır. “Onlar yüzünden yavaşlarsan, o zaman bu rekabeti koşubandı kazanır.”

Verimli ve etkili

kosu-bandinda-kosmak-mi-yoksa-acik-havada-kosmak-mi-kosmak-daha-iyi-tartismasini-noktaliyoruz

Ter atmak için çok fazla zamanınız yoksa, koşubandı kazanır. Sadece yerleşip başlat tuşuna basmakla kalmaz – sadece kolay değil -, aynı zamanda tamamen siz kontrol edersiniz. Ayrıca, yaya geçidinden sonra tekrar bir başka yaya geçidine takılmak gibi, dış mekanda gerçekleşen tüm değişkenleri düşünmek zorunda değilsiniz.

Hava konusunda sıfır endişe

Kendinizi patika, pist veya yollara attığınızda hava, her zaman düşünmeniz ve ona göre hazırlanmanız gereken bir değişkendir fakat koşu bandında koştuğunuzda böyle bir tedirginlik yaşamazsınız.

kosu-bandinda-kosmak-mi-yoksa-acik-havada-kosmak-mi-kosmak-daha-iyi-tartismasini-noktaliyoruz

Kennedy, “Özellikle yaz mevsiminde, açık havada koşmak istediğinizde güneşin tam tepede olmadığı zamanların tercih edilmesinin gerektiğini söylüyor. Kışın ise güneş doğduğunda koşuya çıkmak en iyisi” diye ekliyor. Tüm bu koşullar koşu bandında kayboluyor – O yüzden de koşu bandının esneklik sağladığını söylemek de mümkün.

Bu arada, eğer dışarısı berbatsa, dışarıda devam etmeye zorlayarak daha fazla “sert” koşucu olmak zorunda değilsin. Evet, eğer ciddi bir antrenman gerçekleştiriyorsanız potansiyel yarış günü koşullarında koşmak önemlidir, ancak Kennedy kaliteli egzersizlerin iyi havalarda yapılması gerektiğini söylüyor. “İçeride her zaman güzel hava vardır!” diye de ekliyor.

Koşu Antrenmanınıza Eklemeniz Gereken 13 Harika Pilates Hareketi

2 YORUMLAR

  1. […] Dışarıda koşmak hız kontrolü olmadığı anlamına gelir; bununla birlikte, rüzgar eşliğinde doğal bir arazide koşmak, bir koşu bandından daha fazla direnç sağlar. Spor Bilimleri Dergisi’ne göre, bu da daha fazla enerji harcamamıza ve dolayısıyla daha iyi bir kardiyo çalışmasına neden olur. İşi daha da zorlaştırmak için, tepeleri ve merdivenleri rotanıza ekleyebilirsiniz. […]

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız
Lütfen adınızı giriniz