Koşmayı Sevmiyor Musunuz? İşte Size 8 Alternatif

Koşmak herkesin sevdiği bir aktivite değil. Durum bu olmasına rağmen kilo vermek, sağlıklı olmak, fit kalmak isteyen kişilerin karşısına çıkan ilk tavsiye daima koşu oluyor.

Aktif bir yaşamınız olmasını istiyorsanız, ya da belli bir hedefiniz varsa kardiyo bir şart. Ancak kardiyo illa koşu, yürüyüş vb. aktivitelerden oluşmak zorunda değil.

Koşuya alternatif olarak, hem kendinizi daha çok verebileceğiniz hem de ilginizi çekebilecek alternatifler mevcut. Bu alternatifleri sizin için derledik.

HIIT

Image result for hiit

Koşu sevmiyorsanız daha farklı egzersizlerle veya bisiklet üzerinde, hem zaman açısından etkili hem de gerçekten işe yarar bir kardiyo yöntemi olan HIIT’yi deneyebilirsiniz.

Hedefiniz ne olursa olsun, hangi sporla ilgileniyorsanız ilgilenin, amaç farketmeksizin HIIT daima işe yarar bir yöntemdir. Metabolizmanızı hızlandırır ve az zamanda çok iş yaptırır.

Bir çok HIIT antrenmanı mevcut. Dilediğiniz, başlangıç olarak size uygun olan bir HIIT antrenmanını seçin ve yola koyulun.

Bisiklet

Neden olmasın? Hem spor salonundaki bisikletlerde, hem de dışarda kullanılan bisikletlerde kardiyo yapmak çok kolay. Hem bacak bölgeniz, hem de merkez bölgeniz bu tip aktivitelerde yoğun olarak çalışır.

Bisiklet, koşuyu sıkıcı veya sevimsiz bulanlara iyi bir alternatif olabilir.

Bu seçeneğimizi de sıkıcı bulanlar için alternatifler tabii ki devam ediyor.

Doğa Yürüyüşü (Hiking)

Image result for hiking hong kong

Doğada güzel keşifler yaparken, bir yandan da kardiyo yapmış olmak istemez miydiniz? Doğa yürüyüşüne bir şans verin.

Doğa yürüyüşü diyince hafif bir tempo hayal ediyor olabilirsiniz. Fakat şelale tırmanmak, derenin içinden yürüyerek geçmek, halatları kullanarak dik çıkışlar yapmak gibi sürprizlerle de karşılaşabilirsiniz. Bu nedenle “hiking” için doğru alanlar seçmelisiniz.

Kendinizi dinlerken, doğanın güzelliklerini keşfedip bir yandan kardiyo yapmayı çekici bulduysanız doğa yürüyüşlerine şans verebilirsiniz.

Boks

Image result for boxing

Listedeki seçeneklerin belki de en yorucusu… Hiç keşfetmemiş olduğunuz agresif bir yönünüz olabileceği ihtimalini düşündünüz mü? Belki de boks için yaratılmışsınızdır. İlla ringde dövüşmenize gerek yok. Doğru yumruk atabilmeyi öğrendiğinizde antrenman yapmak için sabırsız olacaksınız. Üstelik bu antrenmanlar “full body” antrenman olma niteliğini de taşıyacak!

Dışardan bakıldığında çok rahat görülebilen boks, kardiyo olarak yapabileceğiniz en yorucu aktivitelerden. En fit sporcuların çoğunlukla boksörler olduğunu vurgulamak gerek.

Güç Antrenmanı

Image result for strength training

Squat, deadlift gibi hareketler sakatlanmaktan korkulan hareketler olsa da hem kardiyovasküler anlamda yorucudur hem de vücudu forma sokar. Hem iyi bir güç temeli, hem iyi bir görünüş için bir şart olan güç antrenmanları iyi bir kardiyo yerine de geçebilir.

Koşmayı sevmiyorsanız, basit ve etkili bir ağırlık programına başlayıp sınırlarınızı zorlayın. Sonuçlara şaşıracaksınız. Hem yağ yakıp, hem kas yapacaksınız.

Özellikle kadınların önyargılı olduğu güç antrenmanlarının aslında o kadar da zararlı olmadığını görmek istiyorsanız “” yazısına göz atabilirsiniz.

Tırmanış

Image result for climbing

Üst vücudun gücünü kullanmak istiyorsanız, kollar ve sırtın en önemli rolü oynadığı tırmanışa şans verin. Tırmanış da oldukça yorucu bir aktivitedir. Merkez bölgesini de çalıştırır.

Tırmanış her yaşta denenebilecek bir spordur. Çok severseniz ve yeterince gençseniz, profesyonel anlamda tırmanış bile deneyebilirsiniz. Tırmanış, sanıldığından çok daha zor bir beceridir ancak sizin için uygun olup olmadığını denemeden bilemezsiniz.

Eğer tecrübeniz az ise, tırmanış için özel olan spor salonlarında bir profesyonel yardımı almanızı tavsiye ederiz.

Kürekçilik

Image result for rowing

Yine en yorucu seçeneklerden biri… Profesyonel spor olarak yapıldığında en çok kusturan sporlardandır. Fakat en etkili kardiyo antrenmanlarından biri olduğunu da unutmamak gerekir.

Spor salonlarında bulunan kürek makinelerinin yanı sıra, gerçekten suda kürek çekmeye de şans verebilirsiniz. Merkez bölgesi ve kanatların dışında bacakları da çok fazla yorabilen kürek çekme, dayanıklılığınızı da bir üst seviyeye taşıyabilir. Boks ile birlikte buradaki en sert seçeneklerdendir.

Kolay yapabileceğiniz ve etkili bir seçeneğe yönelmek istiyorsanız kürek kesinlikle doğru seçimdir.

Yoga

Related image

Yoga denince akla ilk meditasyon gelir. Bu nedenle yoganın yorucu olabileceği hiç akla gelmez. O kadar zor pozisyonlarda nefes alıp verirken beyinden düşünceleri uzaklaştırabilmek gerçekten ustalık gerektirir.

Zihinsel boyutu düşünmeden, yalnızca fiziksel zorluklarına bakıldığında bile yoga ustalık ister. Yorucudur. Kolay görünüyor olabilir ancak iyi bir nefes kontrolü ve stabilite gerekir. Bu da merkez bölgesinin ekstrem derecede kuvvetli olmasını gerektirir.

Hem zihinsel hem fiziksel anlamda kendinizi zorlayıp, rahatlamak isterseniz yoga önünüzde duran en iyi tercihtir.

Yüzme

Image result for yüzme

Genellikle yüzme kardiyo alternatifi olarak gidilen ilk adrestir. Yapılan araştırmalara bakıldığında ise yüzmenin yağ yakımına çok fazla katkı sağlamadığı görülüyor. Hatta yüzen kişilerin normalden fazla kalori aldığı ve kilo alma durumunun da yaygın olarak gerçekleştiği gözlemleniyor.

Eklem sorunları ve sakatlıkları durumunda çok iyi bir adres olabilir. Ancak karada yaptığınız aktiviteler suda yaptığınız aktivitelere göre çok daha etkili.

İlginizi çekebilecek diğer yazılar

Oturum Aç

Kayıt Ol

Şifremi sıfırla